• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Utforskar våren 🌞
20260426_115106.jpg

Tjena alla! Vet inte om detta är rätt tråd att vara i. Men har en Yachtmaster 16622 som jag gärna skulle vilja piffa upp länken på (lättare polering och borstning). Min lokala urmakare brukade alltid göra detta åt mig, men har inte tid längre. Någon som vet nån duktig här i gruppen?

Tjena, vet inte om detta är rätt tråd men jag håller på att hjälpa min vän köpa en rolex via Heimdal watches i gbg. Allt verkar OK men vill gärna höra ifall någon köpt av honom och om man vågar köpa på distans? Ifall han är reko.. ser att han har några referenser på C24 men de är väldigt gamla
Hej Nate,

Följer upp här. Gick ni igenom med affären med HeimdalWatches? Är själv intresserad av en av deras klockor men finns knapphändig info.

Tack!

Vet att det kanske är att häda men har skaffat en till Rolex och min submariner skulle behöva få lite enkelt puts men vill självklart inte få den blank och 99% är på armbandet.

Senast ändrad:
Är det inte lite märkligt att Rolex har ett sånt slarvfel i manualen att man skriver att man skruvar loss överdelen medsols och tillbaks motsols?

1778053621490.png

Bilagor

• IMG_1785.jpeg
    IMG_1785.jpeg
    364.5 KB · Visningar: 4
Jag är efterbliven. Jag läste instruktionen som att pilen på underdelen var den som visade hur man vred överdelen. Missade helt att det ju även var en pil på tavlan som representerade överdelen. Sorry!

Missar jag något uppenbart?
Det ser ut som lefty loosy, righty tighty i mina ögon.

Vet inte hur du ser just att det är på det sättet.
För min del så ser det helt vanligt ut.

Ta lös skiten
1778073581249.png

Skruva fast fanskapet
1778073614499.png

Jag har en kollega som är ute efter en Datejust eller Date 28mm ljus tavla med jubilee-länk. Helst stål men stål/guld funkar. Hon kom till mig eftersom hon vet att jag ”håller på med” klockor. Jag är inte så jätte påläst om dam modellerna. Jag har försökt googla men får ingen rätsida på det. Det är sämre med info om de klockorna än 36 och upp. Vilka referenser är det som gäller och vad kan man tänkas behöva betala? Hon vill ha servat och fräscht. Budget 30-35-40k.

Jag har en kollega som är ute efter en Datejust eller Date 28mm ljus tavla med jubilee-länk. Helst stål men stål/guld funkar. Hon kom till mig eftersom hon vet att jag ”håller på med” klockor. Jag är inte så jätte påläst om dam modellerna. Jag har försökt googla men får ingen rätsida på det. Det är sämre med info om de klockorna än 36 och upp. Vilka referenser är det som gäller och vad kan man tänkas behöva betala? Hon vill ha servat och fräscht. Budget 30-35-40k.

Med dem kraven skulle jag gissa dubbla din budget men är inte någon expert. kollade Chrono24 och här är ett par exempel;

Här är en billigare Date från eBay.

Skulle rekommendera dig att kolla 6516 vintage på eBay för bästa priserna.

Senast ändrad:
Med dem kraven skulle jag gissa dubbla din budget men är inte någon expert. kollade Chrono24 och här är ett par exempel;

Här är en billigare Date från eBay.

Skulle rekommendera dig att kolla 6516 vintage på eBay för bästa priserna.
Tack. Jag har förstått att det är 26 som gäller med hennes budget.

Tillbaka
Topp