Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg samling! Vilken är favoriten?Min Rolex-del av samlingen. Kör OWGM med GMTn. Hoppas på att klara mig genom att byta band en gång i veckan.
![]()
Hur funkar det egentligen? Min jubileelänk är ursprungligen från en DJ och tillåter inte 2.0mm stift. Måste man då ”bända” upp ändarna på länken för att passa 2.0mm ändlänkar?
Är det olika på olika länkar? Det är de här hålen som inte tar 2.0mm på min länkEnds som styr vilka stift du kan använda. 1.8mm till 555 och 2.0mm till 502B.
Då tre är nya för i år (började året med lite köp, sälj, bytes-aktivitet) så varierar det från dag till dag. Men GMTn leder nog just nu.Snygg samling! Vilken är favoriten?
Är det olika på olika länkar? Det är de här hålen som inte tar 2.0mm på min länk
![]()
Det kan vara ett av de sämsta besluten Rolex någonsin tagit. Att både DJ 1.8mm och GMT 2.0mm länk/end har exakt samma referens på 62510Kan skilja på 62510 länkarna, Minns inte om det var dom senare eller tidiga som var olika beroende på vilka ends som var monterade från fabrik.
På dessa får man gilla läget och använda tunnare stift.
Det kan vara ett av de sämsta besluten Rolex någonsin tagit. Att både DJ 1.8mm och GMT 2.0mm länk/end har exakt samma referens på 62510
Så är det. Tycker bara det är udda att inte markera det med tex en prefix på referensen62510 finns ju även i 13mm, 17mm, 19mm och 20mm.
Enda man kan göra är att kontrollera länk/ends innan man köper om man inte handlar från AD.
Och det ser ut som billig grafik här.124060. Originalet.
Älskar den rena och optimerade tavlan utan distraktion.
Visst ser man skillnaden då de märkt upp genom att sätta 50 på de som tar 2mm stiften, men som ni säger är referensen tyvärr samma.Så är det. Tycker bara det är udda att inte markera det med tex en prefix på referensen
Är Bergtröms ett bra ställe att serva en aldrig tidigare servad (och sällan använd) 116000 från 2009? Kanske samma priser o utföranden på alla ADs iofs.Det framgår av kvittot om polering valts till. I alla fall hos Bergströms, där jag brukar AD-serva. Ska vi vara petiga med ord så är polering ett tillägg, alltså något man väljer själv. Inte något man måste välja bort.
Tittar man sedan i informationen via Rolex Service Card så framgår inte om det är polerat eller ej. Jag har endast texten "Complete overhaul".
De är ju AD så är nog inga konstigheter.Är Bergtröms ett bra ställe att serva en aldrig tidigare servad (och sällan använd) 116000 från 2009? Kanske samma priser o utföranden på alla ADs iofs.
Ett tips i all välmening: parkera bilen innan du plockar fram telefonen nästa gång. Du kommer få mindre glada reaktioner på bilder tagna i farten…Urtagen slutet på förra året, riktigt nöjd med förvärvet. Worth a wait.![]()
Ett tips i all välmening: parkera bilen innan du plockar fram telefonen nästa gång. Du kommer få mindre glada reaktioner på bilder tagna i farten…