• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker hjälp att hitta en stryktålig badklocka

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo jag tyckte det med tanke på fysisk AD. Eller kan man gissa att de kommer droppa i pris över lag då ny gen kommit ut?
Klart de ger dig 20% på en utgången modell, de vill väl bli av med skiten. :D

Certina har väl HAQ numera, se till att få 20% på en ny istället så du får det bättre verket.
 

Zee

Cartier
Seiko ssc015

SOLDRIVEN. Byt batteri om typ 20 år.

Seikodivechrono3.jpg


22h22ezu00c2f15_seiko-solar-ssc015p1.jpg


SS201805B050_Seiko-Solar-SSC015P1.jpg


20b20ezz00c2r07_seiko-solar-ssc015p1-1.jpg


ssc015pc_ssc017pc_04.jpg


20f20bbu55c2q07-xx_seiko-solar-ssc015p1.jpg


seiko ssc017

p1224759062.jpg


seiko-solar-feature.jpg



1569 kr till 1748 kr + lite tull = mindre än 2000 kr
http://www.creationwatches.com/products/search/results.html?search_in_description=1&keyword=ssc


Sen lägger du ett par hunkor på band så har du "olika" klockor för många år framöver.


 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

L.D

Omega
Klart de ger dig 20% på en utgången modell, de vill väl bli av med skiten. :D

Certina har väl HAQ numera, se till att få 20% på en ny istället så du får det bättre verket.
Fast gillar den gamla mer utseendemässigt. Ser fördelen med powermatic urverket och den förbättrade länken. Ah, svårt val.
Men kronografen är SÅ mycket snyggare!
Var förtjust i kronografer men har helvänt nu och vill ha rena klockor.
 

soderlund

Cartier
Annars har du ju även Ball Engineer Master II Diver. Om nu Lumen var viktig så är den nog oslagbar...
152265_v_1449491947.jpg


Tritiumfyllda tuber för siffror och index, som inte behöver laddas upp.
 
Senast ändrad:

L.D

Omega
Sökandet går vidare och har nu hitta ytterligare ett alternativ jag gillar. Vad sägs om Hamilton Jazzmaster Seaview?

Ingen riktig dykare (100m) men riktigt vacker med blå tavla tycker jag. Känns enkel att dressa upp. Skulle gå fint på en Ljustbrunt läderband tror jag. Synd bara att den inte finns på Automat med blå tavla.

Det enda tråkiga att det finns inte AD i Sverige. Pratade med Franks Ur i sthlm som var deras AD förut. De sa inget ont om märket som sådant vad gäller kvalitet.

h37551141_4_high_rgb_11989.jpg

h37451141_pr_high_rgb_9695.jpg


Fin på läder också. Bild tagen av Nilas på KS.
20170324_172918-jpg.502848
 
Senast ändrad:

L.D

Omega
@yonsson
@Zee
Jag har just insett att jag vill ha en Seiko SSC019. Från att vara anti Seiko dykare till att kolla ett par youtube videos har jag totalvänt. Sjukt hur man kan gå från att vara avig till att bli heltokig i något.

Med en prislapp på ca 3 tusenlappar behöver jag aldrig oroa mig för att pajja den.
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
@yonsson
@Zee
Jag har just insett att jag vill ha en Seiko SSC019. Från att vara anti Seiko dykare till att kolla ett par youtube videos har jag totalvänt. Sjukt hur man kan gå från att vara avig till att bli heltokig i något.

Med en prislapp på ca 3 tusenlappar behöver jag aldrig oroa mig för att pajja den.
Då är ett stycke stryktålig badklocka på ingång. Dyker upp i paketöppningstråden om ett par dagar förmodligen.

Tack för alla råd och förslag!
Som en liten bonus har den genomgående lugghål, vilket i princip endast Seikos dykare har nuförtiden. Grymt smidigt om du tänker byta mellan länk, gummi och andra band.
 
  • Like
Reactions: L.D

Monk

Panerai
2-Faktor
Kul tråd. Hoppas du blev nöjd med Seikon? Själv blev jag inspirerad av första inlägget och gick jag lite oväntat och köpte en Suunto Essential Copper. Väntar på leverans så jag vet ännu inte hur den kommer att kännas, men en kul detalj var djupmätare för snorkling. Jag använder annars mest automatiska dykklockor så det här blir något som bryter av. Rea på Suuntos webshop just nu.
 
  • Like
Reactions: L.D

L.D

Omega
Kul tråd. Hoppas du blev nöjd med Seikon? Själv blev jag inspirerad av första inlägget och gick jag lite oväntat och köpte en Suunto Essential Copper. Väntar på leverans så jag vet ännu inte hur den kommer att kännas, men en kul detalj var djupmätare för snorkling. Jag använder annars mest automatiska dykklockor så det här blir något som bryter av. Rea på Suuntos webshop just nu.
Blev helt klart nöjd med Seikon. Ännu är den så pass ny så jag vill inte utsätta den för allt för mycket hårt brukande, men den känns stabil. Gillar verkligen pepsi utförandet. Riktigt fin under vatten. Stor storlek men känns ändå nätt på armen. Lite smal länk kanske. Bara 20mm, borde varit 21-22 på den klockan.

Jag är jättenöjd med den Suunto Core jag redan äger. Så nöjd att det nästan blev en till, essential copper. Tror du kommer bli nöjd med den. Jag badar/bastar tar den mellan temperaturextremer, använder tryckknapparna under vattnet. Min tål allt detta, kanske bara haft tur, jag vet inte, men ger ett riktigt bra intryck. Uppskattar skarpt det dova skenet från den, lite mer stealth än G-shock som man blir mer eller mindre bländad av ibland.
 
Topp