2026 - nya Desk Dweller. För alla deskdivers ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är helt och hållet upp till dig att avgöra om det är en bra affär. Marknaden är svalare och det är väl inte någon av de allra mest eftertraktade modellerna i just det utförandet. Det är lätt att utlova saker, men vem vet ens om butiken är kvar om fem år? och på vilket sätt ämnar de hantera eventuella garantiärenden?Tycker ni i övrigt att det låter som en bra affär?
Du menar inte under? Eller är det så illa att Rolex-utförsäljning betyder upptrissade priser?Retailpriset är 102 800 kr, och jag har fått erbjudande att köpa klockan för några tusenlappar över det.
Tack. Nej precis, lite orolig över att butiken inte finns kvar om 5 år. Inte orolig över att något skulle vara / bli fel med klockan men dåligt för andrahandsvärdet osv. Trodde att mint green var en av de mest eftertraktade modellerna hos Rolex, men förstår att vitguld ring är en preferens för mångaDet är helt och hållet upp till dig att avgöra om det är en bra affär. Marknaden är svalare och det är väl inte någon av de allra mest eftertraktade modellerna i just det utförandet. Det är lätt att utlova saker, men vem vet ens om butiken är kvar om fem år? och på vilket sätt ämnar de hantera eventuella garantiärenden?
Nej, ca 4k över retail.Du menar inte under? Eller är det så illa att Rolex-utförsäljning betyder upptrissade priser?
Ligger annonserna kvar så är det inte vad de säljs för.Nej, ca 4k över retail.
Går för ca 120-130 på Chrono24 / Blocket enligt vad jag kan se - dock ny på klockor så vet inte om det är vad de faktiskt säljs för / är värda.
Nej såklart. Vet med säkerhet iallafall att en såldes i samma utförande på Luxurywatches för 130k, visserligen är väl inte det vad man skulle få som privatperson men ändå ok referenspunkt?Ligger annonserna kvar så är det inte vad de säljs för.
Ok - tack för input!Skit i Rob och köp den för rätt pris med rätt garanti/cert hos en AD istället. Den får du säkert på några månader!
Om RobE är kvar i samma lokaler efter årsskiftet/när nuvarande hyreskontrakt går ut blir jag mäkta förvånad.Ok - tack för input!
Ett aktivit garantikort är mer värt än att spara ett par tusenlappar om du frågar migHej!
Jag håller just nu på att undersöka möjligheten att köpa en Rolex Datejust 41mm mint green (ref. 126300) med jubileelänk och slät ring från en återförsäljare som tappat sin Rolex-auktorisering och därför säljer av kvarvarande klockor i lager. Retailpriset är 102 800 kr, och jag har fått erbjudande att köpa klockan för några tusenlappar över det.
Dock finns en punkt som är lite oroväckande: de kan inte längre aktivera Rolex garantikort, men erbjuder istället en motsvarande 5-årig garanti via sin egen butik.
Jag tar gärna emot input kring vad det här kan innebära för mig, särskilt vad gäller framtida andrahandsvärde, service och trygghet i köpet. Tycker ni i övrigt att det låter som en bra affär?
Tack på förhand!
100%. Men här skulle han få ett icke aktiverat garantikort för några tusenlappar mer, inte mindreEtt aktivit garantikort är mer värt än att spara ett par tusenlappar om du frågar mig
Mitt fel100%. Men här skulle han få ett icke aktiverat garantikort för några tusenlappar mer, inte mindre![]()
Beror ju helt på vad Nymans svarar just dig.Tack för all input - uppskattas. Som sagt är jag ny på klockor och har därför inte så bra koll, men trodde att det är/var svårt att få tilldelning på en DJ 41 i Mint Green via Nymans utan tidigare köphistorik. Men då tolkar jag det som sannolikt att det går att vända sig till Nymans och vänta ett par månader för att få köpa klockan för 102,8k med aktivt garantikort istället för 107k utan?
Ok - jag har varit där och blev uppsatt på väntelista utan guidning på ungefärlig väntetid.Beror ju helt på vad Nymans svarar just dig.
Innan du frågat vet ingen här vad svaret blir.
Alltifrån att det omedelbart plockas fram en klocka till "Tyvärr tar vi inga intresseanmälningar på den konfigurationen" är en möjlighet.
Ja då väntar du alltså fortfarande och vet även hur länge du väntat.Ok - jag har varit där och blev uppsatt på väntelista utan guidning på ungefärlig väntetid.