• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Black series

Okey, tack för alla era bilder och förklaringar.
Då kan man med andra ord justera detta ifall man har ett exemplar som inte är perfekt. Det är ju alltid skönt att veta, sedan kanske man inte bryr sig om det. Men med tanke på hur jag brukar vara känslig för detaljer så skulle jag nog få svårt att förbi se det.

Fråga 2 angående hur lätt det är att skada beläggningen, vad säger folket?

Det går att fixa om det sitter lite galet :) Hur man gör är en anna femma :)

Gällande fråga 2 så vågar i alla fall inte jag svara på det. Har bara haft en svart klocka tidigare (pvd/titan). Den pallade dock det mesta

Om den är gjord som alla andra nya paddor så är det precis som du säger. Sitter en liten pigg kl 12 och kl 6 på chapterringen. Sedan en ursparning för dessa piggar i boetten. Vissa paddor har större ursparning i boetten så det går att rucka chapterringen (om glaset är borta dvs). Men i dom flesta fall jag har pillat på paddorna så finns det ingen anledning att plocka bort glaset för att fippla med chaptern.
Det finns i regel gott om utrymme att istället centrera tavlan/urverket mot chaptern istället.
Bra info!

9CBD70B0-9A8F-4BF5-BF93-B6E3E0B086E3.jpeg
Smakar på denna. Bra sugen.

Vet inte om det är tillåtet att tipsa om sin egen annons, så admin får ta bort inlägget i så fall.

Om ngn inte fått tag på en Black Turtle så så ligger min annons på K&S. Säljer till inköpspris och är ingen intresserad så returneras den. Alltid roligare om ngn som gillar Seiko som köper den!

Var precis på Klockmaster i Globen och frågade hur många Seiko släpper i sin black series? Fick svaret "Ca 5000-6000 och att , -you got 1 shot only". Sen kommer dom INTE tillverkas mer.
IMG_20180204_113751_236.jpg
IMG_20180204_113917_135.jpg

Vad står det på era baksidor? På min står det 7N066. Alltså tillverkad 2017, November nr:66 av 5000/6000st..:)

Var precis på Klockmaster i Globen och frågade hur många Seiko släpper i sin black series? Fick svaret "Ca 5000-6000 och att , -you got 1 shot only". Sen kommer dom INTE tillverkas mer.
IMG_20180204_113751_236.jpg
IMG_20180204_113917_135.jpg
Vem sa siffran? Med tanke på att SEIKO själva uttryckligen vägrar svara så lär det vara en vild gissning.

Ok 2017 December , nr: 8218. Så de dom sa på Klockmaster ang att 5000-6000st tillverkade stämmer alltså inte...hmm
Om din teori stämmer så är min nästan nr 8000 och tillverkad i december.
Tvivlar på att klockmasterbutik endast får en av varje, säljhype kallas det. Men en trevlig bekantskap är black turtle iaf:)

Hur fungerar den märkningen är tanken då.
första siffran är år, dvs 2017 = "7" 2018 ="8"
Andra bokstaven är månad dvs, November = "N", December = "D"
Resterande löpnummer inom det Reference numret, eller löpande av deras totala produktion?

Hur fungerar den märkningen är tanken då.
första siffran är år, dvs 2017 = "7" 2018 ="8"
Andra bokstaven är månad dvs, November = "N", December = "D"
Resterande löpnummer inom det Reference numret, eller löpande av deras totala produktion?
Jag fick förklarat att 7= år dvs 2017 och tex N = November. Sen vilket exemplar..men kan såklart vara fel..

Verkar ju logiskt, men exemplar av den modellen?
Eller allmänt producerat exemplar?, tänker ju dock att då bör alla ha rätt höga siffror.
Min har förövrigt 7D7818,
Tippar på just den modellen men vet ej. Är ju 3 olika klockor. Så då skulle din bli = 2017, December, nr: 7818..:)

Tillbaka
Topp