• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_7934.jpeg

N
Hej,

Tyvärr under fredagen blev min fina Rolex Datejust 16220 från 00 stulen när jag gymade på Sats NK under lunchen 29/08-25. La klocka i ett skåp och låst det, Men har ett av sats egna lås och har själv råkat låsa upp andras sats-lås med mina nycklar så förmodligen det som hänt. Så om ni ser den i någon annons någonstans hör gärna av er till mig.
IMG_1137.PNG
IMG_1137.PNG
uppdatering:

Nu har polisen fått tag på klockan, snacka om sanslös tur! Ska dit och hämta ut den senare.

Verkligen bra sagt!
Återkommer när jag hämtat ut klockan!
Uppdatering:

Gick till polisens hittegodsavdelning och skulle hämta klockan men dessvärre tar jag emot en annan nya Rolex Datejust 41 med nya låset och mörk urtavla. Lämnar då tillbaka klockan. Tydligen fick de in den då någon hittat den vid Sats NK samma tillfälle som jag rapportera in min stulen därifrån. Tror dock att klockan kan va fake men hann inte kolla så noga. Så tyvärr ett tråkigt slut.

Vet inte om detta är bästa tråden men testar att fråga här. Har en Day-Date där jag bytt tavla till en annan Rolex originaltavla (har också ursprungliga tavlan kvar) än vad den såldes med som det börjar bli dags att serva. Kommer det bli problem att lämna till Rolex pga det?

Vet inte om detta är bästa tråden men testar att fråga här. Har en Day-Date där jag bytt tavla till en annan Rolex originaltavla (har också ursprungliga tavlan kvar) än vad den såldes med som det börjar bli dags att serva. Kommer det bli problem att lämna till Rolex pga det?

noop, skulle inte tro det men vet ej säkert, servar inte klockor hos AD, gjort det en gång för ca 18år sedan första och sista gången!

Det bör inte vara några konstigheter. Man har snarare läst om hur de behåller tavlan som byts ut vid tavelbyte.

Det bör inte vara några konstigheter. Man har snarare läst om hur de behåller tavlan som byts ut vid tavelbyte.

Jag lämnade in en 1675gmt från 69, jag ville att dom byter till "service tavla" och det gjorde dom efter min önskan! Jag var verkligen klar med att jag vill ha tillbaka tavlan + visare och det fick jag! Men dyrt blev det 😆redan för 18år sedan!

Tillbaka
Topp