Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
personer här och vill gärna ha råd om hur jag kan uppnå resultatet som jag strävar efter?Du kommer inte få köpa orginal oysterflex med ändlänkar om du inte har rätt ref.Hej,
Jag testade:
Rolex Sky-Dweller 336934 (Stål med mintgrön urtavla och Oyster-länk i stål)
Rolex Sky-Dweller 336235 (Roseguld med svart urtavla och svart Oysterflex-armband)
Och vart förtjust i Mintgröna tavlan men Oysterflex armbandet var riktigt najs, en bra känsla på armen.
Nu har jag ställt mig på väntelistan för 336934 (stål/vitguld, mintgrön tavla).
Men min tanke är att liksom skapa en "hybridklocka" genom att sätta den på ett äkta Oysterflex och använda originalspännet i stål.
Jag tänker att det finns väldigt kloka/(klocka)personer här och vill gärna ha råd om hur jag kan uppnå resultatet som jag strävar efter?
![]()
Helt klartTja! Skulle ni bada med en 16030 från 1988? Helt nyservad
Hej i tråden!
Jag skulle behöva ha lite hjälp av alla er duktiga på Rolex. Jag fick en idé om en årsklocka till mig själv och hittade denna av en slump.
![]()
Rolex Pre-Owned Submariner Date | Herr - Care of Carl
Klocka från Rolex Pre-Owned. Rolex Submariner är en klassisk dykare som kombinerar exceptionell prestanda med en ikonisk estetik. Med sin stilrena svarta urtavla och vattentäthet ner till 300 meter är denna klocka en symbol för äventyr och tidlös elegans.www.careofcarl.se
Är det nåt speciellt man bör tänka på en vintage sub?
Tanken är att den ska gå i arv från mig så att året ska stämma är ju viktigt. Är det lätt att kolla serienummer för att datera klockan?
Vad tror ni om just den länkade klockan?
Personligen hade jag inte vågat hellerTja! Skulle ni bada med en 16030 från 1988? Helt nyservad
Måste säga att Bruce waynen är lite av en drömklocka för mig. Grymt snygg, hoppas du är nöjd med den
Om servicen innebär trycktest och att det inte är plexi så kör. Hade en GMT från 89 som det badades friskt med. Samma sak med min Sea Dweller från ’93.Tja! Skulle ni bada med en 16030 från 1988? Helt nyservad
Finns inget som heter för många3 är väl ett bra antal ? kanske en till kommer snart![]()
Svårslagen klocka
Skoj med en jubilee på en sub!
Matchar interiören till o med!Min GMT skimrade ack så vackert i gryningsljuset i morse.️
![]()
Svårslagen klocka
Skoj med en jubilee på en sub!
Matchar interiören till o med!
Oj, det visste jag inte. Tackar för dettaSEtt tips i all välmening! Det finns en funktion som gör att du kan citera flera inlägg i samma post (se exempel i denna post). Det är annars lätt att få uppfattningen att det spammas kommentarer för att snabbt komma upp i 50 inlägg, något som inte brukar vara jätteuppskattat häromkring.