• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kör hem mer balar
DSC_6880.JPG
DSC_6879.JPG
Hur många balar finns det egentligen i världen? o_O
 

Samlarn

Rolex
Tack, Ja jag är väldigt nöjd 🙂 har varit sugen på att testa 710 och en klocka med scubatavla ska man väl ändå ha, det är väl kutym?
Du har fått ungefär det bästa av allt i en modern Vostok där. Scuba-tavlan är jäkligt snygg och populär. 710-boetten är en favoritboett hos många. Det automatiska 2416b-urverket är en riktig "arbetshäst" som brukar hålla länge. Den där kommer du att gilla.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Det skulle visst hända något spännande idag ändå. Hittar en scuba dude på tradera och säljaren levererar den hem till dörren lagom till pannkakorna. Pratstund med trevlig kille som gillade Vostok fick jag på köpet.

Jag börjar undra om de här klockorna verkligen är bra för mig.. 🤔

D5CE3E9E-CA06-4A82-AF55-AF173F61AF19.jpeg
Kul att någon i tråden slog till på den 😊 Helt oki pris med (följde auktionen 😄)
Tavlan ska verkligen upplevas irl. Riktigt trevlig 👌🏻 Grattis 😊
IMG_20211014_202950.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det skulle visst hända något spännande idag ändå. Hittar en scuba dude på tradera och säljaren levererar den hem till dörren lagom till pannkakorna. Pratstund med trevlig kille som gillade Vostok fick jag på köpet.

Jag börjar undra om de här klockorna verkligen är bra för mig.. 🤔

D5CE3E9E-CA06-4A82-AF55-AF173F61AF19.jpeg
710-boett med Dude är en riktig fullträff, grattis till ett grymt köp. Mesh-länken sitter ju dessutom som gjuten! 😍
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Du har fått ungefär det bästa av allt i en modern Vostok där. Scuba-tavlan är jäkligt snygg och populär. 710-boetten är en favoritboett hos många. Det automatiska 2416b-urverket är en riktig "arbetshäst" som brukar hålla länge. Den där kommer du att gilla.
Jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte kände mig ännu lite nöjdare med köpet efter att ha läst det där 🙂
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
710-boett med Dude är en riktig fullträff, grattis till ett grymt köp. Mesh-länken sitter ju dessutom som gjuten! 😍
Tackar 🙂
Ja jag gillade också meshen, den har dock fått kliva av tillfälligt för att kortas något. Har varit sugen på att testa Vostoks grövre meshband också - får dock vänta på det ett tag till då detta visade sig vara en geckota. Jag sörjer dock inte det, den kändes riktigt trevlig
 

Utvisaren

Patek
Right. Plöjt 140 sidor med Slava klockor och kan väl konstatera att de i princip gör 2 roliga varianter av väckarklockor. Inom armbandsuren hittar jag endast en rolig som har lite anknytning till gamla TV-spel (man styrde bara en vit pinne upp och ner på TV:n och så for det runt en sockerbit som var "boll").

Övriga panelen, inom Slava, något noterbart i samlarväg? Har jag missat allt kul? Om inte så förpassar jag härmed Slava-märket till ett mörkt ställe tills vidare.

1634277780881.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Right. Plöjt 140 sidor med Slava klockor och kan väl konstatera att de i princip gör 2 roliga varianter av väckarklockor. Inom armbandsuren hittar jag endast en rolig som har lite anknytning till gamla TV-spel (man styrde bara en vit pinne upp och ner på TV:n och så for det runt en sockerbit som var "boll").

Övriga panelen, inom Slava, något noterbart i samlarväg? Har jag missat allt kul? Om inte så förpassar jag härmed Slava-märket till ett mörkt ställe tills vidare.

1634277780881.png

Här är mina Slava-klockor, vet inte om det är något o samla på, men jag gillar dem (de flesta går inte än).

20211015_081356.jpg


20211015_081503.jpg


Det här får bli dagens klocka! Ha en trevlig fredag kamrater!

20211015_081658.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Två dagar kvar.....
20211015_075259.jpg
Jag får en bild av att du har suttit helt apatisk med den ena japanen efter den andra på handleden och bara väntat på att tillvaron skall fyllas med mening, väl medveten om att detta endast (och omedelbart) kommer att ske i samma stund som ett ryskt armbandsur hamnar på samma handled. Lite som att fasta och bara leva på utspädd buljong, för att tömma kroppen, i väntan på riktig mat. Du är varmt välkommen tillbaka närhelst du vill! 🙂
Hmm, inser plötsligt att jag beter mig lite som en knarklangare skulle ha gjort... 🤣 (Nej, jag har ett riktigt jobb och bra referenser, ni kan vara lugna! 😎)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Här är mina Slava-klockor, vet inte om det är något o samla på, men jag gillar dem (de flesta går inte än).

20211015_081356.jpg


20211015_081503.jpg


Det här får bli dagens klocka! Ha en trevlig fredag kamrater!

20211015_081658.jpg
Fina klockor allihop, de där. Slava har en lite annan ton jmf med ex Vostok. Jag har också fått upp ögonen för just Slava. Förutom ett par Fridge har jag just nu två andra Slavas på väg in från Oleg.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Right. Plöjt 140 sidor med Slava klockor och kan väl konstatera att de i princip gör 2 roliga varianter av väckarklockor. Inom armbandsuren hittar jag endast en rolig som har lite anknytning till gamla TV-spel (man styrde bara en vit pinne upp och ner på TV:n och så for det runt en sockerbit som var "boll").

Övriga panelen, inom Slava, något noterbart i samlarväg? Har jag missat allt kul? Om inte så förpassar jag härmed Slava-märket till ett mörkt ställe tills vidare.

1634277780881.png

Här är några från min vill ha lista på Meshok.

Screenshot_20211015-083003_Chrome.jpg
Screenshot_20211015-082958_Chrome.jpg
Screenshot_20211015-082948_Chrome.jpg
Screenshot_20211015-082943_Chrome.jpg
Screenshot_20211015-082939_Chrome.jpg


Mr Moatman har ju ett par också, därav några jag gärna ägt:
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Right. Plöjt 140 sidor med Slava klockor och kan väl konstatera att de i princip gör 2 roliga varianter av väckarklockor. Inom armbandsuren hittar jag endast en rolig som har lite anknytning till gamla TV-spel (man styrde bara en vit pinne upp och ner på TV:n och så for det runt en sockerbit som var "boll").

Övriga panelen, inom Slava, något noterbart i samlarväg? Har jag missat allt kul? Om inte så förpassar jag härmed Slava-märket till ett mörkt ställe tills vidare.

1634277780881.png
Som sagt, det kommer mera, inom ett par veckor... Personligen tycker jag ju att Slava Fridge är ascool och en riktig blickfångare.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jaha då var det ryssfredag igen! Jag har tagit "sjätte-juni-ledigt" idag och fortsätter med renoveringen hemma. Idag sätter jag väggpanel. Inser just att jag måste pysa ner till byggvaruhuset och införskaffa 70 mm distansringar till samtliga eldosor i rummet.
Annars blev jag lite inspirerad av gårdagens bilder och inlägg rörande 710-baserad Dude, så min egen tolkning, nu äntligen tillbaka på skönt nato-läder, är därför tillbaka på fredagshandleden.
20211015_082029.jpg

20211015_082036.jpg
 
Topp