• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seamaster (bond), aquaracer eller superocean?

Aquaracer är bra! Tror inte du blir besviken
:)

Om du är osäker på quartz och en nyare SMP faller ur budget hade jag nog valt att avvakta. 15k för en klocka låter säkert galet mycket för stunden men om du ger det ett par månader till här på forumet så har du säkert höjt ribban ett par tusenlappar. Talar av egen erfarenhet. Men om du nödvändigtvis vill köpa en klocka nu hade jag kört på någon Bratte

Du menar alltså att jag bör spara ihop till en automatisk SMP?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Breitling!
/j
A30C6FF3-F180-4B54-8546-4C1F356ABD9D.jpeg

E323D5DB-4577-4DF8-A9A1-2CD5D98CB905.jpeg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Feta klockor. Den sista ser grym ut med den svarta urtavlan. Samtidigt vet jag inte om jag har lite problem med siffrorna (123456789101112) i Superocean. Ju mer jag tittar på den... gillar när bezeln är silvrig också.
Du kan egentligen köra på vilken som helst, traditionen säger att man kommer gå igenom alla dessa märken innan man kliver vidare upp
till Panerai, IWC, Rolex Etc ;).
Sea5.jpg
 
Vad har Seiko för ur som påminner om de andra jag har listat? Någon som kan rekommendera? Jag tänker ju inte på Seiko när jag tänker på "dyra klockor", men det hade varit fräckt och hitta en snygg Seiko klocka som ändå är lite High-end.
 
Då bör du kolla in GS (Grand Seiko) :)

Tack!

Jag ställde en fråga tidigare i denna tråd, som jag känner att jag inte fick svar på. Jag vet inte om ni har missat frågan, eller om ni inte vet svaret på den. Men jag ställer den igen:

Många gånger (typ alla) kan inte säljare på Chrono24 svara på när senaste service är gjord på klockan som de säljer. De skriver ofta att det är "service not needed" etc. Man får bara anta att urmakaren har gått igenom klockorna och att de fungerar bra för tillfället då eller?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Av de tre är svaret helt givet, den som har andra idéer har helt enkelt fel.
Pro 1 länken är skönare men ful
Pro 2 är snyggare men mer obekväm
Gummi funkar alltid

Förmodligen en av de skönaste klockor att bära och känns inte alls så stor på handleden

IMG_4840.JPG
 
Gott med fredag i alla fall?
0-1 ikväll?

Har funderat lite till...

Hur tänker ni på det här med snyggt kontra dyrt? Alltså, jag kan hitta skitsnygga dykarur från Certina för 5-8000 kr. Men jag känner själv, att jag vill ha något som är "dyrare/flashigare". Därför är jag ute efter att få tag i en beg. klocka vars nypris är "högre", men som också så klart är skitsnygg. Det känns liksom som att man får en fetare känsla av att bära något på armen som är värdefullt. Nästan som att det spelar större roll än utseendet? Men bara nästan... eller? :D En Certina som ser ut _exakt_ som en Omega känns ju inte lika fet att bära...

Fattar ni hur jag tänker? Hur tänker ni?!
 
Tack!

Jag ställde en fråga tidigare i denna tråd, som jag känner att jag inte fick svar på. Jag vet inte om ni har missat frågan, eller om ni inte vet svaret på den. Men jag ställer den igen:

Många gånger (typ alla) kan inte säljare på Chrono24 svara på när senaste service är gjord på klockan som de säljer. De skriver ofta att det är "service not needed" etc. Man får bara anta att urmakaren har gått igenom klockorna och att de fungerar bra för tillfället då eller?
Är det en nyare klocka är det väl inget större problem men om den är äldre skulle i alla fall jag lägga in en service i kalkylen och därmed priset jag vill betala.
 

Alabai

Breitling
Jag går i samma tankar som du fast det står mellan oris aquis, aquaracern eller budgetvarianten certina ds action(powermatic).
 
Hej allihopa!

Jag har börjat fastna lite för Aquaracer med ref: WAN2110.BA0822.
Se bild: https://www.watchreport.com/wp-content/uploads/2011/07/Tag-heuer-aquaracer-mainjpg.jpg

Dock blev jag lite osugen på den efter att ha sett en recension av klockan på Youtube. En tittare har då kommenterat följande:
still love the looks of the watch. Would have bought one myself. Until a bit more research showed that TAG Heuer uses a big, ugly, hollowed out, black plastic movement holder in this model and most of the watches in their line-up. The type of holder you find in sub $200 Seiko automatics. No other luxury watch brand uses plastic. They use metal holders.

och:

After trying it on, I found the watch wears smaller than it is. (And I have a relatively small 6.5-inch wrist.) The bezel just felt cheap, the crown felt as though it would snap off if I didn't completely baby it, and the hollowed out black plastic movement spacer just killed it for me. Such spacers are used for one reason only, to save money on production costs. You'll find such spacers in something like a $200 Seiko Monster. At that price-point, it makes sense. In a watch retailing for $2500? No. You can get a quality metal spacer inside another dive watch of similar quality, a Longines HydroConquest, for only $1200. Anyone saying the TAG Heuer 300M is a good value, is only looking at the fit and finish on the outside of the watch. Open up the caseback, and it's a very different story.

Mina fetningar. Jag är så ny inom klockområdet, så jag vet inte vad movement holder är. Vill någon förklara? Och, bör man ta dessa kommentarer i beaktning? Eller är det överdrivet? Det är btw samma person som har skrivit bägge sakerna på 2 olika recensioner.
 
Topp