• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sämre än TT Explorer och TT Seadweller?
Ja det tycker jag absolut.
Har inget emot varesig Explorer eller Seadweller även om just tvåtonsmodellen inte skulle vara mitt val.
Nu kommer ju LD (änsålänge) inte i TT,men om den gjorde hade jag gjort som med både SS och PM ifall jag erbjöds att köpa.
Sålt direkt och skrattat hela vägen till banken.

Jag ville främst åt känslan av en 40mm platinum, de hade dock inte inne den.

Man har väl olika åsikter kring den. Det är ett fenomenalt urverk och jag gillade att boetten är väldigt tunn och har en härlig känsla på handleden. Ingen rehaut och ingen ”bunker” runt om tavlan. Satt väldigt skönt på handleden. Ingen möjlighet till några mikrojusteringar. Hur blir egentligen en integrerad länk med stretch kan man ju fråga sig sen med.

Den har potential att utvecklas i olika konfigurationer och andra tavelfärger etc enligt mig.

Jag gillade den. Väldigt smidig. Lite Santos-känsla när den var så tunn.
Den känns inte som 40mm när den sitter på plats.

Den är väl något dyr egentligen, men Rolex är ju gångbart på andrahandsmarknaden.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en LD

Jag gillade den. Väldigt smidig. Lite Santos-känsla när den var så tunn.
Den känns inte som 40mm när den sitter på plats.

Den är väl något dyr egentligen, men Rolex är ju gångbart på andrahandsmarknaden.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en LD

Håller med, hade inte heller tackat nej. Men vem hade det egentligen.

Personligen tycker jag att den är lite retro-kul.
Att den dessutom är tunn är ett extra plus.
Kanske något kantig på ett 80-tals stuk.
Helt ok klocka

IMG_0828.jpeg

Tycker inte den är särskilt integritetskränkande

Ser bra ut tycker jag.
Det går ju inte att bråka om tycke och smak egentligen, men förstår inte vad det är så provocerande med en OQ i ny tappning.
Är det lite tråkigt och oinspirerat? Kanske.
Men det finns objektivt fulare Rolex, YM II tex

Det finns fler Rolex än YM II som i mitt tycke är fulare.
En mer sleek and slim form av DJ

Fula saker växer på en över tid. För 10 år sedan tyckte jag daytonan var vederstygg idag kan jag bära den och tycka den är ganska trevlig till fritidsklädsel. Möjligt det blir samma sak med LD, hoppas bara inte det. Har alltid haft svårt för integrerade länkar och Genta design.

Skrivit det förut och kan väl repetera mig.

I mitt tycke är LD det sämsta Rolex släppt på 15-20år.
En avdammad OQ och så kika på APRO.
Sno AP-länken och gör den i jubilee för att det inte ska bli helt uppenbart att utvecklingsteamet ägnat sig åt fondueätande hela året.

Men vad jag tycker spelar ingen roll. Varenda LD kommer bli såld och kön längre än Methuselahs skägg.

1000010568.jpg
1000010569.jpg
Är inte 6 och 9 lite väl lika code 11.59s också?

Tillbaka
Topp