• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fin teaser! Ser ut som att det blir en ny GMT, Sky, YM och Air-King/Mil med kronskydd?

Senast ändrad:
Från rolex instagram. Vad är det vi ser? Slät ring och kronskydd?
1648463871676.png

Ser ut som något helt nytt nästan? Skydweller med smooth bezel? Känns opraktiskt dock, haha.

Millgauss med kronskydd?
Precis, en skydweller bygger ju till stor del på den patenterade bezelfunktionen? Kanske funkar även med slät ring men känns opraktiskt i den mening att det lär va svårt att få grepp, samt lämnar fula fingeravtryck på den polerade ytan.

Jag skulle nästan gissa på en ny modell, alternativ milgauss :)

Blev lite osäker nu... Gissade först på Air King, men case:t ser väldigt tjock ut. Kolla bandhornen. Påminner mer om Deep Sea

EF0E4DE1-96E3-499F-A3AB-9E64F9247323.jpeg
10FE79AF-E750-4A31-868F-BA2B6CB67D0E.jpeg

Klart att det är en ny Air King. Easy. Det har ju varit lustig tycker jag att den inte haft kronskydd tidigare. Blir en sportklocka nu äntligen.

Precis, en skydweller bygger ju till stor del på den patenterade bezelfunktionen? Kanske funkar även med slät ring men känns opraktiskt i den mening att det lär va svårt att få grepp, samt lämnar fula fingeravtryck på den polerade ytan.

Jag skulle nästan gissa på en ny modell, alternativ milgauss :)
Funderade också på detta. Men platinum Skydweller känns väl inte helt otänkbart på tioårsjubileet för modellen? Och därtill är ju slät bezel historiskt väldigt platinum kompatibelt. Rolex väl t.o.m. tidigare kommunicerat (eller om det bara är spekulationer) at de inte kunnat lösa fluted bezel i plat?

Ja vem vet :D

Funderade också på detta. Men platinum Skydweller känns väl inte helt otänkbart på tioårsjubileet för modellen? Och därtill är ju slät bezel historiskt väldigt platinum kompatibelt. Rolex väl t.o.m. tidigare kommunicerat (eller om det bara är spekulationer) at de inte kunnat lösa fluted bezel i plat?

Ja vem vet :D
Snygg spaning! Inte tänkt så långt :)

I tråden på RF spekuleras i vikten på en plat sky dweller.

SS daytona: 130g
Platona: 282g
SS Sky dweller: 240g

Om samma ratio skulle alltså en platinum skydweller väga ett drygt halvkilo :D :D

Väljer att inte granska uppgifterna för det är roligare så

Videon visar både sea, air och land. Skulle gissa på ny Air-King med ”normal” tavla, blir ett steg mellan OP och Explorer. Sedan kanske någon uppdaterad SD och Sky-Dweller. Tror inte GMT kommer röras (mer än eventuellt Coke och root beer med jubilee). DJ36 kommer komma mer fler urtavlor utan diamanter.

Be prepared to move skywards…= Air King, Skydweller & GMT Master om det är sky-tema
Ja precis vad jag tänkte. Det vi får fram i videon är ju faktiskt tre (kan vara fyra) olika modeller

Bild 1) en bild på krona som skvallrar om vitguld och vad som ser ut som en bezel för GMT/dykare.

Bild 2) En räfflad ring. Kan vi prata Skydweller?

Bild 3) Något svårgissat, men slät ring känns ju som AK eller MilG och på temat känns ju AK som en basic gissning

35877688-AF58-48BA-AD85-D0601B1FC9BD.png

5B99B919-0685-453B-885A-E7795454C23E.png

4F7C6CBF-DFD1-47B4-8BEA-8BFD814B7184.png

Ja precis vad jag tänkte. Det vi får fram i videon är ju faktiskt tre (kan vara fyra) olika modeller

Bild 1) en bild på krona som skvallrar om vitguld och vad som ser ut som en bezel för GMT/dykare.

Bild 3) Något svårgissat, men slät ring känns ju som AK eller MilG och på temat känns ju AK som en basic gissning

första bilden som du bifogat ser ut som gulguld?

Bild 1 har triplock kan de vara en helgulds Sub nodate?

Tillbaka
Topp