Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis min åsikt, "hur långt är ett snöre" liksom ??För att vara samlare så behövs väl egentligen endast en klocka, speciellt om klockan skulle vara unik, ovanlig och dyr.
För att kalla det för samling bör du väl åtminstone ha över två klockor.
Men egentligen skall intresse inte behöva mätas i antal.![]()
Tycker inte det har med antal att göra. Man kan ha hur många klockor som helst utan att vara samlare eller ha en samling. Samling handlar enligt mig om insnöningsområde, tanke och avgränsning. @tdn-dk och @Per skulle jag säga båda två har samlingar men den ena får med sig sina klockor i portföljen men den andre behöver hyra en släpkärra![]()
Haha, hoarders finns det nog ett gäng här men du har ändå en samlares fokusTror inte jeg er samlere, kanske "Hoarder" er mere korrekt133 vintage Omega i dag, anvender kanske 5 av dom
![]()
Tror inte jeg er samlere, kanske "Hoarder" er mere korrekt133 vintage Omega i dag, anvender kanske 5 av dom
![]()
Jag tror inte jag ägt 25 par skor under mitt vuxenlivJag har kanske 25 par skor, anser inte att jag är skosamlare... har verken med antal eller pris på det du samlar på.
Fin samling, imponerande.
Haha, hoarders finns det nog ett gäng här men du har ändå en samlares fokus
Men i ärlighetens namn så är nog de flesta här bara simpla shopoholics som försöker dölja sig bakom ett påhittat klockintresse.
Jag blir lycklig in i själen när jag läser detta! Det finns alltid någon värre och denna gång med besked. Tack för "upplättningen" av hur jag ser på min egen samling.. nu kan jag ge mig ut och jaga flera!Tror inte jeg er samlere, kanske "Hoarder" er mere korrekt133 vintage Omega i dag, anvender kanske 5 av dom
![]()
Wow.. jag tänker precis likadant.. förutom att jag även gillar badrolexJag beundrar folk som kan fokusera sitt klocksamlande och bara snöa in på ett märke eller en typ av armbandsur. Önskar jag var sådan då det är härligt att gotta ner sig ordentligt i ett ämne. Men jag gillar nästan allt i klockväg (förutom Rolex badklockor och riktigt stora armbandsur) vilket gör samlandet svårt när man inte är multimiljardär. Drömmen vore att ha en av nästan alla armbandsur som finns vilket helt klart gör mig till hoarder. Det är ju dock inte speciellt realistiskt så jag har satt upp ett mål/gräns på 365st klockor så jag kan växla varje dag under ett år (gillar inte att ha samma klocka två dagar i rad), har dock en bra bit kvar dit.
För att återgå till trådskaparens fråga: samlare är något man bara är, har inget med mängd eller pris att göra utan är ett tillstånd.
Tror inte jeg er samlere, kanske "Hoarder" er mere korrekt133 vintage Omega i dag, anvender kanske 5 av dom
![]()
Fantastiskt, magisk samling. Lyfter på hatten och säger grattis! Hur är det man säger "en bild säger mer än 1000 ord"
Helt otrolig samling! Seamaster 60, vilken goding alltså! Tunga servicekostnader om man ska hålla sig till serviceplaner
Imponerande samling.
Tankarna går till "patologisk samlare", men vem är jag att döma
Får man fråga hur det kommer sig med att du "snöat" in på Omega