• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Round Table tråden

J83

Omega
Plockade ut den tidigare i sommar. Riktigt nöjd, tror den får stanna faktiskt!

Gillar framför allt hur skönt den bärs på gummi och tavlans oförklarliga skönhet. Gillar också att den är väldigt tunn och att den passar lika bra till T-shirt som kostym.

Ja, tavlan är grymt läcker! Har en broder i 34:an som är riktigt sugen en aquanaut också...
 

Rookien

Panerai
Vad har tråden på/med KS att göra undrar jag?
Edit: såg att den låg på lifestyle nu precis där den hör hemma:)
 
Senast ändrad:

Everglade

Omega
2-Faktor
Vad är roundtable? Nån som vill förklara?


Kort om Round Table:
Föreningen skapades en gång i tiden för att en kille i England ville ha ett affärsnätverk men tyckte föreningar med det syftet som t.ex. Rotary mest bestod av äldre gubbar och att utbytet med dem inte gav honom något. Därmed bildades Round Table som är en opolitisk och icke religiös organisation vars syfte är att på ett trevligt sätt träffa unga män mellan 22-40 inom olika yrkesområden för utbyte av erfarenheter, tankar och åsikter.
För att föreningen skall hållas ung och krispig "sparkas" medlemmen ut efter man fyllt 40 år.
Efter medlemmen passerat 40 år och ”sparkats” ut blir denne Old Tabler (OT).

Man träffas ungefär varannan vecka och det blir ca 16 – 18 tillfällen per år under perioden september – juni.
Syftet är att ha kul, ge personlig utveckling och god kamratskap.
Således eftersträvar man att klubbarna skall ha ett blandat urval av yrkeskategorier och åldrar så att inte alla i klubben är exempelvis är 38 år och alla jobbar som målare.

I regel har man något intressant och roligt tema för varje möte.
Det kan vara vad som helst. Till exempel kan det vara studiebesök hos företag, föreningar, köra något motordrivet, utöva någon idrott, matlagning, genomföra ett charityprojekt eller bjuda in en föreläsare att föreläsa om något intressant ämne.
Efter detta brukar det vara en bit mat och kanske några öl. Någon gång under kvällen hålls ett kortare officiellt möte med klubbangelägenheter. Därefter blir det ofta sena kvällar med pilsner och roliga samtal med högt i tak.

Round Table finns i 65 länder i världen med totalt runt 35 000 medlemmar. Det finns ca 150 klubbar i Sverige och ungefär 2000 medlemmar.

RT:s motsvarighet för kvinnor heter Ladies Circle (LC).

Jag var med i 18 år I Round Table.
Jag upplevde möten i RT som ett andningshål i en mycket stressig vardag. Med en intensiv jobbkarriär samt familjebildande så såg man fram emot att träffa intressanta personer, som man normalt inte hade träffat genom jobb eller i den vanliga kompiskretsen, på ett avslappnat sätt men samtidigt ha intressanta diskussioner med.
För mig gav den tiden i föreningen mig väldigt mycket som ett enormt nätverk och har väldigt många nära vänner som jag inte hade lärt känna om jag inte varit med i RT.

Är du nyfiken så är du välkommen att följa med som gäst i en klubb i din stad eller nära dig.
 
Senast ändrad:

Vesper

Rolex
Kort om Round Table:
Föreningen skapades en gång i tiden för att en kille i England ville ha ett affärsnätverk men tyckte föreningar med de syftet som t.ex. Rotary generellt hade mest äldre gubbar och att utbytet med dem inte gav honom något. Därmed bildades Round Table som är en opolitisk och icke religiös organisation vars syfte är att på ett trevligt sätt träffa unga män mellan 22-40 inom olika yrkesområden för utbyte av erfarenheter, tankar och åsikter.
För att föreningen skall hållas ung och krispig "sparkas" medlemmen ut efter man fyllt 40 år.

Man träffas ungefär varannan vecka och det blir ca 16 – 18 tillfällen per år under perioden september – juni.
Syftet är att ha kul, ge personlig utveckling och god kamratskap.
Således eftersträvar man att klubbarna skall ha ett blandat urval av yrkeskategorier och åldrar så att inte alla i klubben är exempelvis är 38 år och alla jobbar som målare.

I regel har man något intressant och roligt tema för varje möte.
Det kan vara vad som helst. Till exempel kan det vara studiebesök hos företag, föreningar, köra något motordrivet, utöva någon idrott, matlagning, genomföra ett charityprojekt eller bjuda in en föreläsare att föreläsa om något intressant ämne.
Efter detta brukar det vara en bit mat och kanske några öl. Någon gång under kvällen hålls ett kortare officiellt möte med klubbangelägenheter. Därefter blir det ofta sena kvällar med pilsner och roliga samtal med högt i tak.

Round Table finns i 65 länder i världen med totalt runt 35 000 medlemmar. Det finns ca 150 klubbar i Sverige och ungefär 2000 medlemmar.

Jag var med i 18 år I Round Table.
Jag upplevde möten i RT som ett andningshål i en mycket stressig vardag. Med en intensiv jobbkarriär samt familjebildande så såg man fram emot att träffa intressanta personer på ett avslappnat sätt men samtidigt ha intressanta diskussioner med.
För mig gav den tiden i föreningen mig väldigt mycket och har väldigt många nära vänner som jag inte hade lärt känna om jag inte varit med i RT.

