• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO-2020 tråden

Code

AKA Vincent B
I den här tråden kan vi diskutera /lägga upp bilder på alla nya Seikos som släpps år 2020..börjar med min Seiko ref:Spb149j1.. :D
IMG_20200729_164957_366.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
I den här tråden kan vi diskutera /lägga upp bilder på alla nya Seikos som släpps år 2020..börjar med min Seiko ref:Spb149j1.. :D
IMG_20200729_164957_366.jpg

Seiko Prospex 62 MAS SPB 147j 1

20200714_164647.jpg
20200724_111327.jpg

Grattis till era pjäser guys, speciellt till dig Vincent som trånat for months :D
Faeeen jag brukar hålla mig borta från ifrågasätta då smaken e som baken, men detta släppet är det enda jag inte fattar storheten i på totalen. Designen är så okomplicerad det kan bli.

Jag själv brukar bli fängslad och påverkad av hypes marketing LE osv men här är jag helt lost! I all välmening grabbar som en true WIS, vad är det speciella i denna klocka?
Chees Chuck
 

Code

AKA Vincent B
Grattis till era pjäser guys, speciellt till dig Vincent som trånat for months :D
Faeeen jag brukar hålla mig borta från ifrågasätta då smaken e som baken, men detta släppet är det enda jag inte fattar storheten i på totalen. Designen är så okomplicerad det kan bli.

Jag själv brukar bli fängslad och påverkad av hypes marketing LE osv men här är jag helt lost! I all välmening grabbar som en true WIS, vad är det speciella i denna klocka?
Chees Chuck
Gå testa så får du svaret... ;)
 

Code

AKA Vincent B
Grattis till era pjäser guys, speciellt till dig Vincent som trånat for months :D
Faeeen jag brukar hålla mig borta från ifrågasätta då smaken e som baken, men detta släppet är det enda jag inte fattar storheten i på totalen. Designen är så okomplicerad det kan bli.

Jag själv brukar bli fängslad och påverkad av hypes marketing LE osv men här är jag helt lost! I all välmening grabbar som en true WIS, vad är det speciella i denna klocka?
Chees Chuck
Kan säga såhär, det här en av dom bästa jag ägt på länge.. :D;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Gå testa så får du svaret... ;)
Haha nog good enough Vincent bättre kan du ;)
Nä men seriousa indexen gör ju willarden rätta helheten med boetten (turtle). På denna klocka fattas de fundamentala drag imho som får den att stråla.Missförstå mig rätt färger och finish är jättebra men hittar inte "det"
 

Code

AKA Vincent B
Haha nog good enough Vincent bättre kan du ;)
Nä men seriousa indexen gör ju willarden rätta helheten med boetten (turtle). På denna klocka fattas de fundamentala drag imho som får den att stråla.Missförstå mig rätt färger och finish är jättebra men hittar inte "det"
Den upplevs annorlunda i verkligheten. Går inte fånga riktigt på bild. Och får ärligt talat lite rolex/Tudor vibbar.. Dvs storleken är brutal. Sedan index, visarna.. Hyllning till gamla 62mas ju. Ringen ska vi inte ens prata om.. Snurrar som smööööör.. :D Sen 6r35 urverk med 70tim reservtid. Vad mer kräver man?? :D
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Den upplevs annorlunda i verkligheten. Går inte fånga riktigt på bild. Och får ärligt talat lite rolex/Tudor vibbar.. Dvs storleken är brutal. Sedan index, visarna.. Hyllning till gamla 62mas ju. Ringen ska vi inte ens prata om.. Snurrar som smööööör.. :D Sen 6r35 urverk med 70tim reservtid. Vad mer kräver man?? :D
Känner mig som
0FB62510-A41E-4D8B-B210-3D11179E2A8A.jpeg


:D


Njut väl av ditt timepiece anyhow Vincent, känslan som räknas!
 

Frebot

Omega
2-Faktor
Nu har jag haft min spb149 på armen i några timmar. Den känns fin och härlig. Bra finish, bra pris, bra storlek (för mig), bra känsla i vridringen osv. Enda jag ”stört” mig på hittills är att kronan känns lite för stor.
 

D..S..

Panerai
Av de nya SPB-modellerna så gillar jag 147j bäst.

Är man du i huvet om man köper den för att sedan montera bracelet på den? Kanske bara köpa 143 istället...

Förvirrad..
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Av de nya SPB-modellerna så gillar jag 147j bäst.

Är man du i huvet om man köper den för att sedan montera bracelet på den? Kanske bara köpa 143 istället...

Förvirrad..
Tycker absolut man kan komplettera 147 med en länk. Blir i mina ögon kanske ännu mer speciell än vad den redan är med denna enkla ”mod”. Kbk!
 
Topp