• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Bundmåndag.
IMG_20210510_170328.jpg
Den där bezelen har varit med om den del ...
:eek: ;) :cool:
 

Vostok

Audemars
Idag kom äntligen min svarta Scuba dude no date😍,tog bara 6 veckor och utan tull och moms!?😳
Den var i bra skick och tickar fint och verkar hålla tiden med.
20210510_194333.jpg
20210510_194257.jpg
20210510_191713.jpg
Grymt vacker!! Stort grattis till fångsten!!!
Och som vanligt, nörd som man är... Har den något stansat serie nummer på locket och hur börjar serien isf?? :D
Skumt att "Postmord" helt plötsligt börjar släppa igenom prylar och dessutom utan att ta pröjs??
 

MAz_666

Rolex
Grymt vacker!! Stort grattis till fångsten!!!
Och som vanligt, nörd som man är... Har den något stansat serie nummer på locket och hur börjar serien isf?? :D
Skumt att "Postmord" helt plötsligt börjar släppa igenom prylar och dessutom utan att ta pröjs??
Det går att betala in i efterhand. Jag skickar adressen i ett PM ...
 

Beo

Patek
Grymt vacker!! Stort grattis till fångsten!!!
Och som vanligt, nörd som man är... Har den något stansat serie nummer på locket och hur börjar serien isf?? :D
Skumt att "Postmord" helt plötsligt börjar släppa igenom prylar och dessutom utan att ta pröjs??
Nope inget serienummer och det har inte min gröna heller😕,pn kanske måste minska paketberget snabbt?!😁
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Den bör inte ha något serienummer heller så det är nog helt riktigt.. Är bara jag som nördar :D
Bakboetter är faktiskt riktig spännande och även olika nummerserier :D
Just de som börjar på 00 och 88 är jag lite intresserad av att se hur hela klockan ser ut :D
Finns det någon dokumenterad info ang. serienummer och Vostok? Tänker om man kan se något om t ex 322907 etc?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Idag kom äntligen min svarta Scuba dude no date😍,tog bara 6 veckor och utan tull och moms!?😳
Den var i bra skick och tickar fint och verkar hålla tiden med.
20210510_194333.jpg
20210510_194257.jpg
20210510_191713.jpg
Hmm, min som är liknande, är också väg väg in (har inte lämnat Ryssland än dock...). Den du har fått hem ser ju ut att vara i riktigt bra skick! Min har en skada på tavlan mellan kl 4-5, som nästan "råkar" döljas av blänket... :) Dock skiljer boett och bezel och jag vet inte hur "äkta" min är; kan inte modellens historik och om det kanske är en ngt äldre klocka som fått annan tavla...
1620713915703.png
 

Bilagor

  • 1620713689444.png
    1620713689444.png
    411.4 KB · Visningar: 2

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
De som har lyckats läsa mellan raderna i de inlägg jag har gjort har ev kunnat ana att jag inte är en "bundis". Jag är helt enkelt inte bekväm med stilen. Dock glädjer det mig oerhört att det finns andra som inte känner som jag.
@Delgada har redan förbarmat sig över ett annat dyligt band. Finns det någon som är intresserad är det bara att skicka ett PM. Du betalar kuvert + porto och jag blir glad för att någonting jag inte kommer att använda själv kommer till användning. Båda banden har samma mått, dvs 18/43 mm och är av normallängd.

(Anm: Jag slaktade ett annat svart bund i går för att åstadkomma ett "single pass" läder till min Zvezda. Riktigt lyckat (bild kommer) och ett exempel på att även jag kan få stor användning av ett bund :) )

1620715290820.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Aha!de nummren brukar väl synas på NVCh-30 oftast eller?😊
När det gäller NVCh-30 Gen 2 så finns det exempel på klockor med sn som börjar på 88, men det verkar inte som att alla av dessa ens har haft ett sn på baklocket. Svårt det här.
 
En sak som jag funderade på igår är kvaliten på länkarna mellan olika Vostok klockor. Upplever att länken på min Vostok Amphibia Neptune är betydligt mer robust än vad den är på men skubba dude. Tankar funderingar bland expertisen här? Är det så att Vostok anser att vissa märken/modeller är finare än andra. Likadant så skiljer sig original vrid ringen enormt mellan de två olika modellerna. Bifogar en bild också där man ser de båda olika länkarna.
1620724665964.png
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
En sak som jag funderade på igår är kvaliten på länkarna mellan olika Vostok klockor. Upplever att länken på min Vostok Amphibia Neptune är betydligt mer robust än vad den är på men skubba dude. Tankar funderingar bland expertisen här? Är det så att Vostok anser att vissa märken/modeller är finare än andra. Likadant så skiljer sig original vrid ringen enormt mellan de två olika modellerna. Bifogar en bild också där man ser de båda olika länkarna.
1620724665964.png
Jag är lite osäker då det var ett tag sedan jag köpte nytillverkat, men det handlar väl främst om att Vostok har "steppat" upp lite när det gäller kvaliten på länkarna. Gissar på att Neptunen är nyare?
 
Topp