Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vågar man köpa den här t ex?
https://www.russian-watches.info/product/soviet-zlatoust-vodolaz-diver-191-chs-watch-ussr-2/
Är det inte stor risk för förfalskningar och lurendrejeri?
Hmm visa gärna en bild på 300m, osäker på hur den ser ut. Jag håller med om Zlatoustens oanvändbarhet men jag tänkte använda den utanpå våtdräkten när jag kör SwimRunAquastaren!
Jag skulle försöka hitta ett bra exemplar av 300m Amphibia istället. Det är i mitt tycke den absolut coolaste ryska klocka som tillverkats!
Den bärs perfekt. En Zlatoust ligger på 60mm och är nästan omöjlig att bära!
Ja den är cool, men nu har jag fått lite låsning på Zlatousten. Såg också Marks hemsida och info om sin 50-talare. Jösses. Hmm den där 70-talaren jag länkade till är den äkta tror du? Var köper man bäst någon av de två klockorna?Här är en bild från Mark Gordons samling! Detta är en äkta 300m amphibia med paddelhänder!
OK! Skall du ha den att använd på dykardräkten skulle det ju vara stencoolt med en 70-talare!
1509A.jpg
Ja den är cool, men nu har jag fått lite låsning på Zlatousten. Såg också Marks hemsida och info om sin 50-talare. Jösses. Hmm den där 70-talaren jag länkade till är den äkta tror du? Var köper man bäst någon av de två klockorna?
Den ser fin ut. Ska mejla och ställa lite frågor. Har du handlat från Russian Watches?Det är en djungel! Du ska ju faktiskt använda klockan, det gör ju det hela lite mer lurigt. Klockan måste ju vara "gångsäker" och i stabilt skick! Många är i mycket bra skick då många aldrig lämnade förråden! Det tillverkades även sk turistklockor vars syfte helt enkelt var att "lura" köpare! Tycker den första klockan du visade från russian watches verkar vara exemplaret jag skulle gå på! Jag vill poängtera att jag ej har djupare kunskaper i Zlatoust modellerna!
Nej tyvärr! Jag samlar endast på Komandirskies, och dom hittar jag i SverigeDen ser fin ut. Ska mejla och ställa lite frågor. Har du handlat från Russian Watches?
Den ser fin ut. Ska mejla och ställa lite frågor. Har du handlat från Russian Watches?
Tack! Vad menas med sanerad eller övermålad index?Nej tyvärr! Jag samlar endast på Komandirskies, och dom hittar jag i Sverige
Tror även att Chronos är ok! Skicka även lite info till den säljaren! Såg att Russien Watches var "sanerad" eller övermålad index!
Fråga om allt! Lycka till! Det skall bli kul att se om du hittar din kultdykare!
Hör med dom om index har blivit sanerade från radium! Jag tyckte när jag läste om infon om Russian Watches klocka att det texten handladeTack! Vad menas med sanerad eller övermålad index?
Ok, jag mejlar och frågar! Tack för informationen.Hör med dom om index har blivit sanerade från radium! Jag tyckte när jag läste om infon om Russian Watches klocka att det texten handlade
om en eventuell övermålning (kan ha läst galet där) av indexmarkeringarna.
Ok, jag mejlar och frågar! Tack för informationen.
Hur många ryska dykare har du?
Tack för informationen. Zlatoust är ju grymt coola och ser verkligen ut precis så som man förväntar sig. Kolla på de här killarna bara!
Hittade mycket intressant information på den här sidan: http://www.netgrafik.ch/zlatoust_history.htm
Men du har väl koll på den redan @Fixoflex.
Någon på forumet som äger en dylik klocka?
Jag har en, tyvärr knäcktes balansen i den..så nu är den på spa hos antikurmakaren i Malmö som har delar till dessa ...Ako tror jag har kvar sin Zlatoust. Även Lucidor har ett bra exemplar!
Jag har en, tyvärr knäcktes balansen i den..så nu är den på spa hos antikurmakaren i Malmö som har delar till dessa ...
Kul , men svårburen...
Den är omöjlig att används i vardagen.
Men den känns lätt att få tät - en ordentlig o-ring i koppen över kronan o en stor 1 mm tjock gummipackning under glaset...
Tycker du denna är rolig så får du köpa den. En Raketa från 70-80. Manuell uppvridning, äkta day date ;-) Går bra. Okänd servicehistorik.Vart bör man leta om man vill hitta en rolig ryss?
Edit: förutom i Stockholms skärgård
Tycker du denna är rolig så får du köpa den. En Raketa från 70-80. Manuell uppvridning, äkta day date ;-) Går bra. Okänd servicehistorik.
Sedan några timmar tillbaka har jag också en ryss. Vostok Amphibia 710916 uppdaterad med svart bezel från am-watches.com.
Tack!Snygg klocka! Gillar med svarta bezeln också. Får man fråga vad du fick ge för klocka + bezel?
Tack!
Ja det får man absolut fråga.. Kommer inte ihåg exakt på öret men här är de ungefärliga priserna;
Klocka: 57 USD
Frakt: 14 USD
Bezel+Nato: 49 USD
Totalt ca en tusenlapp alltså.
Klockan är köpt på chistopolcity.com (men även meranom.com har liknande priser) och bezelen+natot är köpta på am-watches.com.
Leveransen gick på ca 2 veckor från båda ställena utan krångel.
Det låter bra.. Är ju inga stora pengar det handlar om. Skulle jag köpa en till så skulle jag nog fick ha övervägt 100-boetten eftersom 710-an var lite mer fyrkantig än jag tänkte mig. 110-boetten är också snygg uppifrån vid första anblicken men ser man bilder i profil på den så ser man att luggarna inte är vridna nedåt alls utan sticker rakt ut vilket ser lite konstigt ut.. Men allt det där kanske du redan visste..Tack så mycket för det Forsberg Blir nog ett köp inom snar framtid!
Testa, de är inte så dyra så kör på det! Tror dock det finns en risk att det går åt helskotta, de är inte gjorda för att konstant ligga under vatten och speciellt inte i havet där sand, salt och smådjur kan hoppa på den.Har nu plöjt hela tråden.
Man blir ju sugern på en Vostok Amphibia.
Men vill inte ha den där nya ytan. En tanke? Hur bra håller dem tätt egentligen? Skall man köpa en ny och slänga ner den i havet på landet och dra upp den om ett år? Eller skall man låta den ligga ut ett år?