• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zingo

Rolex
Fler och fler får erbjudanden om att få köpa sport stål om man samtidigt köper en i ädelmetall, utan rabatt.

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=615085
F950DC5B-8049-4E21-872A-7F26C92D58C7.jpeg
 
när ska svenska AD börja med provlistor??

Screenshot_20180707-001040_Facebook.jpg
Fast vad skulle det vara bra för? Folk skulle åka och prova klockan och säga att den sitter bra, och att de fortfarande vill ha den, eftersom marknadsvärdet ser ut som det gör.

Eller är det någon i butiken som ska göra bedömningen om klockan du vill ha passar på dig och om du ska få köpa den?
Känns bara som en märklig gärning..

Mvh Roffe
 

poormans

Rolex
Fast vad skulle det vara bra för? Folk skulle åka och prova klockan och säga att den sitter bra, och att de fortfarande vill ha den, eftersom marknadsvärdet ser ut som det gör.

Eller är det någon i butiken som ska göra bedömningen om klockan du vill ha passar på dig och om du ska få köpa den?
Känns bara som en märklig gärning..

Mvh Roffe


verklighet i Danmark

tror mest det är för att få in köpkåta kunder i butiken så de kan få sniffa lite och sen kanske köper ngt Tvåtons när de ändå är där
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag vill ju hellre ha en helgulds-sub än en batman så om man köper bägge (förhandlar fram rabatt på guldaren (trots allt) och sen säljer batman för premium så kanske man gör en bra affär?
Tanken har också slagit mig. Någon typ av rabatt borde väl fortfarande släppas på guld? Men kanske inte vid samköp av typ blrn då. Hmm
 

DrDre

Patek
Var inne på Bergströms i Göteborg i dag, där en 116610LN slängdes upp till ett gäng engelsktalande asiater.

Min magkänsla säger att personen som var spekulant inte har stått i någon kö.

En vild tanke, men kan det finnas möjlighet till ”omvänd prutning”, dvs förhandlingar uppåt, med motivet att kunden kan dra 20% moms?

Kunden borde vara angelägen om att få göra affär med sådana möjligheter och efter affären åker kunden hem och de träffar aldrig varandra igen. Dvs inget ”snack” efteråt.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Vad är poängen med att sälja till kinesiska turister?

Jag har hört att kineserna köper klockorna tax free och att det sedan inte är någon moms på klockorna när de åker in i Kina (lagligt undantag för moms på införsel av klockor). Det tillsammans med den svaga kronan gör det lönsamt för kineser att köpa klockor i Sverige och sen sälja dem när de kommer hem. Nu är det bara något jag hört från en bekant som är flitig affärsresenär i Kina, så det kanske inte alls stämmer.
 

puffen

Cartier
Jag har hört att kineserna köper klockorna tax free och att det sedan inte är någon moms på klockorna när de åker in i Kina (lagligt undantag för moms på införsel av klockor). Det tillsammans med den svaga kronan gör det lönsamt för kineser att köpa klockor i Sverige och sen sälja dem när de kommer hem. Nu är det bara något jag hört från en bekant som är flitig affärsresenär i Kina, så det kanske inte alls stämmer.
Det är sedan gammalt
 
Topp