• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min Rolex-del av samlingen. Kör OWGM med GMTn. Hoppas på att klara mig genom att byta band en gång i veckan.
IMG_2832.jpeg

Hur funkar det egentligen? Min jubileelänk är ursprungligen från en DJ och tillåter inte 2.0mm stift. Måste man då ”bända” upp ändarna på länken för att passa 2.0mm ändlänkar?

Ends som styr vilka stift du kan använda. 1.8mm till 555 och 2.0mm till 502B.

Är det olika på olika länkar? Det är de här hålen som inte tar 2.0mm på min länk

IMG_1926.jpeg

Kan skilja på 62510 länkarna, Minns inte om det var dom senare eller tidiga som var olika beroende på vilka ends som var monterade från fabrik.
På dessa får man gilla läget och använda tunnare stift.

Kan skilja på 62510 länkarna, Minns inte om det var dom senare eller tidiga som var olika beroende på vilka ends som var monterade från fabrik.
På dessa får man gilla läget och använda tunnare stift.
Det kan vara ett av de sämsta besluten Rolex någonsin tagit. Att både DJ 1.8mm och GMT 2.0mm länk/end har exakt samma referens på 62510

Det kan vara ett av de sämsta besluten Rolex någonsin tagit. Att både DJ 1.8mm och GMT 2.0mm länk/end har exakt samma referens på 62510

62510 finns ju även i 13mm, 17mm, 19mm och 20mm.
Enda man kan göra är att kontrollera länk/ends innan man köper om man inte handlar från AD.

Det framgår av kvittot om polering valts till. I alla fall hos Bergströms, där jag brukar AD-serva. Ska vi vara petiga med ord så är polering ett tillägg, alltså något man väljer själv. Inte något man måste välja bort.
Tittar man sedan i informationen via Rolex Service Card så framgår inte om det är polerat eller ej. Jag har endast texten "Complete overhaul".
Är Bergtröms ett bra ställe att serva en aldrig tidigare servad (och sällan använd) 116000 från 2009? Kanske samma priser o utföranden på alla ADs iofs.

Ett tips i all välmening: parkera bilen innan du plockar fram telefonen nästa gång. Du kommer få mindre glada reaktioner på bilder tagna i farten…

Senaste bilden jag fick inifrån bilen var från min dotter som undrade om bilen inte gick i 200 (visade 199 på hastighetsmätaren), men visst det är olagligt, och javisst kan man köra ihjäl eller skada människor i 56km/h, men inte fan skulle jag fundera på om jag skulle gilla en klockbild eller inte...
Men jag är antagligen i fel generation😅

Tillbaka
Topp