• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Polar-klocka i sitt rätta element
IMG_0790.jpeg

Nu har Rolex uppdaterat priserna, köpte min första Explorer 2016(39mm) för 58k, nu är den uppe i 90300kr 36an. Om man jämför med vad annat kostade på den tiden så är det en ganska liten ökning kan jag tycka.

Senast ändrad:
Nu har Rolex uppdaterat priserna, köpte min första Explorer 2016(39mm) för 58k, nu är den uppe i 90300kr 36an. Om man jämför med vad annat kostade på den tiden så är det en ganska liten ökning kan jag tycka.
Kolla vad en Omega Aqua Terra listades för 2016 och idag ☠️. Så håller nog med om att prishöjningarna inte varit aggressiva.

Säg inte det. Inga återförsäljare som lämnar rabatter återstår ju längre, så skulle nog tro att stora majoriteten "vanliga" konsumenter pungar ut precis det som står på prislappen.
Tveksamt. Lär väl inte finnas någon som pröjsar fullpris när du kan nypa den från gråis för 25% off om nu inte AD vill ge rabatt till vanlig retail.

Standardkunden handlar inte från gråis. Den typen av entusiaster som hänger på KS och jämför priser mellan alla Europas gråhandlare innan man slår till är i extrem minoritet.
Exakt så. Gemene man känner knappt till chrono24/gråisar och även om de gör det vill de helst köpa en dyr klocka i butik för det känns ”tryggt”. Jag har minst två kollegor jag känner till som köpt Omega för list just från Omega-butiken på Biblioteksgatan. De är inga entusiaster utan ville ha en schyst klocka.

Standardkunden handlar inte från gråis. Den typen av entusiaster som hänger på KS och jämför priser mellan alla Europas gråhandlare innan man slår till är i extrem minoritet.

Den genomsnittlige klocksnackaren skulle slås av häpnad av hur den genomsnittlige klockkunden är. Det är lätt att glömma bort att det är ett extremt nischat forum.

Det här med Rolex kötiderna är väl lite hittepå beroende på vilken AD man går till
Det är ju ingen kö-lista, det är en intresselista.
Dvs AD väljer vem de vill sälja till, det är knappast någon ordning de följer.
Helt riktigt, att det skulle vara en kölista är ngt forum hittepå eller ngt som saluförts av div handlare som tagit handpenning och sedan låsats som att man köpt sig en köplats.

Exakt så, roliga är ju att listan brukar vara stängd men görs undantag om du köper något skräp
Överlag kan jag tycka att det känns logiskt att trogna kunder premieras över de som endast är ute efter en snabb cash grab. Under åren har det varit många som förfasats över hur klockorna inte tilldelas demokratiskt likt en Sovjetisk potatisutdelning 1974.😉
Även om just cash grab delen minskat avsevärt nu sedan dagarna under pandemin då även Tudors och annat gick för 300% över list så fort de lämnat butiken.

Förstår. Trodde efterfrågan gått ner, men gissar folk fortfarande vill köpa från AD. Inte alls samma priser på andrahandsmarknaden längre ju.

Tillbaka
Topp