• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolig, mindre bil som inte kostar skjortan - med själ!

Hahah, ligger nog något i det!

Nej, ska bo i hus. Kanske är någon form av önskedröm? Men en Fiat 500 måste funka som stadsbil även där uppe tänker jag. Får kanske tänka om valet för "min" bil.... Har möjlighet att låna större bil med dragkrok vid behov.
Vi köpte hus och köpte ett släp ganska omgående (1år gammalt hus). Bäst investeringen någonsin. Visserligen sålt släpet efter 6år men vi har haft enorm nytta av den...

hur som. Dragkrok är minimikrav. Kombi är värdefullt. Lycka till med flytten!

Klocksnack har svar på det mesta, sökte på google och hittade den här tråden.

Står precis inför ett lite större vägskäl i livet. Lämna bostadsrätt i Malmö innerstad och flytta upp till Luleå-Piteå området i Norrbotten. Kommer att få högre kostnader för att ta mig till jobb, sambon kommer att satsa heltid på sin enskilda firma så vi räknar med bara min inkomst till att börja med - resten är bara bonus.

Får lägga de dyrare vanorna på hyllan ett tag, ska sälja bort lite saker och måste börja tänka lite mer ekonomiskt.

Två bilar måste införskaffas, E-Pacen ska lämnas tillbaka 8-9 månader innan leasingen är slut, inget att göra åt. Total budget för dessa två bilar är 220' - 260'. Jag vill helst inte ha en bil som gått längre än 5 000 mil och som är äldre än 4-5 år. Båda bilarna ska gå att köra på vinterväglag, dock inte på småvägar.

En av bilarna ska vara en citybil till sambon. Hon älskar Kia Picanto så det är rätt lätt, även om jag försöker övertyga henne om något lite roligare, iaf en GT-Line. En nyare fräsch GT-Line kostar ca 120' begagnad.

Jag kommer att pendla ca tre dagar i veckan, ca 10 mil tur och retur. Jag har alltid gillat Swift, skulle kunna tänka mig en sån. En AMG-line A-klass blir nog lite dyr för den budgeten.

Har då funderat på att vi köper en Fiat 500 åt sambon, lilla motorn med panorama, för kanske 100'. Då har jag 120-160' att lägga på "min" bil. Gillar GT86an också, kört en sån och den var roligare än vad man trodde, men budgeten räcker inte riktigt. I övrigt har jag lite dålig fantasi. Några tips?

Kanske får utöka budgeten något, beroende på vad vi får för lägenheten.

Förra generationen Swift är grym, du bör hitta typ en 2016 med under 5k mil för ca 100k.... låt tjejen köra familjekombi istället!

Klocksnack har svar på det mesta, sökte på google och hittade den här tråden.

Står precis inför ett lite större vägskäl i livet. Lämna bostadsrätt i Malmö innerstad och flytta upp till Luleå-Piteå området i Norrbotten. Kommer att få högre kostnader för att ta mig till jobb, sambon kommer att satsa heltid på sin enskilda firma så vi räknar med bara min inkomst till att börja med - resten är bara bonus.

Får lägga de dyrare vanorna på hyllan ett tag, ska sälja bort lite saker och måste börja tänka lite mer ekonomiskt.

Två bilar måste införskaffas, E-Pacen ska lämnas tillbaka 8-9 månader innan leasingen är slut, inget att göra åt. Total budget för dessa två bilar är 220' - 260'. Jag vill helst inte ha en bil som gått längre än 5 000 mil och som är äldre än 4-5 år. Båda bilarna ska gå att köra på vinterväglag, dock inte på småvägar.

En av bilarna ska vara en citybil till sambon. Hon älskar Kia Picanto så det är rätt lätt, även om jag försöker övertyga henne om något lite roligare, iaf en GT-Line. En nyare fräsch GT-Line kostar ca 120' begagnad.

Jag kommer att pendla ca tre dagar i veckan, ca 10 mil tur och retur. Jag har alltid gillat Swift, skulle kunna tänka mig en sån. En AMG-line A-klass blir nog lite dyr för den budgeten.

Har då funderat på att vi köper en Fiat 500 åt sambon, lilla motorn med panorama, för kanske 100'. Då har jag 120-160' att lägga på "min" bil. Gillar GT86an också, kört en sån och den var roligare än vad man trodde, men budgeten räcker inte riktigt. I övrigt har jag lite dålig fantasi. Några tips?

Kanske får utöka budgeten något, beroende på vad vi får för lägenheten.
Flytta från Malmö till norrland och köra små/sportbil året runt?
Har du ägnat tid där uppe på vintern tidigare? Vintern är för övrigt lång, så jag hade inte rekommenderat en sportbil som året-runtare.

Jag hade rekommenderat åtminstone en bil med fyrhjulsdrift. Subaru kanske. Finns ju även några volvo som kan funka. Volvo har dessutom ofta bränslevärmare vilket är guld värt.

BMW z3 coupe? Är väl verkligen något som går under epitet ful-snygg?
Denna hade jag kunnat tänka mig.

BOZ551-2104.jpg

Flytta från Malmö till norrland och köra små/sportbil året runt?
Har du ägnat tid där uppe på vintern tidigare? Vintern är för övrigt lång, så jag hade inte rekommenderat en sportbil som året-runtare.

Jag hade rekommenderat åtminstone en bil med fyrhjulsdrift. Subaru kanske. Finns ju även några volvo som kan funka. Volvo har dessutom ofta bränslevärmare vilket är guld värt.

Bott där i 23 år, innan Stockholm och Malmö i 25 år.

Sista bilen jag hade där var en 924... Men var länge sedan och såklart är det vettigare med något annat.

Subaru ska jag faktiskt kolla, bra tips, inte tänkt på den!

Hyrt Volvo några gånger med värmare där uppe, grymt bra. Är dock ingen Volvofantast.

Tack för input!

Tillbaka
Topp