• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Royal Steel Worldtimer! Årets första nyhet från oss på Sjöö Sandström!

Uj. Länkinfästningen och en bred rak länk känns klurig. Kanske bara jag?

Jag måste säga att jag gillar att formen på datumfönstret går igen vid länkinfästningen.

Plus för priset och det ska bli spännande att se vad mer S&S kommer med under året. Borde vara något i det högre prissegmentet så att Royal Capital får lite sällskap.

Bild tagen från S&S instagram men tycker att den är lite förvirrande. Ser ut som att glasringen är mer blankpolerad jämfört mot releasebilden där den ser mer matterad ut.


image.png
 
Som sagt, riktigt fin! :)

Är det samma typ av GMT-funktion som på UTC Extreme så man bara kan ställa GMT-visaren och inte timvisaren? Tvärtemot tex Rolex GMT.
 
Gillar den. Säskilt på de bilder där den ser ut att vara lite matt/borstad. En blå urtavla (i stil med Aquatimer) skulle nog bli en best seller.

Men är det egentligen en World-timer? I strikt mening visar väl en world-timer tiden i hela världen (dvs 24 tidszoner, el kanske tom fler?). Detta är väl mer dual-time?

Se tex dessa traditinella worldtimers:
Pilot-Doublematic-side-white.jpg

5130img2_400.jpg


04_IWC_Pilots-Watch-Worldtimer.jpg
 
Gillar den. Säskilt på de bilder där den ser ut att vara lite matt/borstad. En blå urtavla (i stil med Aquatimer) skulle nog bli en best seller.

Men är det egentligen en World-timer? I strikt mening visar väl en world-timer tiden i hela världen (dvs 24 tidszoner, el kanske tom fler?). Detta är väl mer dual-time?

Se tex dessa traditinella worldtimers:
Pilot-Doublematic-side-white.jpg

5130img2_400.jpg


04_IWC_Pilots-Watch-Worldtimer.jpg

Det kanske är som på Glycine Airman, att det heter worldtimer även om det "bara" är 2-3 tidszoner, teoretiskt kan man ju se tiden lokalt OCH vart som helst i resten av världen, fast utan lathundsvridring och inte samtidigt. :D
 
Äntligen! Efter väntan och en hel del spekulationer är nu dags att presentera årets första klocknyhet från oss på Sjöö Sandström!

Vi har den stora äran att presentera...

Royal Steel Worldtimer

RSCWTpress.jpg


Specifikationer

CASE: Stainless steel, Ø41mm.
CASE-BACK: See-through case back. Individually numbered.
GLASS: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
DIAL AND HANDS: Dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
DIAL: Black.
BEZEL: 24-hour bezel. BRACELET: Black alligator and Stainless steel.
WATER RESISTANCE: 10 ATM (100 meters).
MOVEMENT: SS G6.

Vi hoppas att ni gillar den lika mycket som vi gör! :)


Redan bokat :)
 
Ngn som vet vad det blir för urverk i den? Tidigare körde man väl på ETA (2824 i Royal Steel) men om jag minns rätt så bytte man till någon av de bättre klontillverkarna (som är bättre än ETA)? Typ Soprod eller Sellita?
 
Hm, såg bra ut på bild, men blev lite tveksam efter att ha sett wristshots... Får se vad jag tycker den 12 maj.
 
Jag måste säga att jag gillar att formen på datumfönstret går igen vid länkinfästningen.

Plus för priset och det ska bli spännande att se vad mer S&S kommer med under året. Borde vara något i det högre prissegmentet så att Royal Capital får lite sällskap.

Bild tagen från S&S instagram men tycker att den är lite förvirrande. Ser ut som att glasringen är mer blankpolerad jämfört mot releasebilden där den ser mer matterad ut.


image.png

Hmm! :bored:

Den såg ju jäkligt bra ut på första bilden på sida 1 och jag blev ruskigt sugen.
Men efter den där bilden vet jag inte. Ser ganska oproportionelig ut. Är jag ensam om detta?

Ser gärna fler handletsskott!
 
Tillbaka
Topp