lofgreno
Guld
Haha, låter bra det!Tack! Verkligen! Och nu har också fattat vem du är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, låter bra det!Tack! Verkligen! Och nu har också fattat vem du är
Har dom? Dvs nyare modeller, inte vintage..??
Nu äntligen har jag fått upp alla bilder från igår här:
https://www.olajacobsen.com/seiko-speed-dating
Där finns också reffar för alla klockor. (Hoppas jag … Hojta om jag missat något!)
Stort tack till @Geparden för alla hjälp, både vid fotografering och med att hitta referenser!
Här är några bilder för er som inte orkar klicka:
Tack!Grymt fina bilder - hatten av!!
Nu äntligen har jag fått upp alla bilder från igår här:
https://www.olajacobsen.com/seiko-speed-dating
Där finns också reffar för alla klockor. (Hoppas jag … Hojta om jag missat något!)
Stort tack till @Geparden för alla hjälp, både vid fotografering och med att hitta referenser!
Här är några bilder för er som inte orkar klicka:
Kingen. IG: @SeikollektorVem är snubben i klockskjortan?
Du menar @seikollektor eller hur? Tänk att man träffade Kingen utan att veta om det!!!Kingen. IG: @Seikollektor
Är det nån som har koll på bredden mellan bandhornen på SPB151. Är det 20mm eller 22mm?
20 mmÄr det nån som har koll på bredden mellan bandhornen på SPB151. Är det 20mm eller 22mm?
20mm. Originalet hade väl 19mm och var även lite drygt en mm större, så proportionerna mellan ett smalt band och den runda boetten blir lite annorlunda.
Tack så mycket!
Fina pjäser
MetallKlart fina. Stål eller safir i boettlocket på GMT-modellerna?
Skoj att se men jag fick inte det till att ringen är keramisk.Här är riktiga bilder på Seiko spb149j1, ingen prototyp. Finns även en ny video på Youtube. Sök på "Seiko sbdc107". Tydligen är sekundvisaren äkta guld och ringen keramisk. Samt även dykarförlängning på länken. Kommer bli RIKTIGT grym..
https://klocksnack.se/threads/seiko-gs-ht-2020-twg-photo-shoot.133992/Här är riktiga bilder på Seiko spb149j1, ingen prototyp. Finns även en ny video på Youtube. Sök på "Seiko sbdc107". Tydligen är sekundvisaren äkta guld och ringen keramisk. Samt även dykarförlängning på länken. Kommer bli RIKTIGT grym..
Är det där dom riktiga klockorna ele prototyperna..?
Kollade du den nya videon på Youtube? Där berättar han att ringen är keramisk..Skoj att se men jag fick inte det till att ringen är keramisk.
Nere bland kommentarerna hittar man detta:Kollade du den nya videon på Youtube? Där berättar han att ringen är keramisk..
Hmm kollat videon? Ässh ingen aning om det är keramisk ele inte.. Grym i vilket fall..Nere bland kommentarerna hittar man detta:
Såg videon igen.. Inte keramisk ring..Nere bland kommentarerna hittar man detta: