• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Black series

Tampa_blord

Panerai
Nu finns det svarta länker att beställa hos Strapcode passande SRPC49

78AE78E8-8A0C-4E0A-8ABA-7006AF47C776.jpeg

https://www.strapcode.com/store/advanced_search_result.php?keywords=BBK047
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Har strul med vridringen på min svarta sköldpadda och måste lämna in den. Pratade med Klockmaster gällande service och tydligen tar det upp till åtta veckor att få den skickad till Optura i Norge för reparation. Vad är det som ska ta sådan helvetes tid, har köpt klockor från Japan som gått för garanti och vart tillbaka på två veckor.
Är åtta veckor verkligen rimligt? Enligt KKL ska åf reparera varan inom skälig tid och det finns inget lagstadgat vad som är skälig tid men enl ARN och Konsumentrådgivningen är tre veckor (21 dagar) praxis.
Vill ju inte skiljas från min svarta nu när hypen är som störst, om åtta veckor har jag förmodligen tröttnat och sålt den. Vad tror ni om mina möjligheter till ett återköp och handla från chrono24 ist? Om någon vet om en svart turtle liggandes hos någon annan Klockmaster i Sverige så får ni gärna hojta till för då kanske de kan göra en switsh.

Jazze
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Har strul med vridringen på min svarta sköldpadda och måste lämna in den. Pratade med Klockmaster gällande service och tydligen tar det upp till åtta veckor att få den skickad till Optura i Norge för reparation. Vad är det som ska ta sådan helvetes tid, har köpt klockor från Japan som gått för garanti och vart tillbaka på två veckor.
Är åtta veckor verkligen rimligt? Enligt KKL ska åf reparera varan inom skälig tid och det finns inget lagstadgat vad som är skälig tid men enl ARN och Konsumentrådgivningen är tre veckor (21 dagar) praxis.
Vill ju inte skiljas från min svarta nu när hypen är som störst, om åtta veckor har jag förmodligen tröttnat och sålt den. Vad tror ni om mina möjligheter till ett återköp och handla från chrono24 ist? Om någon vet om en svart turtle liggandes hos någon annan Klockmaster i Sverige så får ni gärna hojta till för då kanske de kan göra en switsh.

Jazze
Lämna tillbaka den du har och köp en som ligger här på köp och sälj istället? Skulle kunna vara ett alternativ? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har strul med vridringen på min svarta sköldpadda och måste lämna in den. Pratade med Klockmaster gällande service och tydligen tar det upp till åtta veckor att få den skickad till Optura i Norge för reparation. Vad är det som ska ta sådan helvetes tid, har köpt klockor från Japan som gått för garanti och vart tillbaka på två veckor.
Är åtta veckor verkligen rimligt? Enligt KKL ska åf reparera varan inom skälig tid och det finns inget lagstadgat vad som är skälig tid men enl ARN och Konsumentrådgivningen är tre veckor (21 dagar) praxis.
Vill ju inte skiljas från min svarta nu när hypen är som störst, om åtta veckor har jag förmodligen tröttnat och sålt den. Vad tror ni om mina möjligheter till ett återköp och handla från chrono24 ist? Om någon vet om en svart turtle liggandes hos någon annan Klockmaster i Sverige så får ni gärna hojta till för då kanske de kan göra en switsh.

Jazze
Vad exakt är problemet med vridringen?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är kärv och känns allmänt smäckig, sen klickar den 60 hack och vad jag känner till ska den väl varav delad på 120?
Vart är den köpt?

Ja, 120 klick ska den ha. Häll upp en skål med ljummet vatten och vrid den under vatten ett tag så du vet att det inte bara är smuts under ringen. Tycker det låter som att klickringen är lite svagt inställd.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Vart är den köpt?

Ja, 120 klick ska den ha. Häll upp en skål med ljummet vatten och vrid den under vatten ett tag så du vet att det inte bara är smuts under ringen. Tycker det låter som att klickringen är lite svagt inställd.
Den är köpt lokalt av Klockmaster. Bör inte vara smuts då klockan är ny men jag ska testa iaf. Tackar!:)
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Tror det finns rätt många Klockmaster. ;)
Vissa har egna urmakare, andra inte.
Ahh jag förstår. Den är köpt i Västerås, tror ej att dom har egna urmakare. Iof hör dom väl ihop med Nymans men det verkade inte vara ett altetnativ då de ville skicka den till Norge för service. 8v kändes lite overkill på en oanvänd klocka i denna prisklass endast 10 dagar efter inköp:eek:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
@MrJazze Kolla på Klockmästers hemsida. Finns runt 10 butiker som har den kvar i lager, minst en var lär de ju ha (kanske fler?). Försvann från butiken i Farsta idag såg jag!
 

Stetes

Omega
Den är kärv och känns allmänt smäckig, sen klickar den 60 hack och vad jag känner till ska den väl varav delad på 120?
Vart är den köpt?

Ja, 120 klick ska den ha. Häll upp en skål med ljummet vatten och vrid den under vatten ett tag så du vet att det inte bara är smuts under ringen. Tycker det låter som att klickringen är lite svagt inställd.
Jag har lite samma problem. Min vridring har 60 distinkta klick och 60 "halvklick" mellan dessa. Så det är inte 120 distinkta klick, är det normalt?
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Var hittar du dessa? Ser att några annonserats ut för listpriset 4998kr och blivit sålda. Finns en ute för 4000kr just nu.

Edit: hittade faktiskt en för 5000kr plus frakt. Lite smålänning är det allt...
Nu har jag sänkt priset. Anledningen till att jag låg på 5000 kr var för att jag fortfarande är osäker om jag ska behålla eller sälja. Den är sjukt nice, men känns för stor för min handled. Så jag gav mig själv betänketid genom att lägga mig på ett högre pris, men nu lutar det mot att jag gör mig av med den.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu har jag sänkt priset. Anledningen till att jag låg på 5000 kr var för att jag fortfarande är osäker om jag ska behålla eller sälja. Den är sjukt nice, men känns för stor för min handled. Så jag gav mig själv betänketid genom att lägga mig på ett högre pris, men nu lutar det mot att jag gör mig av med den.
Sänkte du hela 200kr?
 
Topp