Lite sen där...sorry.En Rolex 5513 kanske?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite sen där...sorry.En Rolex 5513 kanske?
![]()
Vintagemarknaden är väldigt mycket större om du söker dig utanför Sverige även om det dyker upp fina objekt bl.a. Här på klocksnack då och då. Chrono24 är bra om du vill ha en känsla för priser på de olika modellerna. Näthandlarna sheartime, 10pastTen och hqmilton är vassa (alla tre i USA).
Mitt tips kvarstår, kolla in 1665 dvs en Great White SeaDweller. Din budget kommer att räcka till ett fint ex och deras relativa sällsynthet gör det till en ganska säker investering. Du får datum med "slipper" datumbubbla om du stör dig på den.
![]()
5508 är klockren, hur hittar man denna? (gärna i Sverige)
finns alltid några till salu om man vet vem man ska fråga ;-)
NixWay to go Svanis, snart har du bränt igenom hela sortimentet!
btw, är den där från Dr Watch?
Grattis till fina klockor!
Jag drömmer oxå om en 1655 framöver.....
En bild på min 5513 så länge![]()
Ja, från 1978 med papper! 5,7mio nummerVet du serienr på den?
Ja, från 1978 med papper! 5,7mio nummer
Nej ej öppnad av mig, så kan inte bekräfta det. Bilden ljuger nog lite-indexen är riktigt gulnade och en prick på ett av dem oxå. En bild till:Har du kollat det på boetten, eller bara på certet?
Anledningen till att jag frågar är för att boetten såg så fräsch ut. Tänkte att det kanske var serviceboett![]()
Nej ej öppnad av mig, så kan inte bekräfta det. Bilden ljuger nog lite-indexen är riktigt gulnade och en prick på ett av dem oxå. En bild till:![]()
Nej ej öppnad av mig, så kan inte bekräfta det. Bilden ljuger nog lite-indexen är riktigt gulnade och en prick på ett av dem oxå. En bild till:![]()
Hade jag varit i dina skor hade jag letat efter en 1680+1675/16753 (matt) alternativt 1680+1803, beroende på hur du är lagd mot guld
Blir roligare med bilder, så jag lånar skamlöst från google:
1680
![]()
1675
![]()
16753 matte dial
![]()
1803
![]()