.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan nån avgöra om dessa är original eller AM tavlor/vidare?
Tack! Har fått fram att dem är från 92 & 93. Dom ser ändå ganska olika ut tycker jagNu är jag igen superexpert på dem men jag skulle ta dem för originaltavlor. Inserten med.
Finns nog andra här som kan säga mer säkert.
Jag har ett par som har AM tavlor å visare, man kan se att lumen är grön å att vinklarna på timmarkörerna är skarpare på AM. Det är så långt min kunskap sträcker sig tyvärr… se bilderTack! Har fått fram att dem är från 92 & 93. Dom ser ändå ganska olika ut tycker jag
Dom där skulle jag säga är original båda två, möjligen lite osäker på pepsiinlägget, men trevliga 7002.Kan nån avgöra om dessa är original eller AM tavlor/visare?
Kul att dem verkar vara original! båda två är dock i behov av service, dem går igång när man skakar till dem men håller inte tiden alls. Pepsin saknar även verkhållare så verket sitter helt löst.. måste försöka få det här fixat av en urmakare så man kan börja använda demDom där skulle jag säga är original båda två, möjligen lite osäker på pepsiinlägget, men trevliga 7002.
Nä det kan vara tjurigt! Kolla in SCWF där såldes iaf en som såg ut att vara original för en månad sedan.Har en köpesannons ute på en. Vanligtvis blir det inga reaktioner på den.
Ja den såg fin ut.Nä det kan vara tjurigt! Kolla in SCWF där såldes iaf en som såg ut att vara original för en månad sedan.
https://www.thewatchsite.com/threads/seiko-7002-700a-october-1988.345794/
240 USD låter ok tycker jag
Precis sådana tavlor jag letar efter till mina 7002, den med grå/gulvit lume! De enda jag lyckas hitta på eBay är från Spanien å antingen väldigt mögliga eller skadade på den svarta grundfärgen. Jag är lite för novis för att restaurera en tavla.Här kommer lite bilder på min Seikosar med 7002-verk
En med rätt mkt AM-delar tavla med lätt grönskimrande lime, iaf i dagsljus.
En som jag tror är helt i original vad jag kan se. Väldigt fin tavla med typiskt grå lume, lyser dock inget i mörker
Och till slut den här en 7002-7020, med den sällsynta blå tavlan. Har det iaf sagts mej.
Bezelinserten är inte original, det ser man på 1:an i 10:an som ska vara I0 på en 7002. Sen tror jag att tavlan också är am men det har jag inte lika bra koll på.Jag har denna. Ingen aning om det är original eller nånting. Den går igång när jag skakar den men den stannar efter ett tag. Blir inte att jag använder den pga det tyvärr.
Jag har denna. Ingen aning om det är original eller nånting. Den går igång när jag skakar den men den stannar efter ett tag. Blir inte att jag använder den pga det tyvärr.
Gammal tråd, men tycker att min fråga passar bäst här. Hur står sig denna utifrån bilderna vad gäller original av tavla, vridring och visare enligt tråden?
Ej mina bilder.
Tycker också tavlan ser ok ut. Vridringsinlägget är AM.Jag skulle ta den tavlan för ok. Men är som sagt ingen expert men ingen annan verkar svara och för mig ser den ut så.
Snyggt! Vart fick du gräva?Kom på att jag borde posta här när jag nu grävt fram en 7002:a
I klockskåpet, inte mer spännande än såSnyggt! Vart fick du gräva?
Det kan vara tillräckligt spännande ibland när man inte använt grejerna på längeI klockskåpet, inte mer spännande än så