• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vi har olika syn på hur vi vill göra affärer helt enkelt :)
Japp, helt klart.

Personligen förstår jag mig verkligen inte på att det kan vara så viktigt att köpa av en AD i sin närhet att man till och med väljer en annan modell än den man vill ha.
Tilläggas bör kanske att det enda du får i form av relation är lokala AD:ns namn på certet, vilket ger gratis länkkortning typ. Så mycket mer blir det inte av att vara en i mängden som vill köpa Submariner. :)
 

bagarfrun

Breitling
Japp, helt klart.

Personligen förstår jag mig verkligen inte på att det kan vara så viktigt att köpa av en AD i sin närhet att man till och med väljer en annan modell än den man vill ha.
Tilläggas bör kanske att det enda du får i form av relation är lokala AD:ns namn på certet, vilket ger gratis länkkortning typ. Så mycket mer blir det inte av att vara en i mängden som vill köpa Submariner. :)
Nu var jag mer insnöad på LN förrän jag råkade få syn på en LV i ett skyltfönster för lite drygt ett år sen när vi var ute och reste i Sydamerika. Det var något med den där gröna urtavlan som fångade mitt öga ;) Så det är inte så att jag inte har haft ögonen på LN också.
 

bagarfrun

Breitling
I ärlighetens namn får du inte mycket till relation med en AD ändå genom att köpa en stålsport Rolex hos dem, krävs en hel del mer än så
Tråkigt. Men det verkar vara sant. Det är väl en av nackdelarna med att bo i en storstad där det finns väldigt många som har pengar (samt väldigt många turister som kommer och köper "billigt").
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tråkigt. Men det verkar vara sant. Det är väl en av nackdelarna med att bo i en storstad där det finns väldigt många som har pengar (samt väldigt många turister som kommer och köper "billigt").
Grejen är att de inte ens vill ha din business eller någon relation. De fokuserar hellre på befintliga kunder som redan har lagt en miljon plus på klockor, och som dessutom kan tänka sig att köpa mindre populära modeller.
Relation med svensk AD är överskattat.
 
aaa okej det är ju bra att veta, aaa korns och nymans brukar gilla att låtsats som att de sitter på högre hästar en alla andra...
Hur menar Du? Själv har jag bara gott att säga om de säljare jag gjort affärer med på Nymans/Krons.
Alltid kännt mig välkommen, aldrig behövt vänta särskilt länge även om det vart mkt folk i butiken etc..
Men jag har aldrig upplevt nån attityd eller tecken på att de skulle tycka sig vara bättre än andra, snarare har jag upplevt dem som ödmjuka och de har vid flera tillfällen tom ringt till andra butiker och frågat om de har modellen jag vill prova inne, när de själva inte haft den vid tillfället, iom att jag har 20 mil att åka så kan jag inte "kika in om ett par veckor" och prova då.

Men jag kanske har missat något?

Mvh Roffe
 

Carrera911

Omega
2-Faktor
Utgår från att alla redan vet detta men samtliga köer är stängda hos AD för en som försöker köpa en 116610LV i Stockholm/Uppsala/Västerås. Börjar nästan fundera på om man inte ska sikta in sig på en 116610LN istället, som iofs inte heller verkar vara särskilt lätt att få tag i ny, men de har lite mer rimliga begpriser :)

Hej,
Har ställt mig på kö i Europa både i England samt Tyskland utan problem både för 116710BLBR samt 116610LV:)
 

Mauritz

Rolex
Finns det någon generell leveranstid på Rolex ( sub,gmt etc ) eller har varje AD sin tilldelning och därav olika leveranstider, någon som vet eller blir det Rolex spekulationer :)
Lite sugen på en GMT II T/T everose men man är inte sugen på vänta i åratal. Finns det någon här som klämt på denna modell, om ja hur upplevde Ni denna?
 
Topp