Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett rassligt och sladdrigt stålband från Vostoks Amphibior?Hallå. Jag har fått fina svar vid tidigare postningar i denna tråd. Har en lite fråga om vad ni tycker kan vara ett bra band till denna Raketa, 18mm. Vad kan anses var tids- och stiltypiskt? Har fått den av svärfar som under några år var bosatt i sovjet.
Kanske. Eller nått sånt här?Ett rassligt och sladdrigt stålband från Vostoks Amphibior?
Mycket fin!en 350 sitter aldrig fel."Luftar" en klocka ur samlingen.
Vet inte varför men den kallas för Raketa "Star Wars".Hallå. Jag har fått fina svar vid tidigare postningar i denna tråd. Har en lite fråga om vad ni tycker kan vara ett bra band till denna Raketa, 18mm. Vad kan anses var tids- och stiltypiskt? Har fått den av svärfar som under några år var bosatt i sovjet.
Grymt! Stort tack. Ett läder hade jag faktiskt föredragit framför länk. Men vill inte göra våld på klockan så det var ju väldigt goda nyheter. Att den kallas Star Wars måste ju ha att göra med att den är så satans tuffVet inte varför men den kallas för Raketa "Star Wars".
Kaliber 2628.H (19 juveler)
Modell: 4351779
År 1980 talet
Har för mig den är avbildad med ett vanligt svart läderband i Raketa:s katalog från -80 talet?
Hittade lite mer info: "Interesting futuristic design. Hence the ‘Star wars’ nickname. At the Raketa factory the workers used to call this model ‘casket"Grymt! Stort tack. Ett läder hade jag faktiskt föredragit framför länk. Men vill inte göra våld på klockan så det var ju väldigt goda nyheter. Att den kallas Star Wars måste ju ha att göra med att den är så satans tuff
Cool! Kalendern ser inte ut att vara särskilt användbar längre dockHar återupptäckt den här
Tack, jo faktiskt! Var 28e år så börjar det om, så 1992 har samma dagar på samma datum som 2020.Cool! Kalendern ser inte ut att vara särskilt användbar längre dock
Dom är roliga! Min säger hej. Satte visst på ett nato i somras, orginallänken är rolig men kändes lite skör...Har återupptäckt den här
Riktig tjusig på nato!Dom är roliga! Min säger hej. Satte visst på ett nato i somras, orginallänken är rolig men kändes lite skör...
Grymt coola!! Det verkar va en skruv lös i mot "verkhållaren" på klockan längst ned på bild men det har du troligen settHär är nytt i lådan! Två rätt härjade Kirovskie sputnik från slutet av 50-talet! Allt original förutom sekundvisaren på den vita. Det är tyvärr en väsentlig del av klockan eftersom originalvisare har en punkt längst ut på visaren som symboliserar sputniks färd runt jorden 1957. Den med svart tavla har också tyvärr fel sekund samt timvisare och krona! Verket 16 stenar manuellt verk från första Moskva fabriken.
Några bilder!
De ska på spaGrymt coola!! Det verkar va en skruv lös i mot "verkhållaren" på klockan längst ned på bild men det har du troligen sett
Här är nytt i lådan! Två rätt härjade Kirovskie sputnik från slutet av 50-talet! Allt original förutom sekundvisaren på den vita. Det är tyvärr en väsentlig del av klockan eftersom originalvisare har en punkt längst ut på visaren som symboliserar sputniks färd runt jorden 1957. Den med svart tavla har också tyvärr fel sekund samt timvisare och krona! Verket 16 stenar manuellt verk från första Moskva fabriken.
Några bilder!
Det är så tidstypiska! När allt handlade om rymden! Det finns tyvärr få ”äkta” kvar där ute! Nästa alla har ny tavla!Härlig klocka! Lyssnade idag på "Two broke watch snobs" senaste podcast där de bla pratade om just den klockan
Det här är orginalarmbandet till Scuba dude. Väldigt obekvämt och "rassligt".Idag åkte favoriten på men nån som vet och kan tipsa om originallänken till denna? Eller så nära som möjligt.
Jag gjorde en egen lösning för att kunna ha ett Nato armband till boetten. Det ser lite annorlunda ut men funkar. Jag väntar på att nån ska göra wire lugg till Neptune boetten. *skrattar *
https://watches.gallerie.se/#collection/410929