Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut och jag menar lika mycket civil variant som någonting annatUtan att vara ”den som är den” så är inte militärvarianten mer original än de civila.
Två versioner.
Militären dock lite svårare att hitta, och mer pricey.
Riktigt snyggt, matchar tavlan väldigt bra!God förmiddag ryssvänner.
Trivs med min nya bezel till 170 klockan.
Ja, just 710 kan bli lite tajt med vissa vridringar har jag märkt finns mindre kronor också som inte kostar många slantar.Får nog tänka om lite med min orangea 710a. Kronan som redan var lite halvsvår att använda blev ännu värre nu, och den drar sig typ 1 minut per dag så behöver ställa om rätt ofta. Nåja, ser bra ut i alla fall
Blir att köpa en lite mindre bezel på sikt
Whaat? Jag hade tänkt mig lära mig att på sikt byta urtavla och visare som max. Mixtra med urverk känns som rätt mkt överkurs för min del Har du någon länk till nån tutorial?Ja, just 710 kan bli lite tajt med vissa vridringar har jag märkt finns mindre kronor också som inte kostar många slantar.
Det var otur med gångavvikelsen, dom brukar annars gå rätt bra direkt från lådan. Hyfsat enkelt att reglera/rucka om du känner dig på det humöret
Oj, ja ser ju lite tajt ut... En minut per dag låter lite väl mycket. Som Von påpekar bör det inte vara några större problem att få ner det. Inom +/- 10 s brukar inte vara helt omöjligt om man ger sig lite tid att pilla.Får nog tänka om lite med min orangea 710a. Kronan som redan var lite halvsvår att använda blev ännu värre nu, och den drar sig typ 1 minut per dag så behöver ställa om rätt ofta. Nåja, ser bra ut i alla fall
Blir att köpa en lite mindre bezel på sikt
haha, äh det är faktiskt inte svårt som det kan låta, boettöppnare och tandpetare är allt du behöver.Whaat? Jag hade tänkt mig lära mig att på sikt byta urtavla och visare som max. Mixtra med urverk känns som rätt mkt överkurs för min del Har du någon länk till nån tutorial?
Just denna klocka vet jag inte hur gammal den är då jag köpte den på Tradera, men direkt från lådan är den nog inte
Huh! Ja det kanske jag kan klara av Coolt!haha, äh det är faktiskt inte svårt som det kan låta, boettöppnare och tandpetare är allt du behöver.
Skevt med en Texas snubbe som kommenterar men bättre än ryska kanske
Huh! Ja det kanske jag kan klara av Coolt!
...man kan också köpa ett nytt urverk för vad en "normal" urmakare tar för en ruckning nuförtidenHar man många klockor kan det vara värt med en timegrapher. Jag har en då jag pillar med många klockor.
Skulle även tro att det inte är jättedyrt o få klockan ruckad av en urmakare.
Komandirskie idag med!Jag ger den här solblekta lilla vännen lite mer armtid även idag.
Man kan börja med en timegrapher-app i mobilen. Visst, fungerar inte på långa vägar lika bra som en riktig, men om man bara skall justera rate och ev beat error utan att behöva blanda in olika positioner tycker jag att man kommer ganska långt. Dessutom lär man sig en hel del. Kanske kommer man sedan (som jag själv) underfund med att det är en seriös timegrapher som gäller...Har man många klockor kan det vara värt med en timegrapher. Jag har en då jag pillar med många klockor.
Skulle även tro att det inte är jättedyrt o få klockan ruckad av en urmakare.
Har själv aldrig haft vare sig timegrapher eller appar men är också ganska old school av mig.Ja googlade lite på timegrapher men verkar ligga runt 2000? Har ni någon att rekommendera? Känns inte aktuellt för det priset just nu men kanske på sikt... Jag är nog inte klar med inköp av ryska klockor
Ah ok ok, jag förstår Ja det är väl det viktigaste att allt "känns" rättHar själv aldrig haft vare sig timegrapher eller appar men är också ganska old school av mig.
Kan väl tillägga att jag skruvat klockor i 20+år så är väl miljöskadad. Vill gärna få mina klockor att gå bra "på armen" vilket oftast skiljer en del från hårda siffror
Hallo gott tänkte det var dags att försöka bena ut vad det står på detta cert/lappen.
Lappen tillhör en Nvch-30 arm klocka.
nr matchar mellan uret och dom på lappen.
Någon som kan tyda resten?
Grymt det måste jag testa. Tack för tipset.Testa google translate appen, man kan köra med bilder i den!