icalle
Friends of KS
Men Walleniusbåtarna är ganska erkända för att va kvalitativa för besättningen. Hade ni inte stor pool osv på de ?Fin respons. Tack!
Såklart är ett fraktfartyg inte att likna vid ett passagerarfartyg men om du läst mig rätt så arbetade han om jag inte minns fel i två år på ett kryssningsfartyg i Karibien. Detta var också för mer än 30 år sedan och jag kan tyvärr inte fråga honom mer om det ty han är bortgången, men naturligtvis har fartygen blivit bra mkt större och säkert har saker förändrats. Visst, vi åkte aldrig tillsammans med honom under hans "kryssningstid", men det jag minns och är färgad av är att han när han kom hem och ojade sig över alla dessa människor och hur man ville betala för att i princip in-ut-rulla-skjut med mat, alla arrangemang och aktiviteter etc. Han var lite av en enstöring och bortskämd med vad han tyckte var friheten i att mönstra på med, vad kan det ha varit, ett 20-tal med all besättning när han jobbade för Wallenius.
Jag har även bekanta som gjort några sådana här kryssningar i modern tid och deras upplevelser har i princip varit liknande. Som sagt alla tycker olika.
På den tiden ( 70-och 80-talet) var det en stor upplevelse för oss övriga i familjen att få följa med då vi låg flera dygn vid olika hamnar och hade tid att besöka de olika städerna. Den längsta resan vi gjorde varade i nästan 3 månader.
Nu måste jag sluta för annars kan jag sväva ut i evigheter då minnena vaknar till liv. På onsdag skall jag besöka mor och får damma av alla gamla fotoalbum. God kväll!