• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Flightmaster

Hade helt missat att glaset var kupat men väldig trevlig överraskning när den dök upp !
_20181121_093922.JPG

Har en sna411 på väg hem, ska bli riktigt kul att få klämma på den.
Är bara lite orolig att jag ska tycka att den är lite liten på handleden.
Turtlen är väl den klocka jag använder mest nu och tycker sitter nästan perfekt.
Nån som har bägge?

Har en sna411 på väg hem, ska bli riktigt kul att få klämma på den.
Är bara lite orolig att jag ska tycka att den är lite liten på handleden.
Turtlen är väl den klocka jag använder mest nu och tycker sitter nästan perfekt.
Nån som har bägge?

Jag äger båda men har inte använt min turtle mycket på slutet, dock aldrig blivit riktigt kompis med den.

Flightmastern är dock en grym klocka, trevlig på både länk och gummi ! Glaset är riktigt trevligt

Hej! Köpte min Flighty begagnad. Fick tyvärr med en länk utan extra bitar. Är det någon här som har en eller kanske tom två till övers som aldrig används och kan tänka sig sälja? Eller har ett tips om var man kan få tag på såna?

PM:a om du vill sälja!

Senast ändrad:
Jag har blivit väldigt sugen på SNA 411 i dagarna. Jag såg att Creationwatches hade den för runt 2k, men idag var den tyvärr slut. You snooze, you loose som de säger...
Cdon har den fortfarande via en annan butik (som oftast med cdon) som heter Plus Group B.V för 2.8 k och det verkar vara ett okej pris, särskilt då det inte riskerar att tillkomma någon tull eller skatt, däremot är jag osäker på garanti osv. Vad säger ni? Okej ställe att köpa av? Jag har dålig koll på alternativa butiker i Europa eller annorstädes. Finns det något annat ställe att kika på? EBay och Amazon har inga bra erbjudanden.

9277037A-C708-41C5-B268-8249F62BC266.jpeg
Jag har blivit väldigt sugen på SNA 411 i dagarna. Jag såg att Creationwatches hade den för runt 2k, men idag var den tyvärr slut. You snooze, you loose som de säger...
Cdon har den fortfarande via en annan butik (som oftast med cdon) som heter Plus Group B.V för 2.8 k och det verkar vara ett okej pris, särskilt då det inte riskerar att tillkomma någon tull eller skatt, däremot är jag osäker på garanti osv. Vad säger ni? Okej ställe att köpa av? Jag har dålig koll på alternativa butiker i Europa eller annorstädes. Finns det något annat ställe att kika på? EBay och Amazon har inga bra erbjudanden.
Jag hade köpt den därifrån utan att vara orolig. Den beställs väl från CDON fast det är Plus Group som säljer den? Vid garantiärende är det väl till CDON som du ska vända dig till? Jag har inget dåligt att säga om CDON när det gäller garantiärenden men då har jag iofs bara haft ett som gällde ett grafikkort. Visst är det inte samma sak som en klocka men ändå. Jag har varit sugen på en SNA411P1 i 3 år och för någon månad sedan köpte jag en från Köp & Sälj här på KS. De kommer ut begagnade ibland men de brukar försvinna rätt snabbt. Bifogar en bild på den med svart/gult Nato. Tycker det blev riktigt nice! Min flickvän brukar dock sno den då hon tycker den är cool.

Fick nyss hem min och satte på ett nato direkt :) Meeen höll på att skita ner mig, satt och skruvade på översta pushern så fastnade den stenhårt i mittenläget, fick panik och tog fram en lite låsringstång och fick i princip rucka på den tills den blev helt lös igen. Sista man önskat att att skicka tillbaka den till CW som man läst tar månader på sig med serviceärenden..:hungover:
coxWqaO.jpg

Fick nyss hem min och satte på ett nato direkt :) Meeen höll på att skita ner mig, satt och skruvade på översta pushern så fastnade den stenhårt i mittenläget, fick panik och tog fram en lite låsringstång och fick i princip rucka på den tills den blev helt lös igen. Sista man önskat att att skicka tillbaka den till CW som man läst tar månader på sig med serviceärenden..:hungover:
coxWqaO.jpg
Vilken tur att det löste sig :) Saknar min väldigt mycket, hade en SNA414, borde prova en SNA411.

Får nog ändå bita i det sura äpplet, den får för sig att stanna av sig själv periodvis medan alarmklockan går som vanligt. Ska fråga CW om de bara kan byta ut den, men vad skulle ni tro det kan kosta att lämna in på nåt ställe här för service av urverket? Nästan så det är värt några hundra för att inte riskera att CW ska strula.. Yes jag vet, man får skylla sig själv när man handlar där:facepalm: men tänkte att quartz borde vara lugnt, men icke. Batteriet har jag svårt att tro är dåligt eftersom den borde varna genom att sekundvisaren tickar 2s intervaller vilket den inte gör när man "aktiverar" den genom att ställa in tiden.

Ska även ge det en chans att prova Seiko UK eller optura https://forum.tz-uk.com/showthread.php?400627-Creation-Watches-Seiko-warranty

Senast ändrad:
En update, läste runt att folk fått det problemet när de bytt batteri till stor del men att även fått det från start. Så antog det har något med batteriet att göra, öppnade boetten och ruckade lite på batteriet, satte dit en lite tunn bit folie typ 2x2mm mellan armen som håller i batteriet och batteriet...

Och det verkar löst problemet! Dvs vissa 7T62 urverk verkar ha en liten brist i designen gällande det. :) Om inte det så har jag bara rent omedvetet gjort något som fått den att fungera.

Senast ändrad:
Mina SNA411 ligger i lådan till ett svart läder med vita sömmarna kommer inte posten. Länken ser hemsk ut tycker jag! Ska kul att se hur det ser ut. Återkommer med bild :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp