• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säker försäljning av klocka - tips

Har tänkt sälja min klocka snar. När jag köpte den här på forumet för några år sedan var det förskottsbetalning som gällde. Är det fortfarande så det flesta köper går till eller finns det någon 3e part som pengarna går via så det blir säkrare för både köpare och säljare?

Du har ju klocksnacks Tradera som alternativ nu också om det känns bättre.

Eftersom jag tänkt sälja så känner jag mig ju säker med förskottsbetalning men eftersom jag enbart gjort ett köp här tidigare så kryllar det inte av recensioner i min goodguy-tråd.

Eftersom jag tänkt sälja så känner jag mig ju säker med förskottsbetalning men eftersom jag enbart gjort ett köp här tidigare så kryllar det inte av recensioner i min goodguy-tråd.

Är det en köpare med gott om referenser i gg-tråden och du känner dig trygg så kanske det inte är orimligt att du skickar klockan först då?
Jag hade nog kunna tänka mig att göra så när man va ny här.

Ja, absolut. Men om det är någon helt ny på forumet är det ju en annan grej. Som när jag var ny, fösta köpet var förskott. Kändes konstigt för det var en ganska stor summa men allt gick bra den gången

Första försäljningen här är det rimligt att man skickar klockan innan betalning, förutsatt att köparen har goda referenser. Och rimligen inte en dyr klocka.

Tillbaka
Topp