• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Black series

Fredde75

Omega
Rätt nöjd med denna kombo.
IMG_20180219_145329_630.jpg
Snyggt.
Köpte själv en likadan klocka för någon månad sen.
Gillar verkligen inte armbandet som sitter på.
Är på jakt efter ett gummiband med viklås, gärna orange färg.
Nån som har denna kombo?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hepp, där fastnade den skruvade pushern. Jävla mög med skruvade pushers. Man kan inte ta tiden exakt när man vill och de går sönder direkt. Kunde man ge sig fan på. En söndag också... Och så regnar det. Jo men visst
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hepp, där fastnade den skruvade pushern. Jävla mög med skruvade pushers. Man kan inte ta tiden exakt när man vill och de går sönder direkt. Kunde man ge sig fan på. En söndag också... Och så regnar det. Jo men visst
Det är därför man har dem urskruvade hela tiden. ;)
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Testade Ninja-turtlen idag och den satt väldigt fint på armen. Dock upplevde jag att vridringen hade väldigt mycket spelrum. Jag fick själv vrida tillbaka den lite för att den skulle ligga helt rätt. Är detta vanligt på moderna seikos eller hittade jag bara ett dåligt exemplar? Finns det någon tanke bakom ”spelrummet”? Jag använder vridringen väldigt ofta på mina dykare för tidtagning och detta känns som något som kan komma att frustrera mig.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Testade Ninja-turtlen idag och den satt väldigt fint på armen. Dock upplevde jag att vridringen hade väldigt mycket spelrum. Jag fick själv vrida tillbaka den lite för att den skulle ligga helt rätt. Är detta vanligt på moderna seikos eller hittade jag bara ett dåligt exemplar? Finns det någon tanke bakom ”spelrummet”? Jag använder vridringen väldigt ofta på mina dykare för tidtagning och detta känns som något som kan komma att frustrera mig.
Så på min srp777 också. Nog rätt vanligt. Dock mindre spel på min svarta kronograf.
 
Topp