• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tillbaka på jobbet för en kortvecka i tryggt sällskap.
20201228_082557.jpg
 

MAz_666

Rolex
Den är ju riktigt lyckad! Hur var det, är den moddad med paddelvisarna och den snygga retrotavlan eller såg den ut så i original?
Tack! Japp, är supernöjd!
Klockan köpt billig från eBay, ny med 090-boett och den tavlan - då heter den #090913.
Sedan paddlar från etsy.com för en billig penning, och en "tidstypisk" Nvch30-gen2-bezel från eBay.
Sedan har en supervänlig ryssbroder hjälpt mig med pillandet, inkl. finjustering så den drar sig 13mikrosekunder i månaden ( ;) ), då jag själv möjligen klarar av sån här ...
1609177380320.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tack! Japp, är supernöjd!
Klockan köpt billig från eBay, ny med 090-boett och den tavlan - då heter den #090913.
Sedan paddlar från etsy.com för en billig penning, och en "tidstypisk" Nvch30-gen2-bezel från eBay.
Sedan har en supervänlig ryssbroder hjälpt mig med pillandet, inkl. finjustering så den drar sig 13mikrosekunder i månaden ( ;) ), då jag själv möjligen klarar av sån här ...
1609177380320.png
Hmm, nu blir jag nästan lite inspirerad. 👍😍
 

MAz_666

Rolex
Denna Amphibia från 80-talet fångade min uppmärksamhet. Blå tavla och paddlar i trevligt, slitet skick. Kupol-formad krona är också snyggt attribut. Så, det blev ännu ett litet inköp.
Amphibia-2209-Blue-03.jpg
SCHNYGG!!!
Om inte den första "tunnan" så i alla fall en av de första (då modellen hette 119 istf. 090). Här har du den ur 79-katalogen:
1609234479725.png

I alla fall denna första modell hade dock röd sekund.
Och du ser att den skall bäras på lite fodrat läder med tuffa sömmar i vitt och rött! ;) 🤘
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Idag är jag på. Strax efter att jag hade lagt ordern på den blå Amphibian ovan upptäckte jag att samma säljare även hade nedanstående Dude utlagd och den bara gick det ju inte att motstå, så den åkte med i bara farten! (kombinerad frakt spar ju några tior...) Fråga är bara hur jag gör för att hänga på vanligt läder på denna. Boetten har ju inte normala bandhorn. Någon som kan tipsa? (nu är fö julklappspengarna slut :) )
Amphibia-Dude-01.jpg
 

MAz_666

Rolex
Idag är jag på. Strax efter att jag hade lagt ordern på den blå Amphibian ovan upptäckte jag att samma säljare även hade nedanstående Dude utlagd och den bara gick det ju inte att motstå, så den åkte med i bara farten! (kombinerad frakt spar ju några tior...) Fråga är bara hur jag gör för att hänga på vanligt läder på denna. Boetten har ju inte normala bandhorn. Någon som kan tipsa? (nu är fö julklappspengarna slut :) )
Amphibia-Dude-01.jpg
Man kan ju bygga detta smarta, som en forumkollega ordnat av armbandslås!
1609235011712.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
SCHNYGG!!!
Om inte den första "tunnan" så i alla fall en av de första (då modellen hette 119 istf. 090). Här har du den ur 79-katalogen:
1609234479725.png

I alla fall denna första modell hade dock röd sekund.
Och du ser att den skall bäras på lite fodrat läder med tuffa sömmar i vitt och rött! ;) 🤘
Kul, tack för katalogbilden! En röd sekundvisare kan man ju alltid hänga på om det är så... ;) Jag lägger in en brasklapp för att tavlan ev är skadad i mitten, men förhoppningsvis är den inte alltför uppvittrad. Läder med matchande söm blir perfekt!
 

MAz_666

Rolex
Idag är jag på. Strax efter att jag hade lagt ordern på den blå Amphibian ovan upptäckte jag att samma säljare även hade nedanstående Dude utlagd och den bara gick det ju inte att motstå, så den åkte med i bara farten! (kombinerad frakt spar ju några tior...) Fråga är bara hur jag gör för att hänga på vanligt läder på denna. Boetten har ju inte normala bandhorn. Någon som kan tipsa? (nu är fö julklappspengarna slut :) )
Amphibia-Dude-01.jpg
Eller så fläskar du på med någon av de olika originalen!
 

MAz_666

Rolex
Idag är jag på. Strax efter att jag hade lagt ordern på den blå Amphibian ovan upptäckte jag att samma säljare även hade nedanstående Dude utlagd och den bara gick det ju inte att motstå, så den åkte med i bara farten! (kombinerad frakt spar ju några tior...) Fråga är bara hur jag gör för att hänga på vanligt läder på denna. Boetten har ju inte normala bandhorn. Någon som kan tipsa? (nu är fö julklappspengarna slut :) )
Amphibia-Dude-01.jpg
Eller så är du lite trist (men smart) och köper dessa:
1609235646509.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Moscow classic aeronavigator 47mm med Poljot 3133 och ett nato av känguru. Gillar😁. Ja jag vet att datumet är fel men det är så jobbigt utan snabbinställning.
Snygg! Det finns iof snabbinställning av datumet, men en kompis som har servat ett stort antal 3133-verk har tipsat mig om att ALDRIG använda den metoden på just detta verk. Bara ett tips :)

Edit: Dessutom, återigen: Brunt läder funkar nästan alltid! 😍
 
Topp