Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detta kommer låta jävligt fånigt. Men jag köpte en rätt dyr projektor som man kopplar till bredbandet som ger en klar bild på galaxen och rymden (som det ser ut just nu) på taket i hela sovrummet när man ska sova, 8k upplösning.
Man ser stjärnfall och kometer och dylika då och då och allting rör sig korrekt.
Ser rätt fantastiskt ut och följer rymden och galaxen i realtid via bredbandet. Varje gång jag sätter på den blir jag jävligt nöjd, och trött.
Ser betydligt bättre ut i verkligheten än på denna lånade bild. Följer med 3 olika diskar på olika galaxer man kan följa.
![]()
Pojkrumsdröm!![]()
Rent generellt ger brödbakning glädje i vardagen, inte minst om man använder kryddor. Anis, pomeransskal, fänkål t. ex. Vallmofrön, valnötter, sesamfrön, pumpafrön eller solrosfrön och en sjättedel rågmjöl så blir det t.o.m. nyttigare och bättre än köpt. Märkligt sällan som bagerierna använder kryddor med tanke på hur välgörande det är för vårt doftsinne.... när vi har bakat en helt ny brödsort till kvällsmaten.
![]()
Får man fråga vad det är för projektor?Detta kommer låta jävligt fånigt. Men jag köpte en rätt dyr projektor som man kopplar till bredbandet som ger en klar bild på galaxen och rymden (som det ser ut just nu) på taket i hela sovrummet när man ska sova, 8k upplösning.
Man ser stjärnfall och kometer och dylika då och då och allting rör sig korrekt.
Ser rätt fantastiskt ut och följer rymden och galaxen i realtid via bredbandet. Varje gång jag sätter på den blir jag jävligt nöjd, och trött.
Ser betydligt bättre ut i verkligheten än på denna lånade bild. Följer med 3 olika diskar på olika galaxer man kan följa.
![]()
... när man har en kompis som köper upp partier av plastmodeller från auktionshus, Tradera med flera ställen. Det innebär att han får massor med dubletter som jag kan få lägga vantarna på, ibland mot lite gentjänster av olika typ. I måndags fick han t ex kattsand och ett paket kakor och jag fick dom här två:
![]()
Har börjat på en Messerschmitt 410 som kom i en vanlig plastpåse men alla delarna var turligt nog med. DO 24'an ska få svenska dekaler, precis som Dakotan. I slutet av andra världskriget rymde en tysk flygmekaniker med sin fru till Sverige i en DO 24'a. Den köptes senare av det svenska flygvapnet för 25.000:- och användes för sjöräddning. Mekanikern med fru blev kvar i Sverige och anställdes av flygvapnet.
Får man fråga vad det är för projektor?
Fick ett vill-höver sug![]()