• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vet ej om detta diskuterats tidigare i tråden, men skyddsfilmer (likt det man har på mobilskärmar) till klockor - vem köper det? Fick ett mejl idag från ABP Concept där de marknadsförde sina skyddsfilmer…
D2ADFB42-AECE-422B-980D-AC0710614A48.jpeg

Da har Torneau Waikiki halsats pa.
Mycket klockor av roliga modeller man kan klamma och kanna pa.
Nagonting tillsalu? Knappast.

Efter mycket om och men sa kunde jag fa kopa en 28mm OP....bara for att jag var tidigare kund.

Sa agnar mig at Pearl Harbour imorrn.
Ny rapport fran Beverly Hills kommer pa Mandag!

Trevlig Helg!
20220325_181015.jpg
20220325_181055.jpg

1AF8C279-E712-481B-B48E-F97951F92E6F.jpeg

Var ändå lite orolig 2012 hur det orangea på Milgaussen skulle åldras … dvs om jag skulle tröttna. 10 år senare tycker jag just att den detaljen, tillsamman mot den matta tavlan som i ljuset pendlar mellan djupt svart och mörkt grå, ger klockan mest karaktär. Vi får se 2032. :)

Lite extra godis efter besök hos min AD idag 🥰

1648334399513.png

Kepsen kommer jag ha nytta av länge, golfbollarna är väl borta efter första 3 utslagen... 🥲
Om du lyckas supa bort din golfbag sa har jag en i reserv.
Har samlat damm i garaget flera ar nu.

[Kom pa det nar jag ser Rolex anvander Titleist]

Golf..lika trakigt som Schack.
Nu fylls val min inbox av krankta schackspelande golfare som vill beklaga sig.....

@Karre @faxpapper @K97 @murran mfl. Kan ni inte diskutera listor och efterfrågan i den här tråden istället. Fokuserar vi på klockorna i denna.

Vet ej om detta diskuterats tidigare i tråden, men skyddsfilmer (likt det man har på mobilskärmar) till klockor - vem köper det? Fick ett mejl idag från ABP Concept där de marknadsförde sina skyddsfilmer…
D2ADFB42-AECE-422B-980D-AC0710614A48.jpeg
Funderar man på att köpa sånt där så kan man väl låta den bara ligga längst in i kassaskåpet då.. Alltså att slå på klockan sånt där måste ju göra en människa tvärparanoid.
Skulle man ens våga ha klockan på sig utanför hemmet? Tänk om den får solljus på sig, eller plasten kanske skyddar mot det med..

Funderar man på att köpa sånt där så kan man väl låta den bara ligga längst in i kassaskåpet då.. Alltså att slå på klockan sånt där måste ju göra en människa tvärparanoid.
Skulle man ens våga ha klockan på sig utanför hemmet? Tänk om den får solljus på sig, eller plasten kanske skyddar mot det med..
UV-skydd - man vill ju inte slita ut lumen. 😂

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp