• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

God eftermiddag!

Screenshot_20221123_131749.jpg

Det är lite det jag gillar med de ryska klockorna. Det är nästan ingen som fattar hur coola de är och chansen att du träffar någon med en likadan klocka är = 0.
Exakt! Jag ställde frågan för något år sedan om det var någon här i tråden som spontant hade träffat på en enda person i vanliga livet med en rysk klocka på handleden. (Förutom om man träffar någon specifikt pga klockintresset.) Jag vill minnas att svaret från samtliga var detsamma som för mig själv, dvs noll (0).
Så vi och våra klockor är unika, exklusiva och oslagbart coola!

På pendeltåget på väg hem från personalkonferens med 500 deltagare. Ingen bemödade sig med att kommentera vilken extremt cool klocka jag hade på handleden. 🙄
20221123_193031.jpg
Fast det är nog på det här viset; folk blir lite förlägna och blyga när man har en så über cool klocka. De tappar självförtroende helt enkelt. Om man däremot har en bara tillräckligt cool klocka, så där lite halvcool som Rolex eller nåt sånt, då vågar sig många fler fram för att kommentera klockan.
Så är det nog faktiskt....🤔

Exakt! Jag ställde frågan för något år sedan om det var någon här i tråden som spontant hade träffat på en enda person i vanliga livet med en rysk klocka på handleden. (Förutom om man träffar någon specifikt pga klockintresset.) Jag vill minnas att svaret från samtliga var detsamma som för mig själv, dvs noll (0).
Så vi och våra klockor är unika, exklusiva och oslagbart coola!

Man får väl åka till Ryssland, tror chansen är något större där.

Får väl passa på om sisådär 20 år, när den nya järnridån har fallit...

Idag tar man hand om snoriga ungar. Har en praktisk Vostok av den anledningen. Mina zlatousts har orsakat barnen ett antal blåmärken då de har huvudhöjden i nivå med min handled och har en tendens att alltid stå bakom mig när jag vänder mig om = en zlatoust i tinningen 😬 En Vostok gör inte lika ont 😂 Är för övrigt raggmunk på menyn.

Hängt på det här forumet över ett år. Har tvångsmässigt tittat på vad folk jag träffar har för klockor på handlederna, både på jobbet, på semestern och på stan. Tänkt att en vacker dag springer jag på någon här. Men icke! Har ni andra sprungit på någon likasinnad? Härifrån eller någon annan som samlar på ryska klockor och har den dåliga smaken att inte hänga här.

0DD28885-BB87-4453-AC91-C809CEBCA90E.jpeg

Ooops...😳

Finns i Italien tycks det som. Vad tror ni? Rätt urverk etc. och genuin? Synd man inte ser mer av urverket.

Helt rätt! Man vill se mer av urverket.
Om säljaren hittar rätt köpare så kommer den där klockan att bli dyr.
Det är en av de ovanligaste klockorna från det forna Sovjet Unionen.
Det här är den andra klockan med den modellen som jag ser till salu. Ett fantastiskt skick på den.

Ooops...😳

Finns i Italien tycks det som. Vad tror ni? Rätt urverk etc. och genuin? Synd man inte ser mer av urverket.

Timvisaren är från Komandirskie. Man brukar anse att det ska vara Amphibia-visare dvs pilformad timvisare. Verket, eller iaf delar av det, är betydligt senare. Datumsiffrornas utseende antyder detta.

Tillbaka
Topp