Är du nyfiken så är du välkommen att följa med som gäst i en klubb nära dig.
Tack för ett utförligt svar, låter intressant. Ska kolla upp om man jag kan följa med som gäst.
 

_Utopi

Omega
Hej bröder!
En från RT3 här!
Kan ni inte presentera era klockor med? Alltid kul att se vad andra använder!
Här är mina:

Fil 2016-08-11 15 17 50.jpeg Fil 2016-08-01 08 37 28.jpeg
 

Rearden

Cartier
Kort om Round Table:
Föreningen skapades en gång i tiden för att en kille i England ville ha ett affärsnätverk men tyckte föreningar med de syftet som t.ex. Rotary generellt hade mest äldre gubbar och att utbytet med dem inte gav honom något. Därmed bildades Round Table som är en opolitisk och icke religiös organisation vars syfte är att på ett trevligt sätt träffa unga män mellan 22-40 inom olika yrkesområden för utbyte av erfarenheter, tankar och åsikter.
För att föreningen skall hållas ung och krispig "sparkas" medlemmen ut efter man fyllt 40 år.

Man träffas ungefär varannan vecka och det blir ca 16 – 18 tillfällen per år under perioden september – juni.
Syftet är att ha kul, ge personlig utveckling och god kamratskap.
Således eftersträvar man att klubbarna skall ha ett blandat urval av yrkeskategorier och åldrar så att inte alla i klubben är exempelvis är 38 år och alla jobbar som målare.

I regel har man något intressant och roligt tema för varje möte.
Det kan vara vad som helst. Till exempel kan det vara studiebesök hos företag, föreningar, köra något motordrivet, utöva någon idrott, matlagning, genomföra ett charityprojekt eller bjuda in en föreläsare att föreläsa om något intressant ämne.
Efter detta brukar det vara en bit mat och kanske några öl. Någon gång under kvällen hålls ett kortare officiellt möte med klubbangelägenheter. Därefter blir det ofta sena kvällar med pilsner och roliga samtal med högt i tak.

Round Table finns i 65 länder i världen med totalt runt 35 000 medlemmar. Det finns ca 150 klubbar i Sverige och ungefär 2000 medlemmar.

Jag var med i 18 år I Round Table.
Jag upplevde möten i RT som ett andningshål i en mycket stressig vardag. Med en intensiv jobbkarriär samt familjebildande så såg man fram emot att träffa intressanta personer på ett avslappnat sätt men samtidigt ha intressanta diskussioner med.
För mig gav den tiden i föreningen mig väldigt mycket och har väldigt många nära vänner som jag inte hade lärt känna om jag inte varit med i RT.

Är du nyfiken så är du välkommen att följa med som gäst i en klubb nära dig.

Bra förklarat för mig som tyckte det lät som en UFO-tråd. Nu blev jag lite nyfiken - vad är det för typ av människor som är med?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fattar att man tycker medelåldern i Rotary, Lions etc är hög och man vill vara mer "krispig" men... känns det inte lite gubbunket att inte bjuda in tjejer också?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
"Hej, vi är ett stort gäng krispiga snubbar i fertil ålder som vill ha fler kompisar, sugen på att bli första kvinnliga medlemmen?"


Okej nu fattar jag, det är för tjejernas skull så klart. Om det är som du säger att deras enda inträdeskrav är krispig och fertil så borde det kanske iofs legat i målgruppens intresse att få dit lite tjejer redan från början, kanske tom haft med det som ett grundläggande krav i "stadgarna"

Men jag är över 40 så vad vet jag
 
D

Deleted member 5780

Guest
Okej nu fattar jag, det är för tjejernas skull så klart. Om det är som du säger att deras enda inträdeskrav är krispig och fertil så borde det kanske iofs legat i målgruppens intresse att få dit lite tjejer redan från början, kanske tom haft med det som ett grundläggande krav i "stadgarna"

Men jag är över 40 så vad vet jag
Inte vet jag. Heller. Men det känns som att det brukar finnas en viss korrelation mellan klubbar av detta slag och svårigheten att attrahera kvinnliga medlemmar.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jo men nu stod det att det var endast för män i åldern 22-40 så det är ju inte ens ett val en kvinna kan göra... I min värld gubbunket.
På våra GTGer är det normalt inga eller få kvinnor men de får ju vara medlemmar på forumet eller delta på GTGer, tycker det är en jävla skillnad.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jo men nu stod det att det var endast för män i åldern 22-40 så det är ju inte ens ett val en kvinna kan göra... I min värld gubbunket.
På våra GTGer är det normalt inga eller få kvinnor men de får ju vara medlemmar på forumet eller delta på GTGer, tycker det är en jävla skillnad.
Absolut. Tror att de flesta kvinnor mellan 22-40 klarar sig bra ändå dock :)
 

DrDre

Patek
En herrklubb. Är själv inte medl men enligt vad jag förstått (min far var med) är den nog lite gladare å mer lättsam än Rotary och de flesta ordenssällskap.
 

DrDre

Patek
Topp