• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko (GS) event på Klockmaster Globen 15/6 - ni som är här posta era bilder!

Geparden

Audemars
hoppades nästan på det - då kommer det kanske fler tavelvarianter - lite meh på den som är (röd sekund, jovisst tjena..)... någon coolare tavla och visarset kunde de slänga in i den klockan.
Så klart, tids nog. Skapade begär jag inte känt på ett tag dock, tror du kommer älska boetten.
 

JesperO

Rolex
Så klart, tids nog. Skapade begär jag inte känt på ett tag dock, tror du kommer älska boetten.

boetten såg inte helt olik ut sbgh267 som jag har...?
jag blev sjukt svag för 002 i guld som kom, nytt urverk, galna index och visare ... hade hoppats att en stålis i alla fall inte landade norr om 100, men nu är det ju dyrt - typ 40 papp premium på en JLC tre-handare och de är ju inte kattpiss heller...
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
boetten såg inte helt olik ut sbgh267 som jag har...?
jag blev sjukt svag för 002 i guld som kom, nytt urverk, galna index och visare ... hade hoppats att en stålis i alla fall inte landade norr om 100, men nu är det ju dyrt - typ 40 papp premium på en JLC tre-handare och de är ju inte kattpiss heller...
Jag gillade denna boett mycket bättre än SBGH267ans.
 

Geparden

Audemars
boetten såg inte helt olik ut sbgh267 som jag har...?
jag blev sjukt svag för 002 i guld som kom, nytt urverk, galna index och visare ... hade hoppats att en stålis i alla fall inte landade norr om 100, men nu är det ju dyrt - typ 40 papp premium på en JLC tre-handare och de är ju inte kattpiss heller...
Älskar 267:ans boett, den här är bättre :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Fan vad grymt!! Tack för alla bilder.

De hade inte nya Turtle/Samurai med STO-tavlan? Edit: jo såg de nu :) WS?

Uttryckte ju min undran varför SPB149 var så omtyckt. Har helt vänt nu och förstår grejen.
 
Senast ändrad:

lofgreno

Audemars
Sjukt nyfiken, hur tycker ni SPB14*-modellerna bärs? True to size? Hur var tjockleken?
För mig var dom faktiskt mindre i storlek än vad jag tyckt dom sett ut på bild. Men på ett positivt sätt. Sen var tjockleken helt ok enligt min mening och det blev inte alls osymmetriskt, så inget att klaga på här heller. Nedan en bild på SPB149 bredvid min Hamilton Field på 38mm. Och en på SPB143 vs. SPB151 (Cpt. Willard).
Känner mig sjukt nöjd att jag har en SPB149 på G! :)
Hamme.jpg


20200615_185137.jpg
 

Simon1

Cartier
För mig var dom faktiskt mindre i storlek än vad jag tyckt dom sett ut på bild. Men på ett positivt sätt. Sen var tjockleken helt ok enligt min mening och det blev inte alls osymmetriskt, så inget att klaga på här heller. Nedan en bild på SPB149 bredvid min Hamilton Field på 38mm. Och en på SPB143 vs. SPB151 (Cpt. Willard).
Känner mig sjukt nöjd att jag har en SPB149 på G! :)
Hamme.jpg


20200615_185137.jpg

Ser ju sjukt lovande ut storleksmässigt. Lug to lug ser ju kortare ut än 47.6 eller vad det nu var.
 

Code

AKA Vincent B
För mig var dom faktiskt mindre i storlek än vad jag tyckt dom sett ut på bild. Men på ett positivt sätt. Sen var tjockleken helt ok enligt min mening och det blev inte alls osymmetriskt, så inget att klaga på här heller. Nedan en bild på SPB149 bredvid min Hamilton Field på 38mm. Och en på SPB143 vs. SPB151 (Cpt. Willard).
Känner mig sjukt nöjd att jag har en SPB149 på G! :)
Hamme.jpg


20200615_185137.jpg
Tycker också spb149j1 satt perfekt på mina handleder. Också min på G.. :D
PicsArt_06-15-08.21.58.jpg
 

JohanRe

Cartier
Fan då, allt är ju sjukt snyggt! Nästan så jag ångrar att jag beställde en SPB143 och inte en SPB149 nu när man ser dem. Båda är sjukt snygga!
 
Topp