Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Idag in till Tropea, en av Kalabriens kända orter.
För den som varit i Siciliens Taormina: lika, men mindre, mysigare, och mer genuint.
Min PloProf-modd är involverad i provsmakningen av en underbar Tartufo! MUMMA!!!![]()
Italy. Kalabrien. Tropea.
ScubaPojke på lite slitet läder.
La Sprezzatura!
![]()
![]()
![]()
Riktigt härlig kontors-klocka! Inspirerande!3e veckan här...1a dagen på kontoret dock!
![]()
Nu först såg jag detaljen med minutvisaren, riktigt cool idé!3e veckan här...1a dagen på kontoret dock!
![]()
Riktigt härlig kontors-klocka! Inspirerande!
Nu först såg jag detaljen med minutvisaren, riktigt cool idé!![]()
Mmmmmmm, den där krackeleringen i vita och rödrosa fälten ...Ny idag igen.
Vostok Radioroom Generalskie CCCP i en Generalskie-boett.
Ha en underbar lördag vänner!
![]()
Mmmmmmm, den där krackeleringen i vita och rödrosa fälten ...
MUMMA!!!
![]()
Du glömde lägga upp sida två, och de råden som står där:Först övning och nu skogen!![]()
![]()
Bra tipps där!Du glömde lägga upp sida två, och de råden som står där:
- Låt björnen komma nära, och sänk din kropp snabbt – ge björnen en rejäl uppercut.
- Smörj snabbt in skinkorna med honung och ställ dig på alla fyra. När björnen nosar dig där bak – sparkar du rakt bakåt!
Min hälsarNy idag igen.
Vostok Radioroom Generalskie CCCP i en Generalskie-boett.
Ha en underbar lördag vänner!
![]()
Litar tyvärr själv rätt mycket på alla de "officiella" katalogerna. Har själv drygt 50 st kataloger.Jag har hittat denna, men blir helt förvirrad. Har det funnits en Ministry (första halvan av 80-talet) Scuba Dude-tavla? Tavlan i sig känns ganska äkta med tanke på det underbara skicket, men är kombinationen korrekt?
![]()
Köp den för tavlan och flytta själv runt lite delar tills det blir en klocka du gillar. En del klockor kan man ha bara för att man gillar dem och det är kul. Även om det är fint att ha "allt rätt i alla modeller" och ha gamla klockor i så bra skick att man inte vågar använda dem. Allt flyter.Jag har hittat denna, men blir helt förvirrad. Har det funnits en Ministry (första halvan av 80-talet) Scuba Dude-tavla? Tavlan i sig känns ganska äkta med tanke på det underbara skicket, men är kombinationen korrekt?
![]()
Kapsylboetten?Trodde jag skulle hämta 1 paket idag, men det var visst 3!
4 klockor i första paketet, här är första ur det:
En mycket ovanlig Vostok, antagligen från mitten av 90-talet. Ref är okänt för denna typ av boett (tills någon hittar någon katalog med ref i).
Innuti tickar ett vanligt 2414-urverk.
Den s.k. kapsyl-boetten! Edit: även kallat coin-edge.
![]()
![]()
![]()
Kapsylboetten?