Tillbaka på jobbet för en kortvecka i tryggt sällskap.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är ju riktigt lyckad! Hur var det, är den moddad med paddelvisarna och den snygga retrotavlan eller såg den ut så i original?Jul- och mellandagarnas Ryssbonanza testar min Nvch30 gen2-hommage på fett kvalitetsläder.
Gillar dessa moderna 090. 22mm är alltid rätt!
Jobba på kamrater!
Tack! Japp, är supernöjd!Den är ju riktigt lyckad! Hur var det, är den moddad med paddelvisarna och den snygga retrotavlan eller såg den ut så i original?
Så här ser orginalet ut:Den är ju riktigt lyckad! Hur var det, är den moddad med paddelvisarna och den snygga retrotavlan eller såg den ut så i original?
Hmm, nu blir jag nästan lite inspirerad.Tack! Japp, är supernöjd!
Klockan köpt billig från eBay, ny med 090-boett och den tavlan - då heter den #090913.
Sedan paddlar från etsy.com för en billig penning, och en "tidstypisk" Nvch30-gen2-bezel från eBay.
Sedan har en supervänlig ryssbroder hjälpt mig med pillandet, inkl. finjustering så den drar sig 13mikrosekunder i månaden ( ), då jag själv möjligen klarar av sån här ...
Tog även över en scuba dude av Samlarn. Är mkt nöjd, särskilt med urtavlan som är väldigt karismatisk!
Visst är den :-DHärligt sliten! Ett rustikt armband med lite missfärgningar hade passat perfekt på den
En Neptun är alltid rätt!Tog även över en scuba dude av Samlarn. Är mkt nöjd, särskilt med urtavlan som är väldigt karismatisk!
SCHNYGG!!!Denna Amphibia från 80-talet fångade min uppmärksamhet. Blå tavla och paddlar i trevligt, slitet skick. Kupol-formad krona är också snyggt attribut. Så, det blev ännu ett litet inköp.
Man kan ju bygga detta smarta, som en forumkollega ordnat av armbandslås!Idag är jag på. Strax efter att jag hade lagt ordern på den blå Amphibian ovan upptäckte jag att samma säljare även hade nedanstående Dude utlagd och den bara gick det ju inte att motstå, så den åkte med i bara farten! (kombinerad frakt spar ju några tior...) Fråga är bara hur jag gör för att hänga på vanligt läder på denna. Boetten har ju inte normala bandhorn. Någon som kan tipsa? (nu är fö julklappspengarna slut )
Kul, tack för katalogbilden! En röd sekundvisare kan man ju alltid hänga på om det är så... Jag lägger in en brasklapp för att tavlan ev är skadad i mitten, men förhoppningsvis är den inte alltför uppvittrad. Läder med matchande söm blir perfekt!SCHNYGG!!!
Om inte den första "tunnan" så i alla fall en av de första (då modellen hette 119 istf. 090). Här har du den ur 79-katalogen:
I alla fall denna första modell hade dock röd sekund.
Och du ser att den skall bäras på lite fodrat läder med tuffa sömmar i vitt och rött!
Eller så fläskar du på med någon av de olika originalen!Idag är jag på. Strax efter att jag hade lagt ordern på den blå Amphibian ovan upptäckte jag att samma säljare även hade nedanstående Dude utlagd och den bara gick det ju inte att motstå, så den åkte med i bara farten! (kombinerad frakt spar ju några tior...) Fråga är bara hur jag gör för att hänga på vanligt läder på denna. Boetten har ju inte normala bandhorn. Någon som kan tipsa? (nu är fö julklappspengarna slut )
Ja, den bilden såg jag ju tom tidigare. Tack för tipset!Man kan ju bygga detta smarta, som en forumkollega ordnat av armbandslås!
Ha ha, de där har jag ju tom sett men inte kopplat ihop med denna boett. Snyggt!Eller så fläskar du på med någon av de olika originalen!
Polyurethane / Silicone
www.vostok-watches24.com
Hittar du inte "rören" till vä och hö om luggen, sågar du sönder ett eller två av de lite grövre bandstiften - så kan du kannibalisera enkelt!Ja, den bilden såg jag ju tom tidigare. Tack för tipset!
Eller så är du lite trist (men smart) och köper dessa:Idag är jag på. Strax efter att jag hade lagt ordern på den blå Amphibian ovan upptäckte jag att samma säljare även hade nedanstående Dude utlagd och den bara gick det ju inte att motstå, så den åkte med i bara farten! (kombinerad frakt spar ju några tior...) Fråga är bara hur jag gör för att hänga på vanligt läder på denna. Boetten har ju inte normala bandhorn. Någon som kan tipsa? (nu är fö julklappspengarna slut )
Kul med olika alternativ!Eller så är du lite trist (men smart) och köper dessa:
Vostok Watch First strap links on 96 case 18mm Neptune
First strap links on 96 case Neptune 18 mm Price per pair Stems includedmeranom.com
Snygg! Det finns iof snabbinställning av datumet, men en kompis som har servat ett stort antal 3133-verk har tipsat mig om att ALDRIG använda den metoden på just detta verk. Bara ett tipsMoscow classic aeronavigator 47mm med Poljot 3133 och ett nato av känguru. Gillar. Ja jag vet att datumet är fel men det är så jobbigt utan snabbinställning.
Spetsen på den sekundvisaren sitter ju som ett spätt!Ryssbonanzan fortsätter idag med en av mina heliga graalar: min käre 350 från bedömt 1974, med grym grön sunburst, och på grön kanvas.
gillar (jättemycket)
Vostok borde kunna betala för den bilden. Snyggt!Tog denna med mig på jobb idag.
Väldigt läcker!Ryssbonanzan fortsätter idag med en av mina heliga graalar: min käre 350 från bedömt 1974, med grym grön sunburst, och på grön kanvas.
gillar (jättemycket)