Ok tack! Har ingen glaspress tyvärr men ska kika på det. Men då vet jag iaf vad det är för fel och hur man kan fixa!
Verkar inte så dyra iaf, bara jag hittar rätt till den modellen så.
Glasklo kanske är ännu bättre att använda!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok tack! Har ingen glaspress tyvärr men ska kika på det. Men då vet jag iaf vad det är för fel och hur man kan fixa!
Verkar inte så dyra iaf, bara jag hittar rätt till den modellen så.
Funkar verkligen glasklo på dessa tjocka glas?Glasklo kanske är ännu bättre att använda!
Funkar verkligen glasklo på dessa tjocka glas?![]()
Jag har använt glaspress för glas med ring och det har funkat bra. Glas utan ring kan man ofta trycka med bara fingerkraft.Bra fråga, kanske för tjocka att trycka ihop, möjligt.
Snyggt med vitt band till den tavlan måste jag sägaTack för hjälpen!
Byter till Nato på denna istället, fick inte till länken att sitta bra eller särskilt bekvämt. Detta blev bättre iaf.
![]()
![]()
Pm’a om du inte får fatt på nån för då kan jag skicka reserv verk!Letar en låsfjäder till capstonen på en Vostok Commandirskie manuell.
Seiko 6139-xxxx?Gårdagens leverans. En trevlig kyrillisk Poljot-kronograf med svart urtavla, faktiskt i ännu bättre skick än jag hade vågat hoppas på. I bakgrunden en helt annan kronograf som även den kom i går, men som hör hemma i en annan tråd
![]()
Yes box, den som brukar kallas "Pouge".Seiko 6139-xxxx?
Underbar mix!Satt ihop den här ikväll, orkar dock inte justera visarna (tar i varandra), då jag inte är helt frisk. Vostok boett med 3133 + Kina-tavla o visare ifrån Ukraina.
![]()
När du köper fån Ukraina hur funkar det med tullen? Kostar det en massa när Posten ska vara införtullare? Får alltid en massa extra kostnader på mina leveranser från länder utanför EI..Satt ihop den här ikväll, orkar dock inte justera visarna (tar i varandra), då jag inte är helt frisk. Vostok boett med 3133 + Kina-tavla o visare ifrån Ukraina.
![]()
När du köper fån Ukraina hur funkar det med tullen? Kostar det en massa när Posten ska vara införtullare? Får alltid en massa extra kostnader på mina leveranser från länder utanför EI..
Precis! Är man fräck och lite dare-devil, så ber man säljaren att skriva GÅVA på paketet, och att det är värt typ 37 kronor!Tja, över sommarn har det vart lugnt med det, men oftast tillkommer moms + avgift eftersom de inte är med i EU. Runt jul kan man slippa med, oftast försöker de som skickar, skicka som gåva.
Momsen kan mannju leva med men det som är sämst är ju de 175 sek som posten tar för att administrera.Tja, över sommarn har det vart lugnt med det, men oftast tillkommer moms + avgift eftersom de inte är med i EU. Runt jul kan man slippa med, oftast försöker de som skickar, skicka som gåva.
Precis! Är man fräck och lite dare-devil, så ber man säljaren att skriva GÅVA på paketet, och att det är värt typ 37 kronor!
Men det stämmer ju oftast med våra charmiga sovjeter!![]()
Momsen kan mannju leva med men det som är sämst är ju de 175 sek som posten tar för att administrera.
Tyvärr inte och oftast kostar ju prylen några 10or baraKöper
Köper man billigt är det väl bara 75:-
Är det en sån här du letar efter? Dvs från urverk 24xx? (Jag har nog till 22xx också om jag får leta lite)Letar en låsfjäder till capstonen på en Vostok Commandirskie manuell.
Ja jag tror det..kan kolla på söndag.. det är den lille i mitten..Är det en sån här du letar efter? Dvs från urverk 24xx? (Jag har nog till 22xx också om jag får leta lite)
![]()
Rotar I högen med icke fungerande. Oklart vad detta är för plockepinn. En kadettavla i en vanlig Vostok?
Fint krackelerad dock och SU verk.
![]()
![]()
"Fyrkantiga" höjden på glaset = MUMMA!!!!!!!!!Nytt in från Tyskland, bara en klocka denna gång... Behöver korta länken.
Slava Gorby
![]()
![]()
![]()