• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svängde inom och provade nya OP. Blåa i 36mm och pistage i 41mm

1000007439.jpg
1000007440.jpg

Hur upplevde du den blå?
Helt jävla fantastisk! Att gå över till en lackerad tavla gjorde den riktigt schysst. Den påminner lite om Pepsin i vitguld med blå tavla om det säger någonting?

Det fanns inte en enda liten tanke för mig att köpa en blå OP med den gamla blå. Den här däremot får det att klia i plånboken.

Helt jävla fantastisk! Att gå över till en lackerad tavla gjorde den riktigt schysst. Den påminner lite om Pepsin i vitguld med blå tavla om det säger någonting?

Det fanns inte en enda liten tanke för mig att köpa en blå OP med den gamla blå. Den här däremot får det att klia i plånboken.
Misstänkte det, går lite i samma tankebanor men måste känna och klämma lite först. Tack!

Kanske inte är rätt tråd men provar här ändå.
Kan man känna sig trygg att köpa en Rolex från handlaren, ”Stories of time”?
Avseende att klockorna är ordentligt kontrollerade när det gäller äkthet och funktion? Någon som har erfarenhet?

Är det någon nackdel att köpa en Rolex, ”endast klocka”, givet att priset återspeglar avsaknaden av papper, garanti, box osv?
Räcker det med papper man får vid köp av tex Stories of time för ev försäkring eller krävs värdering och äkthetsintyg från någon speciell aktör?
Svarar på min egen fråga jag ställde tidigare.
Efter flera olika referenser att Stories of time är ok (även utanför forumet med bekanta) så gick jag vidare och köpte min drömklocka.
Hade väldigt bra dialog och service via Aleks på Stories of time.
Fick tag i en Sea dweller 16600 i toppskick (som ny). Smidig affär F2F.

Haft kontakt med Brookfield angående försäkring och verkar inte vara något problem att försäkra klockan hos dem med kvittot från Stories of time som intyg.

Klockans upplevs (på ett positivt sätt) som väldigt liten och smidig jämfört med tex en omega smpc (42mm). Sitter otroligt bekvämt på handleden och detaljerna kring borstade och polerade ytor är grym utan att vara blingig.
Efter att sett den nya SD43 i verkligheten så uppskattar jag hur diskret 16600 är i jämförelse.

Bilagor

• IMG_3400.jpeg
    IMG_3400.jpeg
    495.3 KB · Visningar: 1
Efter flera olika referenser att Stories of time är ok (även utanför forumet med bekanta) så gick jag vidare och köpte min drömklocka.

Haft kontakt med Brookfield angående försäkring och verkar inte vara något problem att försäkra klockan hos dem med kvittot från Stories of time som intyg.

Klockans upplevs (på ett positivt sätt) som väldigt liten och smidig jämfört med tex en omega smpc (42mm). Sitter otroligt bekvämt på handleden och detaljerna kring borstade och polerade ytor är grym utan att vara blingig.
Efter att sett den nya SD43 i verkligheten så uppskattar jag hur diskret 16600 är i jämförelse.

Grattis 🫵🏻💯🥰, nu är det bara att boka resor runt om i världen och ta den till massa med bad, snorkling, dykning ect. Den klockan är gjord för att vara blöt och inte torr 🙈😉

SeaDweller ska nog bli nästa klocka. Tycker min Bluesy är lite för flashig. SD blir mer diskret på stranden.

Tillbaka
Topp