• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så jäkla sur!

rogart-63

Patek
Jag missade en auktions slut med 3 minuter. Bara gör att jag glömde bort tiden. Tiden går fort ibland. Sen blir man ju inte gladare av att den gick billigt. Visserligen en gammal Citizen Altichron . Shit happens
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Fan! Nu är jag surare än någonsin! Fick hem den coolaste klockan på länge, en riktig fullträff... Och så lossnar stora flagor av guldplätteringen i ultraljudsmaskinen... Allt är förstört! :mad:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
SAM_2668.JPG
 

Warwian

Cartier
Christian som driver watchguy.co.uk har använt replateit.com flera gånger för att omplätera boetter, ofta med klart acceptabla resultat. Kanske kan vara något att testa?
 

Warwian

Cartier
Varför inga bilder på klockan? Jag blev något nyfiken får erkännas!

Förresten, det kändes helt otroligt fel att "gilla" inlägget med den lossnade pläteringen. ;)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag använder auctionsniper.com för ebay, "fire and forget..." enkelt o säkert, rekommenderas


Men sniperprogram klarar självfallet inte ett högre bud…Knäppte häromdagen en "sniper" på näsan med en femhundring till godo. Kändes fint att konstatera dagen efter.
Som flera här ovan sagt så är nog det klokaste att bestämma smärtgränsen för det man verkligen vill ha och helt enkelt lägga det budet. Att bevaka nätauktioner live är väldigt bedrägligt då spelsituationen kan leda till dåliga beslut (jösses.., fråga mig ;) ).
Jag antar att många som häckar på nätauktioner är just hooked på det pulshöjande spelet..

Bara en enkel mans funderingar... :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Men sniperprogram klarar självfallet inte ett högre bud…Knäppte häromdagen en "sniper" på näsan med en femhundring till godo. Kändes fint att konstatera dagen efter.
Som flera här ovan sagt så är nog det klokaste att bestämma smärtgränsen för det man verkligen vill ha och helt enkelt lägga det budet. Att bevaka nätauktioner live är väldigt bedrägligt då spelsituationen kan leda till dåliga beslut (jösses.., fråga mig ;) ).
Jag antar att många som häckar på nätauktioner är just hooked på det pulshöjande spelet..

Bara en enkel mans funderingar... :)

...absolut.

Det viktigaste ett sniperprogram gör är att det håller ditt bud till sista sekunderna. Istället för att avslöja en hög värdering tidigare under auktionen vilket kan påverka andras värdering (kettils "spelare"?) och driva upp slutpriset (här antar vi att några andras värderingar inte är oberoende av vad de tror att några andra värderar objektet till vilket kan va rimligt ibland iaf) :)

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Auction_theory

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mechanism_design
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
...absolut.

Det viktigaste ett sniperprogram gör är att det håller ditt bud till sista sekunderna. Istället för att avslöja en hög värdering tidigare under auktionen vilket kan påverka andras värdering och driva upp slutpriset (här antar vi att några andras värderingar inte är oberoende av vad de tror att några andra värderar objektet till vilket kan va rimligt ibland iaf) :)

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Auction_theory

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mechanism_design

Så är det nog. Så att vara konsekvent torde vara nyckelordet och detta med eller utan sniperprogram...;)
 

ace

Cartier
Förlorade en auktion nu på kvällen. En klocka jag har följt i drygt en vecka och trodde jag skulle vinna.

500:- i utropspris och en budgivare. 3 sekunder innan auktionen avslutas pyntar jag in ett bud på 1200:- Samtidigt som mig lägger en annan budgivare ett bud på runt 1150:- (under mitt, så det är ok)
1 sekund innan avslut lägger ytterliggare en budgivare ett bud på 1350:- och auktionen är avslutad. :rage:

Jag var helt säker på att mitt bud skulle räcka, först blev jag bara paff men nu sitter jag och grämer mig varför jag inte budade högre... :(

Någon som har ett tips på hur man ska glömma och gå vidare?

Är det bästa att bara att ge sig ut på marknaden igen, eller krävs det sörjetid och svarta kläder i en vecka?

fn känner igen dr där man blir ju svettig av bara tanken beklagar, men vafan det dyker alltid upp fler tillfällen , ba ha tålamod å vänta :banghead:
 

FredrikW

Omega
Jag har precis (idag) börjat kika på en vintage Omega, så jag är ingen topppostare här direkt :)

Iaf, jag har handlat en del prylar från Lauritz.com, där förlängs auktionen med 2 minuter för varje överbud i slutet av auktionen.
Det måste väl ändå vara det bästa både för säljare och köpare? Mer likt en riktig auktion, bortsett från att du får 2 sekunder extra där bara.
 
Topp