• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Idag är vädret sådant att endast en dykare göre sig besvär. Och vad passar bättre än just en ryssdykare så här vid kanten av "fredens hav".
20201229_130022.jpg

20201229_130031.jpg
 

Samlarn

Rolex
Oj! Den kostar 11 000 kr otullad från U.S.A. Det gjordes bara 300 st av de där.
Jag har orginallådan och dokumenten till den där.
 
  • Like
Reactions: Beo

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
ПРИВОЛЖСКИЙ ОКРУГ

Klockan kom idag, dock ser inte balansfjädern något vidare ut (så klockan går inte).

Får se om jag kan lyckas böja till den, annars får jag ge mig på jakt efter en ny...

20201229_172822.jpg
Tur att det finns sådant att köpa... :)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kanske en samvetsfråga, men vad brukar ni ange när tullen vill att man skall komplettera uppgifterna rörande en klockförsändelse från ex Ryssland eller Ukraina? (det går även bra att svara via PM om någon hellre vill det... :) )
Jag har tidigare aldrig behövt göra detta. Antar att det kan bero på hur avsändaren i sin tur har deklarerat innehållet.
 

Samlarn

Rolex
Kanske en samvetsfråga, men vad brukar ni ange när tullen vill att man skall komplettera uppgifterna rörande en klockförsändelse från ex Ryssland eller Ukraina? (det går även bra att svara via PM om någon hellre vill det... :) )
Jag har tidigare aldrig behövt göra detta. Antar att det kan bero på hur avsändaren i sin tur har deklarerat innehållet.
Skriv som det är. Det brukar inte bli så farlig tull. Ett pålägg på 25% för moms kanske.
 

MAz_666

Rolex
Snygg! Nu vill jag ha min blåa Neptun på direkten!
Nu kommer en dum fråga: Är dessa tavlor krackelerade pga ålder eller ser de ut så by design? Verkar ju vi vilket fall vara så oavsett färg på tavlan.
Lite kul är det att Vostoks krackelerar rätt mycket med åldern. Det hittas ju både 80- och 90-tals-Vostoks med brustna tavlor. Det GÅR ju att hitta andra märken vars färger håller ihop betydligt äldre än så ...
MEN jag tycker dom är supercoola!
Just dessa som är lite guld-beige-champagne skall enligt vissa härstamma från originalets turkosblå scuba-tavlor (dvs. att de med åren blekts till denna gyllene färg) Det går att bildgoogla fram tavlor som är guld, men har kvar det blå i kanterna och/eller i mitten. Men om min var blå på 80-talet vet jag inte. Om/när jag öppnar den, så kanske ytterkanterna berättar detta.
 
Topp