Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra jobbat och dessutom ett vackert urverk! Ser ut som 3602?Den här Molniaurverket fick sig en service igår kväll, notera juvelen där gånghjulet skall vara, den ligger lös för tillfället.
![]()
Juvelen satt för långt ner, så gånghjulet satt inte fast. Då jag inte har något bra verktyg för att flytta juveler tog jag fram hammaren och en tandpetare och försökte få den i rätt höjd, slog lite för hårt så stenen hoppade ur.
Efter att lagt tillbaka stenen och knackat i den igen mha hammaren och tandpetaren så lyckades jag till slut få den i hyfsad höjd. Satte därefter ihop och oljade verket. Nu går klockan! Dock verkar jag fått problem med keyless works, så jag får ta bort visarna och tavlan igen och se vad som är fel.
![]()
![]()
Grymt jobbat!och som sagt är nöden uppfinningarnas moder.Den här Molniaurverket fick sig en service igår kväll, notera juvelen där gånghjulet skall vara, den ligger lös för tillfället.
![]()
Juvelen satt för långt ner, så gånghjulet satt inte fast. Då jag inte har något bra verktyg för att flytta juveler tog jag fram hammaren och en tandpetare och försökte få den i rätt höjd, slog lite för hårt så stenen hoppade ur.
Efter att lagt tillbaka stenen och knackat i den igen mha hammaren och tandpetaren så lyckades jag till slut få den i hyfsad höjd. Satte därefter ihop och oljade verket. Nu går klockan! Dock verkar jag fått problem med keyless works, så jag får ta bort visarna och tavlan igen och se vad som är fel.
![]()
![]()
Bra jobbat och dessutom ett vackert urverk! Ser ut som 3602?
Grymt jobbat!och som sagt är nöden uppfinningarnas moder.![]()