• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Åfan! Ja jag tittar inte så mycket på chrono24, mest KS och gråhandlare i Sverige. Men intressant!

Den bilden från Watchchart som jag lade in bygger på globala priser och över 4000 observationer (allehanda marknadskanaler, eBay, forum etc) så det kan ju mkt väl vara så att det finns geografiska/lokala avvikelser men också att vissa typer av säljare (som t.ex. gråhandlare som du nämner) går ner i pris för att minska lagernivåer nu när festen är över eller i alla fall börjar närma sig slutet.

Så här ser deras observationer ut. Väldigt stor spridning.

IMG_1579.jpeg

Och så här ser deras EBay ut. En betydligt mer sammanhållen prisbild.

IMG_1580.jpeg

Beige OP 41? Trodde det var lång lång kö på den. Hade nog varit snabba cash på att flippa den på typ C24.
Ja kanske de, men skitful i mitt tycke 😆
Prova lite olika konfigs på DJ med blå och grön tavla för att se vilken jag gilla bäst och kom fram till att grön DJ 36mm med fluted och jubilee som jag vill ha.
Men fick besked veckan efter att jag inte ens fick stå i kö på den.
Antingen är de tokhög efterfrågan eller så var jag fel kund 🤷‍♂️
Ingen historik som sagt....

Men de va väldigt trevligt besök i butiken och de va väldigt hjälpsamma.

Ja kanske de, men skitful i mitt tycke 😆
Prova lite olika konfigs på DJ med blå och grön tavla för att se vilken jag gilla bäst och kom fram till att grön DJ med fluted och jubilee som jag vill ha.
Men fick besked veckan efter att jag inte ens fick stå i kö på den.
Antingen är de tokhög efterfrågan eller så var jag fel kund 🤷‍♂️
Ingen historik som sagt....
Det är definitivt den mest eftertraktade DJ tavlan och konfigurationen, tätt följt av blå och wimbledon. Brukar dock gå att få köa till, har för mig att AD kan beställa DJ och ge en hyffsad tidsuppskattning.

Börjar bli sugen på att testa en grön OP, få se om man får ”köa” till den, kanske har man tur och den ligger på hyllan som den beiga du såg 🤷🏻‍♂️.

Det är definitivt den mest eftertraktade DJ tavlan och konfigurationen, tätt följt av blå och wimbledon. Brukar dock gå att få köa till, har för mig att AD kan beställa DJ och ge en hyffsad tidsuppskattning.

Börjar bli sugen på att testa en grön OP, få se om man får ”köa” till den, kanske har man tur och den ligger på hyllan som den beiga du såg 🤷🏻‍♂️.
Ok!
Fick bara ett svar på mail!
" Tyvärr kan vi inte erbjuda dig plats på intresselistan på grund av hög efterfråga på den modelllen du efterfrågar. Hör av dig närmare sommaren. "

Tänkte boka ett besök på Engströms i Jönköping, ska ner på lite jobb i Värnamo om ett tag. Se om man kanske får få stå på köplats där!?

Senast ändrad:
Ok!
" Tyvärr kan vi inte erbjuda dig plats på intresselistan på grund av hög efterfråga på den modelllen du efterfrågar. Hör av dig närmare sommaren. "

Tänkte boka ett besök på Engströms i Jönköping, ska ner på lite jobb i Värnamo om ett tag. Se om man kanske får få stå på köplats där!?
Har du testat Nymans? Tolkade det som att du fick det svaret från Bergströms.

Ok!

Kan verkligen rekommendera Engströms i Jönköping! 😊

Där ser man, kanske har intresset svalnat då. Kan ju bli en sån som blir discontinued rätt snabbt (som den tomatröda och gula) och skjuter i värde.
Mjo kanske det men vill ju tycka om klockan också, gillar varken beige eller den röda… en gul däremot hade man inte tackat nej till! 😁

Frågade på 124060, det var lååååång kö där 😝 inte vad jag vill ha heller men fråga kan man ju alltid göra 😬

Mjo kanske det men vill ju tycka om klockan också, gillar varken beige eller den röda… en gul däremot hade man inte tackat nej till! 😁

Frågade på 124060, det var lååååång kö där 😝 inte vad jag vill ha heller men fråga kan man ju alltid göra 😬
Förstår dig helt, hade också tackat nej. Köade och köpte den nya blåa OPn men är också sugen på att testa den gröna (mörkgröna). Tomatröd, gul osv tycker jag är hiskeliga 😆.

Vem vill köpa något som går att köpa i "skylten". Hoppas du har bra väder🌞 Palolem 35 grader. /P
Helt korrekt.
Det är därför de är tillgängliga för "Vemsomhelst".
Har tappat räkningen på hur många gånger någon obskyr TTDJ36 "magiskt" har uppenbarat sig eller för den delen WG Sub.

Kostar de under list på begmarknaden så springer de inte iväg från ÅFs montrar längre.
Och å andra sidan har de med "Exhibition-skylt" kunnat köpas.
Bara jag köpte någon ful ring eller pärlcollier för sådär 25000 först.

Vädret är uppochner.
22varmgrader idag och risk för snö på fredag.
Skiter I detta och tar en månad I Miami istället!

Apropå intresselistor. Sett lite videos florera på instagram från AP/PP där säljare är öppna med att klockor som Nautilus, Royal Oak osv. går till deras lojala kunder med lång historik. Är det någon som fått höra det från Rolex AD i Sverige? Om man frågat efter en sub, daytona eller gmt.

Apropå intresselistor. Sett lite videos florera på instagram från AP/PP där säljare är öppna med att klockor som Nautilus, Royal Oak osv. går till deras lojala kunder med lång historik. Är det någon som fått höra det från Rolex AD i Sverige? Om man frågat efter en sub, daytona eller gmt.
Svenska Rolex AD har tidigare svarat med något i nedan stil:

”Den modellen du efterfrågar är väldigt populär och efterfrågan är mångdubbelt större än vad vi kan leverera, Så tyvärr har vi ingen möjlighet att notera nya på dessa intresselistor”

Inte sålt tidigare, men funderar på det nu. Undrar vilken väg som är att föredra och tar gärna tips från personer med erfarenhet här på KS.
Jag har sålt på alla de plattformar du frågade efter. Mest meckigt är chrono24, givet försäkrad frakt utomlands, dock inte sålt Rolex där. Gråhandlare i Sverige får du nog sämst betalt av. KS skulle jag säga får du sämre betalt än blocket, men smidigare försäljning. Blocket är ju som blocket är, aggressiva prutare och lite risky om du säljer F2F.

Jag har sålt på alla de plattformar du frågade efter. Mest meckigt är chrono24, givet försäkrad frakt utomlands, dock inte sålt Rolex där. Gråhandlare i Sverige får du nog sämst betalt av. KS skulle jag säga får du sämre betalt än blocket, men smidigare försäljning. Blocket är ju som blocket är, aggressiva prutare och lite risky om du säljer F2F.
Sålde tre stycken i höstas. Enklaste försäljningen var till AD som kör CPO. I mitt fall var syftet bantning, konsolidering och byte mot annat. Inbytesvärde var motsv vad jag skulle fått via KS eller C24 men utan prutning, däcksparkare och frakt. Möjligt att jag kunnat pressa ur en tusenlapp eller två till via KS men betalar gärna för att slippa. 😀

Tillbaka
Topp