Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är lite det jag gillar med de ryska klockorna. Det är nästan ingen som fattar hur coola de är och chansen att du träffar någon med en likadan klocka är = 0.På pendeltåget på väg hem från personalkonferens med 500 deltagare. Ingen bemödade sig med att kommentera vilken extremt cool klocka jag hade på handleden.
![]()
Exakt! Jag ställde frågan för något år sedan om det var någon här i tråden som spontant hade träffat på en enda person i vanliga livet med en rysk klocka på handleden. (Förutom om man träffar någon specifikt pga klockintresset.) Jag vill minnas att svaret från samtliga var detsamma som för mig själv, dvs noll (0).Det är lite det jag gillar med de ryska klockorna. Det är nästan ingen som fattar hur coola de är och chansen att du träffar någon med en likadan klocka är = 0.
Som att kasta pärlor för svin...På pendeltåget på väg hem från personalkonferens med 500 deltagare. Ingen bemödade sig med att kommentera vilken extremt cool klocka jag hade på handleden.
![]()
Våra klockor är totalt ointressanta för klocktjuvar.Som att kasta pärlor för svin...
Fast det är nog på det här viset; folk blir lite förlägna och blyga när man har en så über cool klocka. De tappar självförtroende helt enkelt. Om man däremot har en bara tillräckligt cool klocka, så där lite halvcool som Rolex eller nåt sånt, då vågar sig många fler fram för att kommentera klockan.På pendeltåget på väg hem från personalkonferens med 500 deltagare. Ingen bemödade sig med att kommentera vilken extremt cool klocka jag hade på handleden.
![]()
Exakt! Jag ställde frågan för något år sedan om det var någon här i tråden som spontant hade träffat på en enda person i vanliga livet med en rysk klocka på handleden. (Förutom om man träffar någon specifikt pga klockintresset.) Jag vill minnas att svaret från samtliga var detsamma som för mig själv, dvs noll (0).
Så vi och våra klockor är unika, exklusiva och oslagbart coola!
Ja just det, själva kronan ska ju ha ett visst utseende som är samma på alla Amphibia från den tiden. Det jag funderade på är den inre delen, bommen som jag nu vet att det heter.Det är bom längden som skiljer.
Ooops...
Finns i Italien tycks det som. Vad tror ni? Rätt urverk etc. och genuin? Synd man inte ser mer av urverket.
![]()
Vostok Amphibia Compressor säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 72 897 SEK
Vostok Annons: 72 897 SEK Vostok Amphibia Compressor, Referensnummer 917750; Stål; Manuell uppvridning; Skick Mycket bra; År 1991; Lokalisering: Italwww.chrono24.se
Hm...saftigt. Får väl se om någon köper, vad man vill ha är dock inte samma sak som man fårBillig med!
Helt rätt! Man vill se mer av urverket.Ooops...
Finns i Italien tycks det som. Vad tror ni? Rätt urverk etc. och genuin? Synd man inte ser mer av urverket.
![]()
Vostok Amphibia Compressor säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 72 897 SEK
Vostok Annons: 72 897 SEK Vostok Amphibia Compressor, Referensnummer 917750; Stål; Manuell uppvridning; Skick Mycket bra; År 1991; Lokalisering: Italwww.chrono24.se
Timvisaren är från Komandirskie. Man brukar anse att det ska vara Amphibia-visare dvs pilformad timvisare. Verket, eller iaf delar av det, är betydligt senare. Datumsiffrornas utseende antyder detta.Ooops...
![]()
Men verket och timvisaren är ju förstås lätta att ersätta.Timvisaren är från Komandirskie. Man brukar anse att det ska vara Amphibia-visare dvs pilformad timvisare. Verket, eller iaf delar av det, är betydligt senare. Datumsiffrornas utseende antyder detta.
God morgon på er denna fredag!
Jag gillar min äldsta Sturmanskie såpass att den får hänga med en andra dag denna vecka.
![]()
Tgirf
Min konverterade klocka... Molnia 3602 SU.
![]()
![]()
Tack, jo, -81 eller möjligtvis början av -82 har jag själv uppskattat åldern till baserat på hur verket ser ut.Trevlig patina på den där, ser lagom gammal ut!![]()
Aaah, vilket konstverk! Det är verkligen fredag!!!Svarar mig själv... Inser att jag borde leta efter ett sådant här urverk, en tidigare 3602 som inte verkar tillverkats i speciellt många ex.
![]()
Kolla justeringen på balansen, påminner mycket om Vostok precision 2809.
Edit: En bild på min Vostok precision
![]()