Varje gång jag ser denna påminner jag mig om att jag missade en sådan (NOS) till ett mycket bra pris för ett par år sedan![]()
Någon gång skall jag hitta en billig sådan, behöver inte vara nos dock...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varje gång jag ser denna påminner jag mig om att jag missade en sådan (NOS) till ett mycket bra pris för ett par år sedan![]()
Fantastisk! En riktig villhöver klocka!En till nyservad.
Zim 2602
Saknade glas, en skruv på uppdragshjulet, och sekundvisare, det är åtgärdat.
Kul detalj, ena tavelpinnen är ersatt av en spik rätt igenom tavlan,, se kl 11.
![]()
![]()
Fantastisk! En riktig villhöver klocka!
Ja! Där har jag varit några gånger och beundrat statyn! Tycker den gjorde sig riktigt bra på urtavlan!Mmm!
Har fått reda på att det är en staty som står i Berlin:
Sowjetisches Ehrenmal Treptower Park
Det sovjetiska krigsminnesmärket är ett krigsminnesmärke och militärkyrkogård i Berlins Treptower Park. Den byggdes efter den sovjetiske arkitekten Yakov Belopolskys design för att hedra 7 000 av de 80 000 Röda arméns soldater som stupade i slaget vid Berlin i april–maj 1945.
![]()
![]()
Ja! Där har jag varit några gånger och beundrat statyn! Tycker den gjorde sig riktigt bra på urtavlan!
Jag har varit i Berlin har inte fattat att detta monument finns där.Kul! Aldrig vart i Berlin, får ta ett besök någon gång.
Surfade runt, hittade några varianter...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Avslutar med en rubel
![]()
Några riktigt trevliga, får börja kolla om jag kan hitta en jag med nästan!Kul! Aldrig vart i Berlin, får ta ett besök någon gång.
Surfade runt, hittade några varianter...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Avslutar med en rubel
![]()
Ligger i en park där det finns flera monument (eller vad man ska kalla det) från sovjet-tiden. När man går upp mot den statyn är det flera som stenväggar utmed vägen, som en allé, med inristade skulpturer från sovjets historia.Jag har varit i Berlin har inte fattat att detta monument finns där.
Några riktigt trevliga, får börja kolla om jag kan hitta en jag med nästan!
Det blev ju ett fint tillskott till den lådan, så fem Tank i lite olika utföranden.
![]()
"Väntans tider"?Sitter i väntans tider och kollar på dagens klocka.![]()
![]()
Den där statyn är viktig för ryssarna och egentligen oss andra också. Den manifesterar Sovjets seger över nazisterna. Kolla hur kämpen står över skärvorna efter en krossad svastika eller hakkors. Svärdets betydelse är självklar i sammanhanget. Barnet i famnen på kämpen symboliserar framtiden.Mmm!
Har fått reda på att det är en staty som står i Berlin:
Sowjetisches Ehrenmal Treptower Park
Det sovjetiska krigsminnesmärket är ett krigsminnesmärke och militärkyrkogård i Berlins Treptower Park. Den byggdes efter den sovjetiske arkitekten Yakov Belopolskys design för att hedra 7 000 av de 80 000 Röda arméns soldater som stupade i slaget vid Berlin i april–maj 1945.
![]()
![]()
Nä!men mina knän känns som de vore det!!!"Väntans tider"?
Är herrn gravid?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jädrar så trevlig den var!Normalt köper jag bara klockor från sovjettiden till min samling. Det är inget fel på ryska klockor så ibland köper jag även en rysk klocka. Idag gjorde jag ett sånt köp. En Poljot kronograf. Kronan ser ut att komma från en annan klocka. Hittills tickar den på starkt. Ytterligare en 3133-kronograf i samlingen alltså.
Nu gäller det bara att hitta ett bra band till den.
![]()
... men ingen ZAKAZHa, hittade en svart tank till! Samt några andra varianter!
![]()
Jag hade mycket riktigt för mig att jag hade en variant på en sådan i min samling:Hitta en till, jo, verkar finnas lite varianter...
![]()
Lite annorlunda stuk jämfört med vad man är van vid, men riktigt snyggt!Bara för jag kan... Tycker det blev rätt snyggt.
Skall rota fram ett urverk med datum och serva.
Vostok boett för 2409.
![]()