• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Intressant, tack för lite nytänk!!
Glad om mina synpunkter får dig att fundera,men naturligtvis ska du köpa det du gillar.

För 500nånting sek finns det en helvetes massa olika klockor (och andra helt onödiga pryttlar) man kan köpa.
Återigen,för mig personligen,ska allt stämma och inga känslor av "Att jag nöjde mig med det jag fick för mitt 1a val fanns inte" förekommer.
Då väntar jag hellre tills det jag vill ha plockas fram eller avstår från affär.

Ibland hittar jag något lika kul som jag inte ens tänkt på efter någon vecka.....

Glad om mina synpunkter får dig att fundera,men naturligtvis ska du köpa det du gillar.

För 500nånting sek finns det en helvetes massa olika klockor (och andra helt onödiga pryttlar) man kan köpa.
Återigen,för mig personligen,ska allt stämma och inga känslor av "Att jag nöjde mig med det jag fick för mitt 1a val fanns inte" förekommer.
Då väntar jag hellre tills det jag vill ha plockas fram eller avstår från affär.

Ibland hittar jag något lika kul som jag inte ens tänkt på efter någon vecka.....
Exakt så!
För den budgeten finns det EN MILJON olika alternativ: Ska jag köpa 1 dyr klocka... eller ska jag köpa 2 "vanliga sportklockor"? 1 Hulk och 1 Pepsi eller något annat.

Men i slutet av dagen ska jag gå på magkänslan och köpa det jag är sugen på nu, i värsta fall får jag sälja och köpa nytt om något år om det inte känns 100!

Exakt så!
För den budgeten finns det EN MILJON olika alternativ: Ska jag köpa 1 dyr klocka... eller ska jag köpa 2 "vanliga sportklockor"? 1 Hulk och 1 Pepsi eller något annat.

Men i slutet av dagen ska jag gå på magkänslan och köpa det jag är sugen på nu, i värsta fall får jag sälja och köpa nytt om något år om det inte känns 100!
Nu är det iallafall för mig svårt att gå från helguld till stål.
Det blir en "Meh"-känsla. Tyngden saknas och lite tuggumiautomat-billighet.

Men kan du köpa de du nämner till "Rätt Pris" kommer det inte kosta dig en spänn att prova på.
Det är väl Rolex största fördel.
Vill man (du) byta/sälja så får du tillbaka i stort sett varenda spänn eller tom går plus på en SS-modell.
Helguld med svensk moms är ju en annan femma.
Där är det inte lika lätt och en mer "obekväm" prisklass att göra privataffärer om en okänd person.

Hursomhelst hoppas jag du hittar precis den modell och utförande som du vill ha
Glöm inte posta nån blid bara🫠

IMG_5418.JPG

Inte ytterligare en Daytona-tråd, men...

Lång historia kort, jag sprang in på Nymans ur i helgen då jag varit lite sugen på en uppgradering av min nuvarande klocka och specifikt en Daytona (har en bluesy idag som jag tänkt byta in).

Vart presenterad de här 3 guldklockorna:
1. Vitt
2. Gult
3. Rosé

Jag har för jäkla svårt att bestämma mig (gillar ju så klart guld guld med tanke på min tidigare bluesy), men vet inte om man ska testa något nytt?

Om du själv fick välja, vilken hade du tagit?
Hade valt Rose, så snyggt.

Postade i annan tråd men testar här med.
Hoppas nån av er har koll på vad som gäller.

Har säkert avhandlats många gånger men ställer frågan ändå. Om man önskar byta tavla på en DJ41 där garantitiden 5 år nyss gått ut är det fortfarande möjligt hos AD? Och har någon av er koll på om man kan välja vilken färg man önskar? Sist men inte minst, vad kostar isf kalaset?

Postade i annan tråd men testar här med.
Hoppas nån av er har koll på vad som gäller.

Har säkert avhandlats många gånger men ställer frågan ändå. Om man önskar byta tavla på en DJ41 där garantitiden 5 år nyss gått ut är det fortfarande möjligt hos AD? Och har någon av er koll på om man kan välja vilken färg man önskar? Sist men inte minst, vad kostar isf kalaset?
Vad jag fattar av diskussionen på TRF och fråga till lokal ÅF vid mitt sista köp så generellt ja.
Men..."Premiumtavlor" nej.

Dvs Grön och ev Blå (samt andra specialare typ Pavé) kommer du inte få byta till om din klocka inte var född så och då enbart om orginaltavlan är skadad.
Din orginaltavla behåller man i mitt fall utan undantag (men det beror säkert på ÅF's inställning,Vem DU är etc)

Kostade här ca $500 (Plus arbkostn lägger jag till då urmakaren inte var tillgänglig och jag inte fick riktigt klart för mig om prisuppgifter var inkl arbete eller ej)

Hej,
Ska köpa en Sea Dweller nya modellen 43mm. Kan dock inte bestämma mig för helstål ref 126600 eller two tone ref 126603. Behöver helt enkelt hjälp att bestämma mig. Vad säger ni? Vilken borde jag satsa på? All input mottages tacksamt.

Vad är nu detta? En tvåton kermit? Finns det ens nån sån eller har man pillat in ett insert i en annan klocka?
1000009915.jpg
Orelaterat. Men kan rekommendera Daniel Järdemar. Sålt några klockor till honom och alltid lika supertrevlig. Bäst pris får du nog inte hos herren, men en trygg affär och trevligt bemötande. Han har blivit rånad typ 10 gånger och ger sig inte. Talar för hans karaktär. Stor tumme upp.

Efter ett par års väntan var väntan äntligen över. (Tack Nymans!)
Hade ställt mig i kö på en pepsi först, men när den här kom ut så flyttade jag kön till denna, gillade redan LN mer än BLRO men eftersom den slutade säljas så var de det ända ok valet tyckte jag.

Oavsett så ville jag ha en ny, och med jubilee.
Mycket bra val var det, jubilee sitter så sjukt bra och bekvämt på handleden och GRNR är sjukt tilltalande, ibland ser man gråa delen och ibland flyter den ihop med den svarta beroende på vinkel som man ser på bilden :).

Det är utan tvekan den bekvämaste klockan jag burit, supernöjd!
10/10

Vh
R

Bra val

Är det någon som har varit inne hos någon AD på senaste och frågat runt om tillgängliga klockor? Känns som att hypen från covid lagt sig helt och vi är tillbaka till pre-covid priser och efterfrågan. Jag har själv handlat mest begagnat så det var flera år sedan jag var inne om i någon butik. Är utbudet bättre eller är det fortfarande helt rökt med alla de eftertraktade modellerna?

Är det någon som har varit inne hos någon AD på senaste och frågat runt om tillgängliga klockor? Känns som att hypen från covid lagt sig helt och vi är tillbaka till pre-covid priser och efterfrågan. Jag har själv handlat mest begagnat så det var flera år sedan jag var inne om i någon butik. Är utbudet bättre eller är det fortfarande helt rökt med alla de eftertraktade modellerna?
Jag har inte märkt någon skillnad, det är ganska intressant när man är inne i butiken och de nekar 1-3 personer att köpa eller ställa sig på lista när folk frågar om efter Rolex. Man förstår då också att de blir rätt matta på att få samma fråga så ofta.

Apropå eftertraktade modeller - Det jag gillade med de gamla lacktavlorna var ”djupet” och färgskiftningarna men jag undrar hur detta ser ut på de nya eftersom de är mer matta, någon som vet/kan försöka sig på en beskrivning?

Slänger med en bild på temat
IMG_3389.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp