Jag vet, verkar orimligt men det kändes brett. Reviderar till 21Ser ut som Blizzard-boetten fast nu glasring. 40mm är den så lär inte vara 22mm, borde vara 20mm.
Helt annan boett än Blizzarden förresten
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet, verkar orimligt men det kändes brett. Reviderar till 21Ser ut som Blizzard-boetten fast nu glasring. 40mm är den så lär inte vara 22mm, borde vara 20mm.
Jo, 1000st
Så klart, tids nog. Skapade begär jag inte känt på ett tag dock, tror du kommer älska boetten.hoppades nästan på det - då kommer det kanske fler tavelvarianter - lite meh på den som är (röd sekund, jovisst tjena..)... någon coolare tavla och visarset kunde de slänga in i den klockan.
Så klart, tids nog. Skapade begär jag inte känt på ett tag dock, tror du kommer älska boetten.
Det lär det göra ;-) Tyvärr brukar ju inte priset skilja så mycket mellan ltd och icke ltd :-(hoppades nästan på det - då kommer det kanske fler tavelvarianter - lite meh på den som är (röd sekund, jovisst tjena..)... någon coolare tavla och visarset kunde de slänga in i den klockan.
Jag gillade denna boett mycket bättre än SBGH267ans.boetten såg inte helt olik ut sbgh267 som jag har...?
jag blev sjukt svag för 002 i guld som kom, nytt urverk, galna index och visare ... hade hoppats att en stålis i alla fall inte landade norr om 100, men nu är det ju dyrt - typ 40 papp premium på en JLC tre-handare och de är ju inte kattpiss heller...
Det tycker jag. Är själv på väg tbx.Kul att ni delar med er. Nu blir man sugen på att ta ett dopp i Seikoträsket
Älskar 267:ans boett, den här är bättreboetten såg inte helt olik ut sbgh267 som jag har...?
jag blev sjukt svag för 002 i guld som kom, nytt urverk, galna index och visare ... hade hoppats att en stålis i alla fall inte landade norr om 100, men nu är det ju dyrt - typ 40 papp premium på en JLC tre-handare och de är ju inte kattpiss heller...
Det missade jag faktiskt. Kanske därför den upplevdes så bred.BTW, länken var helborstad, inget blankt
För mig var dom faktiskt mindre i storlek än vad jag tyckt dom sett ut på bild. Men på ett positivt sätt. Sen var tjockleken helt ok enligt min mening och det blev inte alls osymmetriskt, så inget att klaga på här heller. Nedan en bild på SPB149 bredvid min Hamilton Field på 38mm. Och en på SPB143 vs. SPB151 (Cpt. Willard).Sjukt nyfiken, hur tycker ni SPB14*-modellerna bärs? True to size? Hur var tjockleken?
För mig var dom faktiskt mindre i storlek än vad jag tyckt dom sett ut på bild. Men på ett positivt sätt. Sen var tjockleken helt ok enligt min mening och det blev inte alls osymmetriskt, så inget att klaga på här heller. Nedan en bild på SPB149 bredvid min Hamilton Field på 38mm. Och en på SPB143 vs. SPB151 (Cpt. Willard).
Känner mig sjukt nöjd att jag har en SPB149 på G!
Ja. Med tanke på att min hamme ska ha 47 mm "lug to lug" och SPB149 47.6 mm så tror jag denna bild är lite missvisande.Ser ju sjukt lovande ut storleksmässigt. Lug to lug ser ju kortare ut än 47.6 eller vad det nu var.
Man blir ju satans sugen på att klämma! Tur att jag har en foto-träff inbokad på torsdag.
Tycker också spb149j1 satt perfekt på mina handleder. Också min på G..För mig var dom faktiskt mindre i storlek än vad jag tyckt dom sett ut på bild. Men på ett positivt sätt. Sen var tjockleken helt ok enligt min mening och det blev inte alls osymmetriskt, så inget att klaga på här heller. Nedan en bild på SPB149 bredvid min Hamilton Field på 38mm. Och en på SPB143 vs. SPB151 (Cpt. Willard).
Känner mig sjukt nöjd att jag har en SPB149 på G!
Lär vara, 20. Seiko har väl aldrig ojämna nummer..Svårt att välja vilken det blir. Kanske får bli båda.
Dock glömde jag mäta bredd mellan luggarna vilket jag hade tänkt göra då jag inte hittat den infon online. Någon som vet om det är 19 eller 20?
Ska vara 20mm på SPB14x som jag förstår det...Svårt att välja vilken det blir. Kanske får bli båda.
Dock glömde jag mäta bredd mellan luggarna vilket jag hade tänkt göra då jag inte hittat den infon online. Någon som vet om det är 19 eller 20?
Lär vara, 20. Seiko har väl aldrig ojämna nummer..
Någon som vet när de olika modellerna landar i butik för oss vanliga dödliga?
Har dom? Dvs nyare modeller, inte vintage..??19 har dem väl på en del?
Snyggt! Kul att surra lite!Nu äntligen har jag fått upp alla bilder från igår här:
https://www.olajacobsen.com/seiko-speed-dating
Där finns också reffar för alla klockor. (Hoppas jag … Hojta om jag missat något!)
Stort tack till @Geparden för alla hjälp, både vid fotografering och med att hitta referenser!
Här är några bilder för er som inte orkar klicka:
Tack! Verkligen! Och nu har också fattat vem du ärSnyggt! Kul att surra lite!