Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rent allmänt är det eBay man köper delar ifrån eller finns det någon försäljare i europa som har butik med vettigt utbud? Köpa från USA och Asien är ju hopplöst med fraktavgifter och tullar... :/
Wow, mycket fint alltså,Nu väntar vi bara på rätt boett så kan bygget börja
![]()
Nej tyvärr inte, mycket andra klockor som har kommit emellan plus att jag ville testa ytterligare en annan chapterring innan jag bestämde mig helt men då skickade Dagaz fel!Wow, mycket fint alltså,
är den färdigt nu?
byggt lite nya, alla baserade på skx
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alla mina mod har nh36 (4r36), men ingen med 6r15 tyvärrRiktigt fina. Har du någon med 6r15-urverk?
Finns på eBay eller om du googlar. Kollade insert häromdagen kommer dock inte var jag såg dom men det finns en hel drös olika.Skrev denna fråga i Seikotråden men den kanske passar bättre här:
Innan jag blir idiotförklarad för denna fråga så förstår jag att en GMT-visare har 24 timmar på sitt dygn och en vanlig visar 12, och därför fungerar inte en GMT Bezel med 1-24 timmar på en klocka utan GMT-visare. Men är det någon som vet varför alla mod till SKX bara kommer med GMT-insert som har 1-12 i siffror. Finns det någon leverantör/sida som har mods med 1-24 då de insertsen är mycket snyggare än 1-12?
Har en SKX013 som jag letar moddelar till, rätt dåligt utbud jämför med andra modeller, tips?
Tjena,Finns på eBay eller om du googlar. Kollade insert häromdagen kommer dock inte var jag såg dom men det finns en hel drös olika.
Tjena,
Finns inga GMT-bezels 1-24 då jag finkammat Ebay. Kanske kommer upp med tiden![]()
Det där hade varit perfekt. Men skrev som sagt att jag hade en SKX013, de är något mindre än SKX007 och SRPD...
Ajj fan sorry missade det helt!Det där hade varit perfekt. Men skrev som sagt att jag hade en SKX013, de är något mindre än SKX007 och SRPD...