Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej Nate,Tjena, vet inte om detta är rätt tråd men jag håller på att hjälpa min vän köpa en rolex via Heimdal watches i gbg. Allt verkar OK men vill gärna höra ifall någon köpt av honom och om man vågar köpa på distans? Ifall han är reko.. ser att han har några referenser på C24 men de är väldigt gamla
Så jävla bra. Lätt vackraste pepsin
Missar jag något uppenbart?Är det inte lite märkligt att Rolex har ett sånt slarvfel i manualen att man skriver att man skruvar loss överdelen medsols och tillbaks motsols?
![]()
Är det inte lite märkligt att Rolex har ett sånt slarvfel i manualen att man skriver att man skruvar loss överdelen medsols och tillbaks motsols?
![]()
Missar jag något uppenbart?
Det ser ut som lefty loosy, righty tighty i mina ögon.
Vet inte hur du ser just att det är på det sättet.
För min del så ser det helt vanligt ut.
Ta lös skiten![]()
Skruva fast fanskapet![]()
Jag har en kollega som är ute efter en Datejust eller Date 28mm ljus tavla med jubilee-länk. Helst stål men stål/guld funkar. Hon kom till mig eftersom hon vet att jag ”håller på med” klockor. Jag är inte så jätte påläst om dam modellerna. Jag har försökt googla men får ingen rätsida på det. Det är sämre med info om de klockorna än 36 och upp. Vilka referenser är det som gäller och vad kan man tänkas behöva betala? Hon vill ha servat och fräscht. Budget 30-35-40k.
Tack. Jag har förstått att det är 26 som gäller med hennes budget.Med dem kraven skulle jag gissa dubbla din budget men är inte någon expert. kollade Chrono24 och här är ett par exempel;
Här är en billigare Date från eBay.
Skulle rekommendera dig att kolla 6516 vintage på eBay för bästa priserna.
Ok… denna finns o räcker gott https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-tråden-👊🏼….64369/page-353#post-5190004Tjena,
Finns det en GMT master ll tråd? Jag söker men finner icke.
Så du skulle nöja dig med två beaters menar du?Jag skulle faktiskt kunna hålla mig till två Rolex-klockor. Land Dweller för vardagsbruk och arbete, och Hulk för semester och slit.![]()
Ja du., det vet jag inte hellerOk… denna finns o räcker gott https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-tråden-….64369/page-353#post-5190004
Hur du missat detta vet jag ej![]()
Nej, det var bara en tillfällig hypotes.Så du skulle nöja dig med två beaters menar du?![]()