Libanese
Basic
Såg detta på ett norskt forum, kan vara bra för er som planerar att köpa pre-owned Rolex att se det också.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg detta på ett norskt forum, kan vara bra för er som planerar att köpa pre-owned Rolex att se det också.
![]()
Vad skulle tritium ha med använda dagligen att göra, menar du? Menar du båda? I så fall förstår jag inte heller frågan.Lite nojig över min 16013 med tritium. Är det något att oroa sig över? Den är trycktestad och godkänt för 3 bar. Är den säker att använda dagligen, med tanke på tritiumet?
Vad skulle tritium ha med använda dagligen att göra, menar du? Menar du båda? I så fall förstår jag inte heller frågan.
Blandar du ihop tritium med radium.
Frugan hade också sånna tankar när hon var på tjukken. Jag killgissade och sa med en säker ton att det var helt säkert.Jag menar om det är hälsofarligt med tanke på att även Tritium även är radioaktivt, om än betydligt mindre.
Aldrig hört någon oroa sig om tritium i klockor. Du kan vara lugn.Jag menar om det är hälsofarligt med tanke på att även Tritium även är radioaktivt, om än betydligt mindre.
Nej men du, det är lugnt – tritium är ju bara lite radioaktivt. Du kommer knappt märka något... förutom kanske att din arm börjar lysa i mörkret och du får kalla den för Terminator framöver. Inget att oroa sig för!Jag menar om det är hälsofarligt med tanke på att även Tritium även är radioaktivt, om än betydligt mindre.
Inte så att något vasst som nöter som du nu skyddad med plasten? Känner flera med nickelallergi som kan bära Rolex utan problemStålet som Rolex använder har en bättre lyster än t.ex. Omega, men innehåller mycket nickel. Jag har känt tidigare att det skaver lite i huden under bakboetten efter ett par dagar och misstänkt att det kan vara nickelallergi. Provat tejpa bakboetten och nu känner jag ingenting. Är det nån som haft av nåt liknande problem?
![]()
Finns ju inget vasst där.Inte så att något vasst som nöter som du nu skyddad med plasten? Känner flera med nickelallergi som kan bära Rolex utan problem
Finns en del skrivet om Rolex rash på utländska forum. Min bror har nickelallergi och får problem med Rolex.Stålet som Rolex använder har en bättre lyster än t.ex. Omega, men innehåller mycket nickel. Jag har känt tidigare att det skaver lite i huden under bakboetten efter ett par dagar och misstänkt att det kan vara nickelallergi. Provat tejpa bakboetten och nu känner jag ingenting. Är det nån som haft av nåt liknande problem?
![]()
Ok. Det finns väl grader av känslighet. Jag har tänkt att jag har en mild variant som bara ger sig tillkänna vid tillräckligt tryck. Jag bär klockan rätt tajt runt handleden och bakboetten borrar sig in i huden.Finns en del skrivet om Rolex rash på utländska forum. Min bror har nickelallergi och får problem med Rolex.
Där har du nog anledningen till ditt problem.Ok. Det finns väl grader av känslighet. Jag har tänkt att jag har en mild variant som bara ger sig tillkänna vid tillräckligt tryck. Jag bär klockan rätt tajt runt handleden och bakboetten borrar sig in i huden.