• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Brottas med robotgräsklippare som kräver uppmärksamhet. Trevlig sällskap på handleden väger upp.
20260523_212302.jpg

20260523_212305.jpg

Dagens Pobeda 40 år fick sig en service igår kväll.
1000022432.png

Denna, som kom för ett litet tag sedan har jag tidigare visat i tråden. Den hade tyvärr en repa på tavlan där man såg själva tavlan under färgen, se strax efter klockan 3. Med lite ifyllnad av färg så syns den klart mindre.
1000022025.jpg

Ny klocka. Poljot De Luxe.

Tydligen skall alla De Luxe ha en rostfri boett, jag har sett många med guld beläggning, antar att det är guld på stål då helt enkelt. Ofta finns även dessa urtavlor även i vanliga icke rostfria kromade boetter, men det är helt enkelt fel.

Funkar, men går inte speciellt bra. Har en del nos urtavlor hemma, tänkte byta till en av dessa, men såklart fanns det ju ytterligare storlekar så de passar inte (har två olika storlekar).
1000022452.jpg

Edit: Rättelse - De förgyllda är inte av stål. Dock tillverkades inga chromade boetter för Poljot De Luxe.

Senast ändrad:
Detta var ett av de första försöken i Sovjetunionen att göra ett vanligt armbandsur damm- och vattentätt. Zlatoust är ju en annan historia, men det var knappast ett vanligt armbandsur för privatpersoner.

Att det var den första klockan som åkte med ut i rymden är ju en annan lite rolig detalj och kanske ärligt talat det främsta skälet till att jag slog till på denna.

Tillbaka
Topp