• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Inte kollat så noga, men verkar kostat 7 rubel o 50 kopernik iallafall

АРТ - ART dvs artikel nummer? Vet inte vad artikel heter på ryska

ЭЭХБИ - Tillverkarens namn?

Liknande "namn", ЭЭХБИ, en av mina länkar
20250420_162548.jpg
Aha! Det kanske bara är en form av artikelnr. Tack för att du visar!

Ingen fara. Har inte själv någon vintage men 9 st nya. Kan rekommendera den här säljaren på eBay. Han är en seriös samlare av Zlatousts (har väl ca 80 st). Jag har dock bara köpt nya av honom. 5 st utan problem. Såg ut som om han hade en äldre variant till salu nu.

https://www.ebay.com/itm/1465248020...av2qnrmqw6&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
Det blev till slut så att det var jag som budade hem den Zlatousten. Enligt säljaren en tidig variant med tresiffrigt serienummer. Klockan ska vara helrenoverad och bla så påstås all radium-baserad lysmassa vara ersatt av modern ofarlig lume. Spännande är det oavsett, det är ju min första Zlatoust!
(bilder från säljaren)
1745499955850.png

1745500020157.png

Det blev till slut så att det var jag som budade hem den Zlatousten. Enligt säljaren en tidig variant med tresiffrigt serienummer. Klockan ska vara helrenoverad och bla så påstås all radium-baserad lysmassa vara ersatt av modern ofarlig lume. Spännande är det oavsett, det är ju min första Zlatoust!
(bilder från säljaren)
1745499955850.png

1745500020157.png
Alltså, den känslan när man fått tag i ett riktigt samlarur i bra skick. Grattis!!!

(bilder från säljaren)
1745499955850.png

1745500020157.png

Kul! Grattis!

Dags o börja bulka?

Ser ut som en reklamklocka för Pripps blå ;) @Delgada @Pippis pappa

Kör själv en japanare idag men har också fått frisörens vax i håret och blivit flott!

-Vilka är fetast i försvarsmakten? Flott-ister! ;)

Ha en fin dag pågar!
Haha är vi varvet runt för Prippsphibia nu? 😂 har för mig ett det var är sådan eller liknande som var inspiration till den jag byggde ihop en gång i världen 🙂

(bilder från säljaren)
1745499955850.png

1745500020157.png
Grattis!mycket trevligt köp där!👌😍

(bilder från säljaren)
1745499955850.png

1745500020157.png
Vad kul 🙂 Hoppas du blir nöjd med den. Lägg upp bilder när du får hem den 🤩

Tillbaka
Topp